Baby 8,5 maand hoofdbonken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mientje1982, 31 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mientje1982

25 apr 2010
    68
    1
    8
    NULL
    NULL
    Hoi,

mijn baby van 8,5 maand was vandaag verdrietig omdat ze graag opgetild wilde worden en ik jammer genoeg bezig was. Ze begon toen uit emotie haar hoofdje te bonken tegen de bank. Herkent iemand dit?

2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.897
    6.451
    113
    Ja, herkenbaar; zoals je zegt uit emotie of frustratie, heel normaal hoor :) Soms doen kindjes dit ook om te ontprikkelen voor ze in slaap vallen. Mijn jongste wiebelde meer met haar hoofdje tegen het matras dan echt bonken, maar is hetzelfde idee.

mientje1982 vindt dit leuk.
  3. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Hier ook herkenbaar. Onze oudste deed het heel erg als ze haar zin niet kreeg. Ook op de grond hard bonken! Ging vanzelf over toen ze kon praten!

mientje1982 vindt dit leuk.
  4. mientje1982

25 apr 2010
    68
    1
    8
    NULL
    NULL
    Dankjewel

5. mientje1982

25 apr 2010
    68
    1
    8
    NULL
    NULL
    dankjewel

Mammavantwee vindt dit leuk.
  6. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.257
    12.633
    113
    Vrouw
    Hier nog steeds en inm dramatisch erbij liggen op de grond of bank. En dan huilen dat pijn doet na dûh

7. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.227
    4.457
    113
    Vrouw
    Het is een manier om om te gaan met prikkels en emoties. Onze dochter deed het voor het slapen gaan. Dan zat ze op haar handen en knieën tegen de dichte kant van het ledikant te bonken. Opzich niet iets om je zorgen over te maken.

Het kan bij dreumesen en peuters zelfs bestaan uit zich zelf bijten, slaan of knijpen. Advies is om er zo min mogelijk aandacht aan te besteden, zodat het niet stiekem gaat gebeuren. Dus niet "wat doe jij nou daar?!" Maar "je mag heel boos/verdrietig/blij zijn omdat X gebeurt. Ik zou ook X voelen. Zodra ze een jaar zijn kan je ze ook alternatief gedrag aanbieden, bijvoorbeeld diep adem halen, even te knuffelen met een knuffeltje of een slokje drinken.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.107
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze oudste deed dat ook. En net als bij @mamavantwee, stopte hij daarmee toen hij beter kon praten.

Ik vond het trouwens wel vaak een naar gezicht. Hij bonkte zo hard! En we hebben een tegelvloer. Ik heb er wel eens een kussentje onder geschoven, maar dan werd hij nòg kwader.

Deel Deze Pagina