Vast contract december?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door klavertje44, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klavertje44

    klavertje44 Bekend lid

    31 jul 2007
    648
    0
    0
    Wellicht krijg ik een vast contract in december. Ik ben nu al van de pil af en we doen het op goed geluk maar nog niet echt met de intentie zwanger te worden maar als ik mijn vaste contract heb willen we wel ervoor gaan.

    Maar...als ik nu zwanger word? Heeft iemand dit weleens mee gemaakt? Dat vlak voor je vaste contract je zwanger bleek?
    Of je had net een vast contract en je was zwanger? Hoe reageerde je collega's?

    Ik vind het zo moeilijk! Ik wil zooooo graag een 2e! :rolleyes: Is het beter om te wachten? Of..of...of.....pffff.
     
  2. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik heb me daar ook altijd druk opgemaakt 1,5 jaar lang en voor niets want ik ben nog steeds niet zwanger.

    Als het een beetje een normaal bedrijf is zou het niet uitmaken dat je zwanger bent of niet. En ze weten nou eenmaal dat vrouwen zwanger kunnen worden.

    Meid laat je kinderwens niet afhangen van je werk. Veel succes en hopelijk ben je snel zwanger en krijg je je vaste contract.

    liefs vruchtje
     
  3. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    niet druk over maken. je hebt het toch niet in de hand. wij waren al lang en breed bezig toen ik ene nieuwe baan kreeg en uiteindelijk duurde het nog eent ijdje voordat ik echt zwanger mocht zijn. op mijn werk zijn ze alleen maar blij voor me en mijn verlenging voor in oktober is anderhalf maand geleden al getekend, zo graag willen ze me houden.
     
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb 2 jaarcontracten gehad, ik ben tijdens het 2e contract zwanger geraakt en krijg nu per 1 januari een vast contract! Laat je kinderwens dus maar niet afhangen van je werk, je weet nooit hoe het loopt en niet elke werkgever ontslaat je meteen als je zwanger bent. Als mijn contract niet verlengd was, was ik wel weer ander werk gaan zoeken.

    groetjes,
    Snoopy
     
  5. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik had dat ook. Zou een vast contract krijgen per 1/1/08 en was in april zwanger. Heb dat in juni verteld en eind juli had ik mijn vaste contract al binnen. En ik heb geen makkelijke werkgever in dit soort dingen...
     
  6. Anique

    Anique Niet meer actief

    Ik heb ook nog geen vast contract, maar nu wel net zwanger en op m'n werk weten ze het ook pas net omdat ik zo misselijk ben dat ik s'ochtends moeilijk naar het werk kan komen.

    Nu is mijn situatie als volgt op het werk, ik heb een echte leidinggevende, maar met hem heb ik weinig te maken.. maar dus helaas wel voor mijn beoordelingen. en ik heb daaronder nog een leidinggevende van mijn eigen teampje.

    Nou, die eerste was vrij bot vond ik, toen ik vertelde dat ik vandaag nog maar een dagje thuis bleef omdat ik zo'n last had van de misselijkheid. Want die zei meteen, "ja, maar je kunt toch niet nu 3 maanden thuisblijven omdat je misselijk bent?"' en als ik alleen maar een paar uurtjes kwam werken per dag vond hij ook niet goed :x

    Die andere leidinggevende was veeeeel meelevender en had er eht alle begrip voor dat ik me zo onwijs misselijk voelde. Die zei ook "ach, je taken worden nu allemaal ondervangen door je collega" en verder was hij gewon heel meelevend en ik mocht komen als het ging en als het niet ging dan mocht ik gewoon lekker thuis blijven van hem..
    Ik had ook al zitten bedenken, ik kan ook mijn ene roostervrije dag in de twee weken wel gewoon ook de middag komen werken als ik denk dat dat lukt, maar dat wees hij ook resoluut af, dat vond hij nergens voor nodig...

    Omdat ik daarvoor ook die rotreactie had gehad van die andere leidinggevende schoot ik na het tweede gesprekje ook wel even vol :cry: (leve de stemmingswisselingen!)

    Nou ja, nu ben ik gelukkig dus wel een beetje gerustgesteld...
     

Deel Deze Pagina