Hyperactieve baby die overdag bijna niet slaapt

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Doortje25, 2 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Onze dochter is nu 4 maanden en slaapt eigenlijk al vanaf het begin overdag erg weinig.

's Ochtends wordt ze rond half 9 wakker voor de fles en de ene keer slaapt ze daarna weer door tot 10 uur, maar de andere keer gaat ze om half elf weer een uurtje slapen. Prima dat vind ik geen probleem, maar dan komt de middag... Wat ik ook doe, of ik haar in bed leg, op schoot hou of in de wagenbak leg, ze slaapt hooguit 3 kwartier tot een uur 's middags. Verder is ze ontzettend vrolijk en actief, ze vecht wel enorm tegen de slaap en ik leg haar dan ook in bed, maar na een powernapje van 10 minuutjes is ze weer klaarwakker. Ik laat haar dan gewoon liggen, maar ze valt niet meer in slaap. Pas tegen de avond wordt ze moe en dan wil ze van 5 tot 6 slapen... Tot vorige week was dat geen probleem, dan ging ze daarna gewoon netjes om half 9 weer slapen, maar nu is het dus vanaf die tijd een gevecht... Ze is hartstikke moe maar blijft worstelen, bewegen en druk doen om maar niet in slaap te vallen en uiteindelijk valt ze dan pas tegen 11 uur in slaap!

Ze wordt niet huilerig, ze gaat juist lachen en kletsen om wakker te blijven, heel gezellig maar niet de bedoeling haha! Als ik haar in bed leg huilt ze zichzelf overstuur waarna ik haar na 20 tot 30 minuten snikkend en vol verdriet er maar weer uithaal. Soms valt ze op schoot in slaap, maar zodra ik haar dan neerleg gaan haar ogen open en verschijnt meteen die lach weer op haar gezicht. Het is echt al een kleine charmeur haha!

Ik weet niet zo goed wat ik ermee moet. Ik probeer zoveel mogelijk een ritme en regelmaat erin te houden, ook probeer ik haar niet te overprikkelen. Maar ze is zo actief! Op het cb zeggen ze dat sommige baby's nu eenmaal minder slaap nodig hebben, maar ze slaapt na haar ochtendslaapje hooguit nog anderhalf uur overdag! 's Nachts doet ze het geweldig, ze sliep tot vorige week van half 9 tot half 8 en nu dus van 11 tot half 9.

Iemand tips?
    Inbakeren is geen optie, ze slaapt namelijk altijd met haar handen onder haar hoofd en heeft het erg snel warm.

2. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik heb niet echt tips voor je, maar wel ook zo'n dochter. Mijn oudste sliep bijna de hele dag en mijn jongste dus ook nauwelijks. Idd kleine powernaps van 15-20 minuten over de dag heen en verder niet.
    Ik heb haar heel snel mee laten draaien in het slaapschema van mijn oudste, dus 1 keer in de middag een goed slaapje van minstens een uur. Ik hield haar in de ochtend zo lang mogelijk wakker en dan samen met de oudste naar bed. Heb wel gemerkt dat ik haar absoluut niet in de box moest laten slapen maar echt boven in haar bedje.
    Inmiddels slaapt ze in de middag gerust 2-3 uur, dus het komt bij jou ook vast helemaal goed. Maar oh wat heb ik me ook zorgen gemaakt over dat ze niet genoeg slaap kreeg...

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Accepteren, denk ik....Mijn jongste is net zo, die slaapt alleen maar half uurtjes op een dag....Gek word ik er soms van want ze is echt wel moe maar na een half uurtje is ze weer wakker en wil ze weer overal bij zijn. Het wordt uiteindelijk vast beter, mijn oudste was ook geen geweldige slaper maar zodra ze naar wat minder slaapjes (2 of 1) per dag gaan worden die meestal wel langer. Maar het is even doorbijten nu....

4. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier ook heel lang gehad. Max. 3 kwartier slapen en dan weer wakker. We hebben dagen gehad dat het echt één uur slapen, één uur wakker, één uur slapen was. Hij heeft ook een poos gehad dat sommige slaapjes alleen in de wipstoel waren. We hebben wel stug vol gehouden met naar bed brengen. Nu sinds 2 weken ongeveer heeft hij het gevonden en is 1 slaapje op de dag rond de 1,5 á 2 uur. Dit is wel thuis. Op het kdv slaapt hij bijna helemaal niet. We brengen hem rond 7 uur. Dan slaapt hij 's ochtends een half uurtje en 's middags 3 kwartier. Als hij thuis komt is hij wel heel moe en gaat dan voor zijn eten nog een uurtje slapen. Hij wil gewoon graag alles meemaken. We hebben wel altijd het geluk gehad dat hij 's avonds rond 19 uur naar bed ging en dan ook meteen sliep.

Geen tips, wel herkenning dus. Wij zijn er in mee gegaan. Heel vervelend af en toe, maar het is niet anders. We merken nu dat het beter gaat :). Hopelijk is dat in de toekomst ook bij jullie. Succes!

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Jasmijn sliep ook ontzettend slecht. Met een half jaar ging ze voor het eerst naar de oppas en ik aan het werk. De oppas heeft haar in de kinderwagen (xl) gelegd en haar in de tuin laten slapen.....ze tukte zo 2 uur weg. Ze is inmiddels 8 maand oud en slaapt nog steeds buiten. Thuis in de buggy ( zo plat mogelijk!!!) gaat het heel goed, 's ochtenden 1 1/2 uur en s'middags ook. Ik vind het ideaal!!

Deel Deze Pagina