Wie doet, net als ik, voeden op verzoek met flesvoeding. Dus echt wanneer ze uit zichzelf wakker is de fles geven. En hoe bevalt dit? Wil graag weten hoe andere baby's erop reageren.
Ik doe het inderdaad ook op verzoek. Ik vind het zelf erg prettig. Lizz had ook al gauw een heel duidelijk ritme te pakken. We zijn pas weer omhoog gegaan met de voeding, dus nu is het weer eventjes rommelen met de tijden, maar ik vind het erg handig zo!
ik ben na de borstvoeding gewoon voeding blijven geven op verzoek. dit was zo rond 3 maanden en ze deed het prima. net als slapen etc alles op haartempo en manier. rond 11 maanden kwam er een beetje een vaster schema in. ik zelf vond het erg fijn en je moe alleen een beetje opletten dat je niet te veel gaf. ik zorgde dat ik niet boven de liter uitkwam of de max die ze mogen hebben op de leeftijd van de kleine. ook moet er met flesvoeding minimaal 2 uur tussen zitten maar dit zijn eigenlijk de enige dingen waar je rekening mee moet houden. elk kind reageerd er toch anders op en je zou een beetje moeten kijken hoe jou kleine er op reageerd. ik zelf vind het zielig om een kind te laten huilen omdat hij honger heeft en alleen de tijd niet klopt of juist volproppen als ie geen honger heeft.
Ik heb Merel ook altijd gevoed op verzoek met de fles. Ging prima. Op schema ging voor geen meter, dan had ze net geen honger ofzo. Het is hier dus heel goed bevallen en bij de volgende doe ik het weer zo als de bv niet lukt!
Hier ook dit keer. De eerste keer wel meer op schema, maar dat omdat mijn oudste daar zelf al snel op uit kwam en dat hebben we toen zo aangehouden. En nu op verzoek. Wij houden ook aan dat er minimaal 2 uur tussen moet zitten (en volgens het CB maximaal 4 uur overdag, maar daar hou ik me dus niet aan). Ik vind het soms wel puzzelen, want niet elke keer als ons kindje (nu 7 weken) wakker is en mekkert of huilt is het van de honger zeg maar. Ik vind het soms wel een beetje chaotisch en het is moeilijk in te schatten van te voren (bijv.als je weg wil gaan) wanneer hij weer komt voor eten.
je moet oppassen hiermee aangezien je hiermee (met teveel voeding dan) de niertjes kan beschadigen, ze mogen maar een bepaalde aantal krijgen daarom is er een schema met FV kindjes noodzakelijk vaak. Dus zou het wel in overleg doen en kijken hoeveel ze per dag binnenkrijgt, iets te maken met eiwitten ofzoiets (weet niet meer precies hoe het zat) maar vandaar dat voeden op verzoek met de fles eigenlijk niet mag..
Minimaal 115cc per kilo en maximaal 150cc per kilo hebben baby's nodig aan melk. Met als uiteindelijke maximum 1 liter. Wij schrijven nog steeds wel alle voedingstijden, het aantal etc. op (net als in de kraamtijd) en hebben het met het CB over gehad. En die kwamen zelf met deze suggestie als er maar 2 -4 uur tussen de voedingen zat. Volgens mij is het allang niet meer dat het niet mag. Als je het maar verantwoord doet en niet bij elk huiltje een fles geeft (bijv. om de twee uur die dan ook nog eens opgaat). Maar lijkt me dat dat hier niet aan de orde is.
het kan makkelijk alleen moetje dingen goed in de gaten houden gemiddeld mag je een kind 150ml per kilo geven met 1 max van 1 liter per 24 uur regel 2 en zeker ook belangrijk, minimaal 2 uur tussen de voedingen om nier beschadiging te voorkomen als je dit in de gaten houdt is er niks aan de hand
Ze mogen tot vier maand niet meer dan een liter flesvoeding, de nieren kunnen nog niet meer dan een liter per dag verwerken..
Nee, is bij ons zeker niet aan de orde. Onze dochter reageert er juist heel goed op. Ze zit op vijf voedingen van 200 cc maar drinkt niet alle flessen leeg, ik denk dat ze gemiddeld per dag 850 cc binnenkrijgt. Ik vind het heerlijk, helemaal het idee dat ik me aan haar aanpas en niet zij aan mij. Alles gaat volgens haar eigen ritme wat ze zelf aangeeft, geeft mij een heel prettig gevoel.
www.ikbenbeebie.nl had er dit over staan: Dat antwoord luidt: je baby eet wanneer hij trek heeft en stopt als hij genoeg heeft gehad. Dat klinkt simpel en dat is het ook. Zowel borstvoeding als kunstvoeding kan op verzoek gegeven worden. Let daarbij op dat er een maximum is aan hoeveel kunstvoeding een kindje per dag mag drinken. Maar altijd geldt: 1 liter kunstvoeding kan in vijf keer gegeven worden met 200 ml per flesje, maar ook in tien keer met 100 ml per flesje. Flesjes hoeven nooit leeggedronken te worden, dring niet aan als je kindje aangeeft dat het genoeg gehad heeft.
Hier gaat het ook goed . Fae huilt niet snel eerder voor een fles en kreeg eerder weleens (een periode) te weinig binnen, dan dat ze ooit te veel kreeg. Wij zijn ook gestart met bv , 4 weken, en het is er dus gewoon in gebleven, dat voeden op verzoek. Ook al weet ik wel een beetje als ze smorgens om een bepaalde tijd komt, hoe laat we aan het einde van de dag uitkomen zeg maar.
Tot ongeveer 2,5 maand altijd op verzoek fles gegeven. Dus wakker = drinken. Wel rekening gehouden met max 1000 ml per dag. Als hij bijvoorbeeld op een dag minder sliep dan normaal dus ook dreigde te veel te drinken, deed ik minder in de fles. Met ongeveer 2,5 maand is er een zeer vast ritme ingekomen. Nu is hier dus wel een vast schema alleen helemaal door mijn mannetje geregeld. Mijn schoonma vond het maar raar dat ik hem op verzoek voedde. In "haar" tijd hadden kinderen niets te willen en hadden een strak schema. Omdat ik toen stom genoeg begon te twijfelen, heb ik 1 dag een schema aangehouden en nou, we hebben het geweten hoor. Dus het was helemaal op verzoek maar hij had wel op een gegeven moment een heel mooi schema voor zichzelf geregeld. Daar kon/kun je de klok op gelijk zetten.
Hier ook altijd op verzoek gedaan In het begin wel wakker gemaakt op vaste tijden, maar toen dronk hij gewoon niet, hij had geen honger. Sja ik eet ook niet wanneer ik geen honger heb, waarom een baby wel dan. Tuurlijk moet je wel aan bepaalde regels houden maar dat is makkelijk te doen vind ik
Ik heb in het begin bv uit een flesje op verzoek gegeven en ben er met poedermelk gewoon mee doorgegaan. Als ze wakker werd / honger heeft krijgt ze gewoon eten. Weet niet of het hierdoor komt maar heb nu met acht maanden een supermakkelijk kindje en ze geeft perfect aan wanneer ze honger heeft enzo. Alleen, soms gingen er 4 flesjes op een dag in, soms bijna 7.... Soms had ze weken lang een soort ritme maar dat gooide ze net zo makkelijk helemaal om een dag Als jij en je kindje zich er goed bij voelen, prima toch? Je hebt hier hele topics over 'wanneer de laatste fles laten vervallen', Lena deed dat met een paar maanden zelf. En nu zit ze op net zo veel voedingen als de meeste kindjes met schema. Niets ten nadele van een schema overigens hoor! Maar ook niet ten nadele van op verzoek Helemaal niets mis mee!