Al wekenlang (maanden eigenlijk!) verdenken we bij onze dochter van 1j dat er 2 hoektanden en 2 kiezen doorkomen, allemaal in de bovenkaak. Bij de ene kies is inmiddels al 3 weken een flinke bobbel te voelen (maar hij is nog niet door), de andere kies en 2 hoektanden zie ik zitten maar voel ik nog niet. De afgelopen 3 nachten zijn nog ellendiger dan daarvoor. Huilen, huilen, huilen. Overdag is ze wel oke. Pcm helpt niet veel, dentinox en chamodent druppels gebruiken we ook. Vanavond gaan we gengigel proberen. Ze heeft net oorontsteking gehad, maar gisteren zag de arts dat de oren inmiddels goed zijn, dus dat is het niet meer. Kwijlen doet ze niet echt, overal op kauwen wel. Ik ga er dus vanuit dat het door die tanden/kiezen komt, hoewel ik ook altijd bang ben dat er stiekum iets anders speelt. Duurde het bij jullie kindjes ook zo lang voor ze door waren?
Hoe oud is ze precies? Bij onze dochter is er ook zo’n periode geweest rond 14 en 17 mnd. Had met ontwikkeling te maken. Als er tanden door komen kwijlen ze als een malle over het algemeen.
Ze is net 1 jaar geworden. Ontwikkeling zou ermee te maken kunnen hebben, ze gaat wel hard. Maar we denken wel echt te horen dat ze ook echt pijn heeft 's nachts. Maar het ging me vooral om de vraag hoelang het duurt/kan duren voor die kiezen door zijn. Vind het zo lang duren!
Hier is t puntje door van een van de hoektanden onder, maar ze is met de hele set bezig. Hoektanden + eerste kies in zowel boven als onderkaak. Guppie hier is volgens huisarts resistent voor pcm voor wat pijn betreft dus wij hebben ibuprofen, geen fijn spul ivm risico maagbloedingen etc, maar t werkt wel. Nurofen voor kinderen vanaf 3mnd is vrij te verkrijgen in de winkel maar huisarts gaf aan dat hij ze wel eerst wil zien juist omdat t tuig is (al staat dat niet direct op de verpakking).
Hmm lastig. Onze dochter heeft amper last gehad van tanden en kiezen. Bij haar duurde het kwijlen en bijten maanden. Maar haar hoektanden en kiezen kwamen in 2-3 mnd allemaal tegelijk door. Hoop dat je de oplossing vind!