hoe te beginnen met het potje.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lucky, 11 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lucky

lucky Actief lid

22 jun 2006
    494
    0
    0
    Ik wil gaan beginnen met het potje voor mijn kleine man, maar nu is mijn vraag: hoe ga ik hier mee beginnen? Mijn zoontje is nu 17 maanden, het is misschien vroeg maar ik wil het wel gaan proberen. Iemand tips? Groetjes lucky. ;)

2. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Ik ben ook rond die leeftijd begonnen!

Ik heb geen verwachtingen, laat haar ook spelen, hier gaan poppen, beren, "ikzelf" (niet echt plassen hoor :)) ook op het potje! Ik heb er een prenteboekje over gekocht, Bobbie op het potje. Toevallig zag ik op de rommelmarkt een poppenpotje en die heb ik ook aangeschaft!

We hebben nog niet echt een vasttijdstip, maar ik wil haar bijvoorbeeld na het middagslaapje er even opzetten! Ik zou dan beginnen op dat tijdstip omdat ze dan uitgerust is en geen erge honger heeft!

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee was 10 maanden dat ze voor eht eerst op de pot zat.
    we hebben haar er om de paar uur er op gezet ,en ze vond het nog intressant ook, en als ze wat deed op de pot dan zeiden we van goed zo en lieten we het zien wat ze gedaan heeft.
    nu kruipt ze richting de wc en vraagt dan om dr potje en als ik dr broek/maillot en dr onderbroek omlaag doe en dr luier af dan gaat ze er zelf al op zitten.

beetje spelender wijs het gaan doen en willen ze een keer niet nou dan niet.
    Esmee heeft soms ook geen zin als ik denk van het word wel weer tijd, dan staat ze op en loopt ze weg.

4. kat

kat Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.402
    2
    0
    Wij zijn nu net ook begonnen met Dewi af en toe op het potje te zetten. Na het slapen of voordat ze in bad gaat.

Gister middag wilde ze op de wc (verkleiner) ze gaf het zelf aan, alleen kwam nog niks. Toen ik een nieuwe luier wilde pakken kwam ze aan hollen met natte voetjes had ze dus voor de wc geplast. Wat voor mij dus wel betekend dat ze het wel doorhad dat ze moest plassen.

Maar ik probeer haar gewoon steeds vaker op het potje te laten gaan. Dan vraag ik of ze moet plassen en als ze plast zijn we uiteraard allebei super blij (overdreven).

5. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Wij zijn ook bij 9 a 10 maanden begonnen met het potje. Gewoon er opzetten en kijken wat ze doen. En als ze iets doen, ze de hemel inprijzen.
    Ik probeer haar voor en na elk slaapje op het potje te zetten en als ik aan haar zie dat ze aan het poepen is of moet gaan poepen dan zet ik haar ook er op. Werk erg goed moet ik zeggen. Ze is nog niet zindelijk maar er gaan genoeg plasjes en poepjes op het potje en dat onder het jaar!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij jongetjes wordt afgeraden hier te vroeg mee te beginnen. Ik heb nog verder geen idee hoor (mannetje is pas 9 maanden en hij kan zelf nog niet eens lopen of praten dus ik vind niet dat ik mag verwachten dat hij gaat luisteren naar z'n blaas en sluitspier...) Schijnbaar is het bij jongetjes moeizamer dan bij meisjes omdat het voor hen moeilijker is om hun plas op te houden. Ook hoor ik veel over het ondermijnen van vertrouwen etc.
    Ik wacht nog wel even. Volgend jaar zomer wordt hij twee (augustus) misschien is het dan een goeie tijd (met 22 maanden ofzo) maar daarvoor hoeft hij van mij nog niet (behalve als hij echt interesse in de wc enzo gaat tonen)

7. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    In zekere zin ben ik het wel met zwaantje eens. Onze zoon word volgend jaar mei dus 2 en zo voor de zomer aan leek het me ook wel een mooi tijdstip om met een potje te beginnen.
    Maar ik leg hem nu al wel uit van mamma gaat naar de wc want mamma`s hebben geen luier meer om en pappa`s ook niet. Dus wij doen het hier, en ik laat hem ook rustig kijken in de wc als ik heen ga. En roep dan heel antoesiast dat het zo leuk is.

Als er ooit een vreemde binnen komt die lacht zich volgens mij een breuk over het joepie, joepie wat er dan uit de wc klinkt als we daar zitten :) :) ;)

8. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Ik lees even mee. Mijn zoontje is nu 20 maanden en begint nu met het aangeven dat hij gepoept heeft. Misschien een goed tijdstip daarvoor???
    Dus als mensen nog tips hebben hoe hiermee aan de gang te gaan....graag!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.346
    36.205
    113
    Ik lees ook even mee. Ik wilde deze zomer beginnen, hij wordt in september 2, maar dan komt er ook een kleine bij, dus dat lijkt me niet echt een geschikt moment. Kan ik dan beter eerder beginnen of nog wachten? Hij vind de wc wel heel interessant en zegt het zelf ook als hij gepoept heeft.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Deel Deze Pagina