Ik zit met het volgende; Mijn zoontje (20 maanden) gedraagt zich altijd heel anders wanneer mijn moeder erbij is. Hij is dan hangeriger,wil heel de tijd bij mij op schoot of ik moet hem dragen,huilt snel als ik even wegloopt etc. maar dus alleen bij mijn moeder,niet bij zijn andere oma of andere mensen. Mijn zoontje kan wel goed opschieten met mn moeder,hij logeert daar ook dikwijls en dan hebben ze de grootste lol. Mn moeder bemoeit zich wel heel vaak met zijn opvoeding,zegt dat ik hem als hij een driftbui heeft gewoon ergens moet laten zitten en dat ik zus of zo anders moet doen (heel irritant) overigens kunnen mijn moeder en ik het goed mt elkaar vinden en er zijn geen spanningen tussen ons. Herkent iemand dit of weet iemand hoe dit komt?
Hier is ook een periode geweest dat Vigo zich heel ander gedroeg als mijn moeder er ook bij was. Maar bij ons was het andersom: waar hij mij thuis de hele dag het bloed onder de nagels vandaan haalde, was hij een engeltje als mijn moeder er bij was. Dit heeft hij nu niet meer. Hij is nu gewoon altijd zoals Vigo is Ik denk dat het te maken heeft met het zich leren aanpassen aan (andere) situaties, kijken bij welk persoon welk gedrag gewenst is etc. Gaat vast wel weer over