Hapjes baby 5 mnd.

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door oktober91, 1 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Even wat vraagjes,'

Mn dochtertje is nu ruim 5 maanden dus ik ben een maand geleden begonnen met wat vast voedsel. Ze krijgt nog helemaal borstvoeding ong. 5/6 voedingen per dag. Ze vraagt ook niet echt om meer is eigenlijk heel tevreden maar op het consultatiebureau zeiden ze dat ik wel voorzichtig mocht beginnen omdat ze niet heel hard groeit (woog toen 6200 gram bij 4,5 mnd). Dus ik probeer haar 1 keer per dag een hapje te geven en soms ook een dagje niet maar ze vind het helemaal niets, tuft eigenlijk alles uit. Ik vraag me af of dat normaal is? Groente heb ik nu al even niet gegeven want dat vind ze helemaal niets, alleen peer eet ze iets van op. Ik ben bang dat ze nu niet voldoende zal groeien. Hebben jullie adviezen? En ik las ook ergens dat je alles eerst moet koken, geld dit ook voor fruit, dus ook peer appel enz. eerst koken? Want dat heb ik nl. niet gedaan!

Alvast bedankt!

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Hoi oktober91,

Leuk dat je begonnen bent met het geven van de eerste hapjes! Ik begrijp dat je dochter er nog niet echt van kan genieten, dat ze nog erg aan de groente- en fruithapjes moet wennen en het zelfs uitspuugt. Gelukkig is dit heel normaal: de smaak en textuur van de groente of het fruit zijn natuurlijk helemaal nieuw voor haar, net als het eten van een lepeltje. Het kan even tijd kosten voordat een kindje volledig gewend is aan de hapjes, maar het belangrijkst is om te blijven oefenen.

Ik wil je adviseren de komende 2 weken alleen groente aan te bieden. Kies 3 verschillende groentesoorten uit en wissel deze per dag af. Zo heeft je dochter tijd om volledig gewend te raken aan de verschillende smaken. Na 2 weken kun je een fruithapje introduceren, ook hierbij wissel je 3 verschillende smaken met elkaar af. Je kunt even een kijkje nemen op Olvarit | Babyvoeding | Nutricia voor jou, hier vind je tips over het opbouwen van de vaste voeding, die je vast en zeker nog verder kunnen helpen. Er staan ook recepten op, waar je kunt zien hoe je de groente- en fruithapjes het best kunt bereiden.

Succes!

Groetjes Leonie
    Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina