Van 3 naar 2 flessen met 9 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Feilo09, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hi dames,

mijn dochter is nooit een melkfan geweest (borst of fles). Nu zit ze denk ik weer in een moeilijk periode, want nu is het helemaal dramatisch. Ze drinkt 's morgens 150 ml, 's middags maar 60 ml met veel moeite en aan het eind van de middag nog eens 100 ml (ook met heel veel moeite).

Nu willen we de middelste fles weg gaan laten om te kijken of ze aan het eind van de middag dan beter zal drinken. Ze houdt gewoon echt niet van melk en deze strijd is niet leuk voor haar en voor ons. 's avonds een fles aanbieden is voor ons geen optie, die drinkt ze al helemaal niet.. Van pap wil ze ook niets weten. Yoghurt en kaas vindt ze wel heerlijk dus zo krijgt ze alsnog wel wat extra's aan zuivel binnen.

Ik twijfel ergens nog of we hier goed aan zullen doen.. Zijn er meer moeders die met 9 maanden van 3 naar 2 flessen zijn gegaan? En ging dit goed?

2. fafje

fafje Niet meer actief

hihi ben ik weer, ja 2 flessen ..maar gaf deze rond 13u en 19u, ging een hele tijd goed..2x 180 of 210

nu is het weer 07u/08u en 19u (als het sochtends heel wienig is100cc ofzo, krigjt ie eind van de middag ook een klein flesje 60 of 90) ik geef de laatste dagen ook bakje yoghurt in de middag voor de zekerheid van zuivel, wnat toetje neem tie vaak niet

3. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Hooooi Fafje! :D

Jouw kleine is ook niet zo gek op melk zo te lezen he? Yoghurt in de middag is wel een goed idee. Vanavond had mijn kleine meid bijvoorbeeld zo goed gegeten dat ze geen plek meer had voor yoghurt.

Ben je soms niet bang dat hij te weinig vocht binnen krijgt?

Ik let goed op haar plasluiers en die zijn best redelijk, dus wat dat betreft gaat het wel gewoon goed. Maar 2 flesjes melk klinkt zo weinig :p

4. fafje

fafje Niet meer actief

ohh nee maar water en thee drintk ie echt veel..vandaag denk ik 300ml...dus dat zit wel goed...als ie ehct wienig heeft egdronekn geef ik em diksap..dat drinkt ie namelijk sowieso wel..al heeft ie geen dorst haha slimmerd..

ja ik twijfel ook ngo steeds hoor of het wel "goed"is...ik moet donderdag naar het cb...
    hoor en lees ook veel over normale koemelk enz...dus mss raden ze dat al aan...

wie wete lust ie dat koud ook uit een beker...is het hele flesgebeuren ook opgelost...

ja en mijn zoontje lust wel weer pap..die dirnkt ie altijd wel leeg, alleen ik ben er geen voorstander van, dus ik geef het echt zo min mogelijk

5. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Dat is wel heel fijn dat hij voor de rest wel goed drinkt :D

Mijn dochter doet dat niet zo.. Vandaag 250 ml melk en ongeveer 100 ml aan water en roosvicee. Wel heeft ze flink wat yoghurt en een heel potje fruithap op, daar zit natuurlijk ook vocht in. Ik bied haar zoveel mogelijk drinken aan, maar ze neemt telkens maar een paar slokjes. Ik probeer er maar op te vertrouwen dat ze er zelf wel voor zorgt dat ze genoeg drinkt. Ze is vrolijk en actief, en de plasluiers zijn okee.

6. fafje

fafje Niet meer actief

ja nou vandaag heb ik de eerste fle sin 2 delen gegeven, sochtends 120 en smiddags weer 120 en net vanavond 180

waar drinkt je kindje uit? ik gaf in het begin eerst drinek uit een tuitbeker, dus zonder antilek...pas toen hij goed ging dirnken antilek geprobeerd en dat snapte ie redelijk snel

7. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Heeft ie toch aardig wat melk op vandaag, Fafje, dat is goed! :)

Nou, eerst kreeg ze drinken uit een antilekbeker, dat ging altijd erg goed; Tot ze dat van de een op andere dag opeens niet meer wilde. Nu bieden we het aan uit een flesje en proberen haar om uit een gewoon kopje te leren drinken. We hebben geen makkelijke tante.. ;)

8. fafje

fafje Niet meer actief

hahaha grappigg! ja idd hij heeft vandaag weer es goe dmelk gedronken en beker met yoghurt "gedornken" én nog hele tuitbeker met water en sochtends wat thee...dus dat zit goed! (groete en fruit ook erg veel)

maar lastig is dat dan heh...maar zoals je zegt plasluiers zijn goed...tja blijkbaar is het genoeg vocht...gelukkgi eet ze wel ander zuivel, dat shceelt!

9. stoetel

stoetel Fanatiek lid

18 dec 2007
    1.108
    0
    0
    Brabant
    Voorheen dronk ons mannetje 3 flessen en sinds deze week maar 2. Hij krijgt nu elke ochtend een bordje pap gemaakt met flesvoeding. Misschien dat dat een idee is?

Liefs

10. fafje

fafje Niet meer actief

cb geweest en die zei dus met 10 mnd is 400 aan zuivel genoeg dus incl yoghurt enz..

(vandaag heb ik het zo gedaan sochtends 150, en net 90 dus dan nog avondfles zit het al goed)

Deel Deze Pagina