Van 3 naar 2 flessen!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Skye, 12 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

Skye Niet meer actief

Ik ga ws over een klein maandje van 3 naar 2 flessen per dag. Even het schema hoe het er nu uitziet:

7.00 papfles 200ml + 6 scheppen + 3 scheppen pap
    11.30 Boterham, fruit en bekertje drinken
    14.00 Fles 180ml + 6 scheppen
    17.30 Avondhap (met de pot mee)
    19.00 Fles 180ml + 6 scheppen.

Nu zit ik de denken hoe ik het schema ga aanpassen, als het nog maar 2 flessen zijn. Ik heb dus een schema in mijn hoofd, maar zou graag willen weten of dit goed is, of dat ik het nog een beetje aan moet passen. Dit schema heb ik in mijn hoofd.

7.00 Papfles 200ml + 6 scheppen + 3 scheppen pap
    11.00 Fruit met wat drinken
    13.00 Boterham
    15.00 Fruit met wat drinken
    17.30 Avondhap (met de pot mee)
    19.00 180ml + 6 scheppen
    Tussendoor desnoods nog een keer een koekje ofzo!

Is dit een beetje een praktisch schema?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik gaf zelf melk bij de boterham en bij de avondmaaltijd wat yoghurt. Als vanzelf heeft mn zoontje toen de laatste fles laten staan. Eerst dronk hij steeds minder en met een maand of 9,5 heb ik m eens weggelaten en dit ging prima qua doorslapen!

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Met 2 flessen had ik precies hetzelfde schema als jij voorstelt. Lijkt mij dus prima. Overigens kreeg mijn zoontje met 2 flessen wel meer dan 1 boterham (inmiddels zelfs 2,5 a 3). En de avondfles was wel kleiner. Nu krijgt ie 's avonds gewone (warme) melk en drinkt ie ongeveer 100 tot 150cc.

Mijn zoontje zat met 8 maanden al op 2 flessen.

4. Skye

Skye Niet meer actief

Ok, dus ik kan desnoods wel een extra boterhammetje geven dus? En kan ik die dan ook wat later op de dag geven. dus 2 boterhammen verdeeld over de dag, of is het beter om die gewoon tegelijk te geven?

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ja hoor, extra brood is prima! Ik zou het wel in een keer geven of 1 s ochtends, 1 s avonds, maar ik zou wel de tijden aanhouden waarop het handig is. Ik neem aan dat je naar een normaal eetschema toe wil werken en dat is meestal toch gewoon brood bij ontbijt en lunch?

6. Skye

Skye Niet meer actief

Oh, ja, das waar. Nou, ik ga even sleutelen aan mijn schema in mijn hoofd. en dan gaan we het "proberen" voor het echie te doen. Gewoon maar even kijken hoe het voor Kyra werkt denk ik!

Deel Deze Pagina