Alita: elk kindje is anders en je weet dus nooit hoe de volgende is. Ik heb me net zoveel zorgen gemaakt als bij de eerste met de derde en wist vaak echt niet meer wat hij wilde, juist omdat je al zoveel weet.
Nou bij de eerste vondt ik het niet zo moeilijk en ook niet bij de tweede...maar nu dus wel. Ergens weet ik nu dat het allemaal wel vanzelf goedkomt....dat wist ik voordat ik de tweede kreeg nog niet kun je dan immers ook nog niet weten hoe het zal gaan. Bij je eerste moet je alles nog leren, bij je tweede moet je leren hoe je al je tijd verdeelt hahaha en die derde....tja die lijkt me ergens nog makkelijker want je hebt al 2x mogen oefenen. Maar ja misschien wordt dat wel net een huilbaby je weet het idd nooit...
Dat is bij ons dus ook 'mijn' probleem, maar dan in de breedste zin: trek ik het uberhaupt wel met 3 ? Af en toe groeit het nu al boven mijn hoofd, als ze allebei aan het vechten zijn om mijn aandacht. Mijn vriend werkt gemiddeld zo'n 60 uur per week en dus ook regelmatig s avonds en in het weekend. En ik werk dan 2,5 dag. Maar al dat geregel, 1 kind kdv, 1 kind school, ik naar werk. Ook alle eromheen-geregel (cb, dokter, tandarts, verjaardagen, etc) komen allemaal op mij neer. En dan je huishouden erbij (waar ik dus echt een gruwhekel aan heb). Daarnaast slaapt de jongste slecht, dus ben er gemiddeld 2-3 keer per nacht uit. En dan wil ik er nog 1? Ik lijk wel gek.
Hier ook een hele sterke wens voor een 3de. Partner zou het ook wel heel lek vinden, hebben dus de knoop door gehakt dat er wat ons betreft een 3de komt. Is natuurlijk altijd afwachten of het lukt. Bij beide roept het wel vragen op gaan voor een 3de, vinden het toch wel erg spannend. We hebben geen slaapkamers meer, dus er zullen 2 kinderen samen op een kamer moeten. We hebben nu 2 gezonde kinderen, is het niet de goden verzoeken? We reden het financieel nu prima met 2 kids, blijft dit met een 3de ook zo?? Ik werk in de zorg, partner in de bouw, hebben dus een normaal inkomen. Gaan we het ook redden als kinderen naar school gan? Kunnen we ze dan alles bieden? Zorg verzekeringen die omhoog gaan. Ws moeten we een andere auto aanschaffen, omdat het in onze auto misschien niet gaat passen. Wat als opa's en oma's het oppassen te druk gaan vinden? Vangen nu beide klein stukje opvang op uurtje of 10 in de week. Klinken deze vragen herkenbaar?? Bij de keus voor een eerste en tweede kind, hadden we dit beide niet zo, nu wel.
Heel herkenbaar. Mijn man heeft een eigen bedrijf en zou dit het liefst willen uitbreiden. Dat zal betekenen dat er nog meer op mijn schouders gaat rusten. Het huishouden vind ik al niet bij te houden dus we moeten nu echt heel snel op zoek naar een werkster. Dus ook ik lijk wel gek Verder is het inderdaad makkelijker om 2 kindjes bij opa en oma te brengen dan 3. En een andere oppas hebben wij niet. Ook daar moeten we dan maar heel snel naar op zoek.
Heb niet alles gezlezen omdat ik druk ben met drie kids Je trekt het wel, omdat je moet, en geen tijd hebt veel na te denken. Je wordt makkelijker natuurlijk. Zwanger zijn met twee kinderen erbij vond ik erg zwaar, ik was zo moe en had geen energie voor de andere twee. Gelukkig ving mijn vriend veel op. Nu gaat het heel goed, omdat je gewoon handig wordt. Slaapgebrek? Daar denk je ook gewoon niet over na, je gaat gewoon door. En het is natuurlijk hartstikke leuk!!!!!!!! Ben enorm trots op drie geweldige kinderen
Oja bij de eerste stond ik bij de eerste kik aan de wieg, bij de tweede na twee minuten en nu, bij de derde, soms na 5 of 10 minuten, omdat ik sta te koken voor de andere twee of wat dan ook, of 1 naar bed breng en net voor aan het lezen ben enz. Binnen die 5 of 10 minuten is het soms alweer vanzelf over. Tja misschien niet ideaal, maar zo gaat het. De derde is, doordat ik veel relaxer ben, een heel makkelijk en rustig kindje en lacht de hele dag.
Ja die vragen heb ik dus ook. maar jullie hebben dus voor ja besloten? Tamjedebamje? Idd een 3e doe je erbij zeggen ze. pff da weet ik dus niet. hier ook in bouw en kapster die mus. ongeschoold moet worden. pff naar ja dan maar helemaal ff wachten. zou dit jaar graag zwanger worden met mijn hart maar verstand zegt nee. nu als ze naar kdv moeten dan smeert man brood en kleed de oudste sons mee aan. zal hij wel moetrn als ik er 3 heb. maar is maar 1 dag. scheelt weer.