Rare menstruatie?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door TempusFugit, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Hey,

zoals jullie kunnen zien in mijn onderschrift heb ik een rare menstruatie. Ik dácht dat ik aan ronde 4 was begonnen, maar het bleef bij bruine afscheiding. Dit duurde meer dan een week, toen bleef het een paar dagen weg en gisteravond begon het weer. Ik dacht dat het dus echt door zou breken maar nu is het weer gestopt.

Normaal als ik ongesteld word, heb ik veel kramp en op het moment dat ik het voel, is er ook meteen helderrood bloed. Ik heb nooit last van donkere afscheiding voorafgaand aan de menstruatie. Heb ook een vrij pijnlijke menstruatie en nu heb ik alleen heel af en toe krampjes. Ik verlies iets teveel afscheiding om geen tampons te gebruiken, maar eigenlijk dan weer net te weinig om voortdurend tampons te gebruiken. Uit onderzoeken bleek dat ik verder niets mankeer en de dokter zegt dat ik het gewoon op zijn beloop moet laten gaan maar dit is gewoon vervelend.

Heeft iemand dit vaker gehad en wat bleek het toen te zijn? Een soort 'reset' naar een normalere cyclus? Tussentijdse bloeding?
    Het zit me nu vooral dwars dat ik niet weet wanneer mijn nieuwe cyclus is begonnen en dat ik me al zo lang niet fris voel..

2. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Mogenlijk heb je deze ronde geen ei gehad. En als je geen ei hebt, heb je ook geen menstruatie. Maar dan gaat je lichaam na verloop van tijd toch iets bloed afscheiden om de boel op te schonen en dat kan inderdaad bruin zijn.

Weet niet of je nu weer een nieuwe cyclus bent begonnen of niet. Daar heb ik namelijk geen ervaring mee, maar ik zou als ik jou was wel proberen in de gaten te houden of je een eisprong kunt spotten.

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik heb wel vruchtbaar cervixslijm gehad, maar dat was vlak voor ik bruine afscheiding begon te verliezen. Het had best innestelingsbloed kunnen zijn, maar dan zou het niet zo lang aanhouden lijkt me.

In zo'n lange cyclus ovulatietestjes gebruiken is heel moeilijk en heel duur. Temperatuur bijhouden kan helaas niet omdat ik vaak ontstekingen in mijn lichaam heb en daardoor verhoogde temperatuur.
    Bedankt voor je reactie in ieder geval, ik zal wel kijken of ik in de komende cyclus terug ovulatietesten kan gebruiken.

4. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Als je wel vruchtbaar slijm hebt gehad is het wel raar. Ik weet niet of een innestelingsbloeding zo lang kan duren. Heb ik helemaal geen ervaring mee.

Ik weet dat ovulatie testen eigenlijk geen optie zijn met zo'n lange/onregelmatige cyclus. Ik zat weleens op een cyclus van 5 maanden, dan is het gewoon niet meer te betalen als je dan elke dag moet gaan testen. Wel vervelend dat temperaturen niet kan. Anders moet je gewoon proberen om komende tijd gewoon om de dag te klussen. Of je je ei dan hebt of niet, dan zit je in ieder geval goed. Succes ermee!

Deel Deze Pagina