Ik lees op de verpakking dat je nutrix mag geven vanaf 4 maanden. Weten jullie ook waarom dit is. Het lijkt me fijn op 1 lepel in de avond door haar fles te doen zodat ze mischien wat minder snel honger heeft. Ze word in de nacht namelijk wakker van de honger maar is nog wel erg moe. Vanaf wanneer gaven jullie nutrix ?
Ik heb 1 keer om te proberen een eetlepeltje door zijn flesje gedaan. Direct niet weer gedaan, omdat hij er niet meer door kon poepen. Volgens mij mag het ook niet omdat de darmen er nog niet klaar voor zijn. Het is immers ook bijvoeding.
Ik mocht er ook nog niet mee beginnen van cb. Wilde dat ook vanwege het vele eten van d'r. Ik doe er nutriton door heen als ze vaak komt. Dit is eigenlijk voor spugende babies maar ze had er wel minder honger van. Enig nadeel is dat ze er vrij dunne ontlasting van krijgt.
Vrienden van mij begonnen al bij 2 a 3 maanden en dat ging goed, maar officiele norm is vanaf 4 maanden. Je kan ook voeding voor hongerige baby's proberen! Groeten Maaike
Ik zou er nog even mee wachten hoor, de darmpjes zijn nog lang niet klaar voor andere voedingsstoffen. Bovendien heb ik al vaker gelezen dat het toevoegen van nutrix niks uitmaakt met doorslapen.
Bedankt voor jullie reacties, ik wacht toch nog maar een paar weekjes. Julia krijgt al voeding voor hongerige baby`s en nutriton tegen het spugen.
Dit is nog veel te jong joh! Probeer t zo lang mogelijk uit te stellen zodat idd de darmpjes er klaar voor zijn.
Ik ben met 4 maanden nutrix gaan geven, 2 maanden gegeven daarna Bambix voor 6 maanden nu geef ik Bambix voor 8 maanden.
Hier zijn we begonnen met 4 mnd. En dan de naturel versie. Er bestaat ook een vanilleversie voor 4mnd, maar dat wordt toch vaker afgeraden voor de 6 maanden.. En de leeftijd op die potjes/pakjes is de leeftijd die de fabrikant er op mag zetten. Maar dat betekend nog niet direct dat het ook goed is voor het kindje. In sommige gevallen kun je beter wachten tot 6 mnd met bijvoeden (allergieen enzo)
Hier 2 weken geleden mee begonnen. 2 schepjes door de laatste fles. Emiel is 2 weken geleden overgegaan van 5 naar 4 flessen.
wij gan er op advies van t cb vanavond mee beginnen. Jesse sliep 's nachts door en nu weer niet, hij komtr om de 3 uur. Omdat hij al vrij groot is (64 cm, 7430gr) mogen wij het nu al geven. groetjes Simke
Begonnen even voor Jesper 4 maanden was. De vanillie smaak...hij vind het erg lekker. Alleen eet het uit de fles, een lepel wil nog niet zo lukken!
Ik zou speciale voeding voor hongerige baby's nemen, want daar kunnen de darmpjes beter tegen. Nutrix werkt tevens vaak verstoppend.