(mid)dagje weg.. Hoe met voeding?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 11oktober, 15 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik geef onze zoon van 4 weken borstvoeding. Maar ik zie het totaal niet zitten om in het openbaar te doen. Nu vraag ik me af hoe ik dat moet doen als ik een middagje met hem weg wil. Ik wil dan afgekolvde melk meenemen, maar hoe warm ik dat dan op?!
    Hoe doen jullie dat? Ik voel me er niet prettig bij om borstvoeding in het openbaar te geven namelijk...

2. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    heb zelf geen idee, wilde alleen even zeggen dat je misschien meer tips krijgt als je je vraag stelt onder ´borstvoeding´ forum, staat iets meer naar onderen.
    succes!

3. MamaInSpee1979

MamaInSpee1979 Actief lid

7 apr 2011
    357
    0
    0
    Zuid Nederland
    Persoonlijk heb ik nu geen moeite meer met voeden in het openbaar, in het begin was het wel echt wennen hoor. Ik weet niet waar je naar toe gaat? ga je naar andere mensen dan zou je kunnen vragen of je even apart mag zitten om te voeden. Ga je de stad in dan kun je een pashokje in duiken, plek genoeg en rustig (als je bijvoorbeeld op de lingerie of kinderafdeling van de V&D bent).
    In een aantal restaurants van ketens (zoals de V&D) kun je je flesje opwarmen in een flessenwarmer, dat heb ik mensen wel eens zien doen.

Succes!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.185
    35.860
    113
    Melk zou je op kunnen warmen in de magnetron voor een keertje, niet te heet en tussendoor zwenken. Het nadeel is, zeker nu je kindje nog zo klein is, dat jouw borsten het waarschijnlijk niet trekken om zo lang niet te voeden en je waarschijnlijk last krijgt van stuwing, bovendien heb je een grote kans dat je bv erg terug loopt als je op deze leeftijd een voeding overslaat.

Ik vond het zelf in het begin ook niet heel comfortabel om in het openbaar te voeden. Vaak vroeg ik dan in een restaurantje oid een plekje achteraf. Ze helpen je vaak graag hoor. Een pashokje is ook een idee. En vaak hebben mensen niet eens door trouwens dat je aan het voeden bent. Ze denken vaak dat je kindje bij je ligt te slapen.

5. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Het is wel vervelend als je niet in het openbaar durft te voeden, want je kan regelmatig in die situatie's terechtkomen.
    Ik kan je allerlei tips geven hoe je het met kleding zo onzichtbaar mogelijk kan maken dat je bv geeft, maar dit moet je dus wel willen.
    Je kan natuurlijk altijd afgekolfde melk meenemen en dit kan je dus niet in de magnetron doen. Je kan in een restaurant vragen om een bakje met heet water. Hier kan je dan je flesje in opwarmen. Probleem is dan wel dat je zelf dus ook moet kolven. Zeker omdat je nog maar zo kort bv geeft is het belangrijk om het binnen de 3/4 uur weer af te kolven en als je dus een dagje wegbent wordt dan weer moeilijk. Ook krijg je pijnlijke borsten als je ze niet "leegt".

Probeer anders in de auto te voeden of in een andere afgesloten ruimte.
    Succes in ieder geval.

6. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    Snap wat je bedoeld hoor met oncomfortabel voelen, had ik ook. Maar onder een dunne sjaal zien mensen niks en als je het paar keer gedaan hèbt is het oncomfortabele ook eraf. Dus misschien toch een keer proberen. Anders kan je een bakje heet water in restaurant vragen en het daarin opwarmen, maat die stuwing/lekkage met 4 wkn lijkt me vreselijk. Nu vind ik juist borstvoeding zo makkelijk vanwege het in het openbaar voeden. Je hoeft niks voor het eten mee te nemen. Geen magnetron zoeken. Is echt het proberen waard

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Sluit me hierbij aan.
    Ik zou echt geen flesje geven nog. Straks loopt je bv achteruit, of wilt je kindje het flesje niet, weet hij niet hoe hij daaruit moet drinken enz enz. Is toch zonde meis!

8. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp je probleem heel goed. Zelf kan ik niet zo goed tegen de hele dag binnen zitten en voeden in het openbaar zag ik ook totaal niet zitten. Heb het 4 weken volgehouden de bv en toen zag ik de muren op me afkomen (ik kon net even naar het winkelcentrum op en neer en moest dan weer thuis zijn, want ze dronk nogal vaak en het duurde een uur per keer..). Om die rede ben ik gestopt met bv en overgaan op fv. Daarmee kreeg ik dan wel makkelijker mijn vrijheid terug, maar achteraf (dus nu pas na een jaar) als ik erop terugkijk vind ik het erg jammer dat ik niet een ander oplossing zag (helaas is mijn omgeving totaal niet bv-stimulerend, dus tja.. dan wordt het helemaal lastig). Nu denk ik: jammer dan wat anderen ervan vinden, ik had gewoon bv moeten geven waar en wanneer ik wil (dan wel discreet met kleding e.d.). Dus dat wilde ik nog even meegeven, geef het niet zomaar op :)

9. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, ik let er nu idd ook op dat ik binnen 2/3 uurtjes terug bent voor de volgende voeding. Ik houd dat nu nog wel vol, na 4 weken, maar ik wil 6 mnd borstvoeding geven en ga echt geen 6 maanden thuis achter de geraniums zitten. Maar in openbaar voeden zie ik gewoon écht niet zitten... Ik weet ook niet hoe ik het moet oplossen. Als ik bijvoorbeeld met de kleine een middag de stad in wil ofzo. Ik zie mezelf ook echt niet in een pashokje in een winkel zitten... Daarom dacht ik erover om bv te kolven en dan ergens een flesje op te laten warmen, maar dat is dus ook niet echt handig...

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    je kan ook een soort van borstvoedingscover kopen (google maar eens) als je dat fijner vindt... Of ga ergens achteraf zitten met een doek erover heen. (En wees trots!)

zelf vond ik het ook maar niks in het begin. Maar je went er aan. Op het laatst trok ik gewoon mijn shirt omlaag, doek erover (je zag dan niks) en aanleggen maar. Was zo routine geworden.
    En al zag iemand het wel, sja, als het hen niet zint kijken ze de andere kant maar uit. Mijn kind moet toch eten. Had nooit gedacht dat ik dat zou denken in het begin.

Ik heb juist vaak leuke reacties gehad. Zat ik achteraf op een bankje in artis mijn zoontje te voeden kwam er een man(!) langs met zijn dochter en zag mijn dochter klungelen met haar broodje. Toen heeft hij haar even geholpen en zei: "kom maar even hier meisje, je moeder is belangrijkere dingen aan het doen" dat soort dingen vond ik toch wel een kick...
    Ik moet eerlijk zeggen dat juist toen ik overstapte op kunstvoeding en ik kunstvoeding in het openbaar ging geven, dat ik me toen heel erg ging schamen. Ik dacht, wat zullen al die mensen wel niet van me denken, slechte mama!
    Dat was natuurlijk de grootste onzin. Geeft meer weer dat ik er zelf niet zo achter stond.

Kortom, mijn advies is dus, gewoon doen! Ga achteraf zitten, gebruik een grote doek en geniet!

Deel Deze Pagina