Onze dochter is 7 maanden en heeft 3 flessen per dag. 07.45 uur 180/6 We doen dan 100cc op een bord met 3 scheppen bambix, en de overige 100cc krijgt ze in flesje te drinken. 10.00 uur half potje fruit, en een flesje water van 70 cc 12.00 uur sneetje brood, en een fles van 150/5 er achter aan. 15.00 uur tussendoortje in de vorm van Yoghurt, kwarkje, of gewoon een liga, en een flesje sap/water van 70 cc 18.00 uur heel potje groenten, en een flesje sap van 70 cc 19.30 uur fles van 210/7 Ze heeft nu dus 575 cc melkvoeding per dag, en 210 cc ander vocht. Ze weegt overigens iets meer dan 8 kilo. Nu vraag ik me af wanneer ze naar de 2 flessen mag, want ik merk dat ze smiddags eigenlijk ook wel 2 sneetjes brood lust. Dat wil ik haar best gaan geven, maar kan ik dan gewoon de fles van 150/5 wat ze erachter aan krijgt laten vervallen ?? Mijn dochter zit nog steeds op de Friso Comfort 1 omdat ze op onverklaarbare wijze niet tegen de opvolgmelk kan. Het CB weet hier van. Wat is jou advies ?? Gewoon haar nog op 3 flessen laten staan, of toch overgaan naar 2 flessen ?? Als ik terug ga naar 2 flessen dan zou ze hooguit dus nog maar 420 cc melkvoeding binnen krijgen. ( 2x 210/7 )
Beste Sjanniee, Ik zou nog even een paar maanden 3 flessen per dag geven tot je kindje ongeveer 10 maanden is. Dan zou je inderdaad de middagfles kunnen laten vervallen als je merkt dat je kindje daar geen behoefte mee aan heeft. Maar het is aan jou, jij kent je kindje het allerbeste natuurlijk. groet, Anne