Ik zit hier met een onmogelijke situatie en wil graag mn verhaal doen.. Vanaf 5-5 is hier al sprake van een dreigende mk.. Bij de controle echo's zit er echter wel een vruchtzakje, terwijl we al dachten dat ik die verloren was.. en 2 weken later zelfs een dooierzakje in het vruchtzakje.. Alleen.. mn hcg stijgt te langzaam.. van 1500 naar 2400 in 5 dagen.. Maar omdat het nog groeit en stijgt durft de gyn het nog niet af te breken.. en ik ook niet.. Vervelende is wel.. mn buik is 's avons al best groot.. en ik heb sinds vandaag ook groei steekjes in mn zij.. Ik zou nu 7w3d zijn volgens t echo beeld pas 5.. Als t mis is dan is t mis. Maar nu denkt mn arme lijf dat ik zwanger ben.. En ik leef op de grens van hoop en diepe ellende.. Ik had die groeipijn liever niet gehad.. Wat een ellende zo
Ik herken je verhaal enorm! Het is zo frustrerend dat je weet dat de kans dat het mis is, zo groot is, maar dat er een piepklein sprankeltje hoop er bovenuit schreeuwt! Bij mij gaf de echo oo keen stuk minder aan dan ik dacht. Ik dacht bijna 7 weken te zijn en was op de echo 5 weken, dus niets te zien. Week later terug voor controle en jawel, gegroeid, nu 6 weken en paar dagen. Met beginnende hartactie. Wat waren wij blij! Weer een week later, geen hartactie meer. Kijk, zo lang er groei is, is er hoop. Maar als je hcg zo langzaam gaat en de groei ook achterblijft met de duur van je zwangerschap dan is het zo moeilijk vertrouwen te hebben in een goede afloop! Sterkte met alles. Het kan nog goed gaan, zo lang de arts erin gelooft moet jij dat ook doen natuurlijk. Groetjes, Danielle
Dank je wel. Helaas gelooft de arts er ook niet in.. Maar het is medisch gezien nog niet verantwoord om t af te breken.. Zo lastig dit.. T liefst kruip ik n paar weken onder n steen, en als ik er onder vandaan kom, dan is alles goed.. Jij ook veel sterkte!
Weet hoe je je voelt...helaas.... Je zit nu in een achtbaan en je moet de rit maar maken Heel veel,sterkte meid....ik hoop dat je het snel kan afsluiten .... Want dit is slopend....
Ik weet ook heel goed hoe je je voelt en bij mij wordt er gelukkig vandaag een einde aan gemaakt, wordt vanmiddag gecuretteerd. Ik had met 7/8 weken eerste echo waar wel een vruchtzakje op te zien was maar verder geen hartactie. Tweede echo week later, vruchtzakje was iets gegroeid maar geen vruchtje oid. Toen was het voor mij klaar, geloofde het niet meer. De vk wel die wilde nog 2 weken wachten maar daar was ik het abosluut niet mee eens. Heb al 2 weken in onzekerheid gezeten, als er geen hartactie is gaat die ook echt niet meer komen met 11 weken! Heb een doorverwijzing gevraagd van de gyn en kon gister al komen. Toen ik mn verhaal had gedaan zei ze direct daar gaan we wat aan doen. Heb nog een echo gehad voor de zekerheid en daar zag ze ook dat het geen gezonde zwangerschap was zonder vruchtje. Dus ik mocht meteen kiezen wat ik wilde; wachten, opwekken of curettage. Heb na overleg met man voor de curettage gekozen en kon gelijk vandaag al terecht! Ben zooooo blij als dit achter de rug is!! Maar had wel van vkpraktijk verwacht dat ze eerlijk en wat adequater zouden handelen.
Voel me nog steeds zwanger en dat is juist zo moeilijk! Wat dat is ook wat je wil, zwanger zijn!! Maar wel van een kindje en niet van een mislukte zwangerschap. Ik vond het eerlijk gezegd psygisch best zwaar. Heel veel sterkte ook voor jou, en ik hoop dat het voor jou positief uitpakt en volg je gevoel!!
Wat een verdrietig bericht weer, helaas heb ik dit vier zwangerschappen mee moeten maken, het is een hel ! Maar toch is er nog een sprankje hoop en hoe lastig het ook is, blijf je vasthouden aan dat sprankje hoop! Sterkte x
Wat goed van je die instelling! Is toch zwaar lijkt me om dan positief te blijven zeg... Maar je moet dat wel zijn......
Ja EN ik ben nu niet zwanger he, dat scheelt ook een hoop doem denken De stress komt weer om de hoek kijken als ik een positieve test mag hebben. Maar nogmaals ik ben een zeldzame uitzondering hoor.
Ja dat is ook zo natuurlijk...... Zie aan je onderschrijft dat er iig misschien een reden is gevonden? Dat is dan wel ook fijn lijkt mij....dat je iets kan doen.