En dan in de ochtend boterham? Hier is brood sowieso drama, had zelf ook inderdaad bedacht misschien beter pap te geven als lunch. Gaat er sowieso makkerlijker in
Zou willen dat we dat konden redden, ik sta om 10:00 die lunch dan al te maken en als ze de broodtrommel hoort is t al raak. Op saldo valt t wel mee hoor, maar eten is hier nog echt de hele dag door venwege die reflux... Overigens kieperde ze gisteren om 17:15 om en vandaag 17:45 zet de boel op stelten want ze moet en zal wel eerst eten en laat je wel merken dat dat eten binnen 3-2-1 klaar moet zijn, want mevrouw is moe. **** zen **** en wat gaan we doen met deze avond...?
Smorgens inderdaad een boterham, maar dat eet onze dochter prima. Het is even zoeken naar een goed ritme
Maar waarom al 1 slaapje dan? Als ze het niet trekt dan zou ik het nog lekker niet doen. Mijn dochtertje van 15 maanden slaapt nog 2 keer per dag dus ik vind 1 slaapje sowieso wel weinig met 11 maanden. En ja dan gewoon de lunch naar haar slaapje. Komt vanzelf een moment dat ze het gaat schuiven.
Dat doen we nu dus ook maar weer. Even 1 dagje geexperimenteerd maar was geen succes. Tis alleen meer dat als ze straks echt pas na 11.00 u moe wordt en naar bed wil, en ze dan ineens drie uur slaapt ( komt wel voor), de lunch dan wel heeeeeeel laat is.
Gebeurde hier bij onze zoon ook wel eens een enkele keer. Dan had hij rond 10.00/10.30 fruit op, sliep dan rond 11.00/11.30, kreeg rond 14.00 z'n boterhammen en dan rond 16.00 nog iets kleins zoals een soepstengeltje, iets wat ook niet teveel vult en dan rond 17.30/18.00 gewoon avondeten, uurtje later een fles en naar bed. Ik dacht altijd, als hij echt honger zou hebben tijdens z'n slaapje dan zou hij wel wakker worden. Ze gaan het vanzelf wel opschuiven. Overgangsfase is altijd wat rommelig, vind ik bij alle slaapjes maar van onze zoon weet ik nog dat ik de overgang van 2 naar 1 slaapje het vervelendst vond en die duurde ook het langst.
Wat gaat jouw kindje vroeg over naar 1 slaapje. Lijkt me heerlijk...die van mij is 14 maanden en slaapt nog 2x. Het ziet er ook echt niet naar uit dat hij binnenkort naar 1 slaapje gaat
Inmiddels een paar weekjes verder. Een paar dagen 1 slaapje gedaan. Dan geluncht rond 11.15/11.30 en dan tegen 12.00 u naar bed. Ze sliep dan max twee uurtjes. Tot 11.15 u gaat het dan echt goed. Daarna wel wat moe, eten gaat ook wat lastig dan. Ze sliep op deze ochtenden ook uit, pas na 8.00 u wakker. Dus dan duurt de ochtend ook niet heel lang. Vanaf 16.30 u is het dan wel enorm gemiep. Niet heel ideaal. Op bed leggen heeft dan ook geen zin, dan huilt ze alleen maar erg hard. Maar met afleiding wel te doen. Dan rond 19.45 u op bed. Vandaag werd ze weer na 8.00 u wakker maat merkte eigenlijk meteen dat ze nog niet uitgerust was. Dus om 10,15 u op bed gelegd. Lekker twee uurtjes geslapen. Daarna super gped geluncht en nu heb ik haar net weer op bed gelegd. Sliep meteen. Ik vind het zelf lastig dat van ritme nu weinig sprake is. Het is echt per dag kijken of ze 1 of 2 slaapjes doet. Ben zelf nogal van de structuur, haha. Is dit herkenbaar? Een fase dat het echt per dag kijken is hoeveel ze slaapt?
Ja hoor, hier heeft ze dat ook een tijdje gedaan; 2dagen 1 slaapje en dan weer even een dag 2x slapen. Als ze nu een nacht slecht geslapen heeft, of zich niet lekker voelt of gewoon jengelig is leg ik haar ook nog wel eens 2x in bed. Dan slaapt ze wel maar een uurtje per keer, maar dan duurt de dag voor haar minder lang. Het is gewoon even rommelig die overgang, maar je gaat straks vanzelf merken dat ze meer dagen achter elkaar maar 1x wil slapen. Hier gaat ze met 1x slapen ook eerder naar bed. Dan ligt ze er om 19:00/19:15 in.
Hier wel, ze is nu ook met van alles en nog wat bezig niks is goed behalve door mama de hele kamer doorgedragen worden dus ik heb alle planningen volledig losgelaten en we zien t wel. Nu slaapt ze weer veel en stort in op de gekste tijden en het eten moeten we dan ook echt ala minute regelen dus dr valt echt geen planning naast te houden. Ze groeit, is overwegend vrolijk, ontdekt en is ondeugend, bunkert en drinkt flink door dus we gaan het wel meemaken. De avonden zijn voor ons nu wel heel wat langer en in de ochtend is ze net zo laat dat komt goed uit, dan kunnen we als een speer t huishouden nog doen aangezien overdag als ze wakker is dat momenteel even geen doen is.
De eerste dagen legden we M rond 18.30 al op bed, omdat hij het anders niet trok. Nu redt hij het gewoon weer om rond 19.00 naar bed te gaan of soms iets later als het niet anders kan.
Wij gaan maandag over van 2 slaapjes naar 1. N slaapt nu steeds korter en ze is steeds langer wakker dus ze gaat in d3 avond steeds later naar bed. Ben benieuwd hoe het met eten zal gaan.