Hoi, Mijn dochtertje is nu ruim 10 maanden en krijgt nog 3 flessen. 7.00: papfles 210/7 13.00: 180/6 18.30: 210/7 Ze drinkt ze alledrie helemaal op en als ik meer zou geven zou ze het ook nog opdrinken denk ik. Ze eet goed fruit en tussen de middag ook nog 1,5/2 boterhammen. Het CB zei tegen mij dat ze tot 1 jaar 3 flessen moet blijven drinken. Maar ik lees toch ook andere verhalen. Zou ik de middagfles afbouwen?? Maar ik vind het lastig omdat ze hem nog wel helemaal leeg drinkt. Iemand advies?
Niet gaan afbouwen als ze die fles nog drinkt. Ze zal er vanzelf een laten vallen, als ze eraan toe is. 3 flessen is met 1 jaar nog normaal. Ze groeien tot 1 jaar meer van melk, niet van bijvoeding. Eet ze goed fruit en groente, en geef je brood?
Je cb heeft gelijk, afbouwen is nog nergens voor nodig. Onze zoon drinkt bij ontbijt en lunch nog steeds melk (gewone koemelk, uit een beker), dus sowieso hoef je niet perse de fles bij de lunch te laten vallen.. Je kan ook de avondmaaltijd zover opbouwen met toetje dat er geen avondfles meer nodig is. Edit: het is natuurlijk niet zo dat 3 flessen moeten.. Als kindjes er geen behoefte aan hebben is het prima zolang ze maar rond de 300-500 ml zuivel zitten, kaas en yoghurt zijn ook prima!
Mijn dochter kreeg nog 3 x 180/6 en alles ging schoonleeg. Ook brood, fruit en avondeten eet ze prima. Maar vorige week op het cb kreeg ik te horen dat 600cc melk echt teveel was en dat ik af moest gaan bouwen. Schijnbaar hoeven ze op deze leeftijd nog maar 500cc melkproducten binnen te krijgen, dit is dus incl het toetje. Geef nu 's ochtends 150/5 en tussen de middag 120/4. Moet zeggen dat het eigenlijk prima gaat, ze is er niet ontevreden door ofzo.
Sasjuh83, ze hebben 500 ml aan melkproducten nodig, dat is geen max volgens mij. Raar dat het CB zoiets adviseert bij een kindje van 9 maanden... maar gelukkig dat ze er wel tevreden mee is.
Als ze er niet tevreden mee zou zijn dan ging ik ook per direct weer naar 3 x 180/6 hoor Gelukkig drinkt ze ook goed thee dus ze krijgt ruim voldoende vocht binnen. Heb niet heel veel op met het cb. Reden dat er een fles af moest was ook omdat mijn dochtertje aan de zware kant zou zijn... Nou ik vind het best meevallen. Ze weegt nu 9,5 kg bij 76 cm dus prima lijkt me!
Als je nr 3 voeding gaat geven mag je maar 500 ml Max op een dag geven... Ik heb de middag fles afgebouwd naar drinken uit rietjesbeker en steeds minder flesvoeding steeds meer gewone melk... Nu met dik 11 maanden de ochtendfles hetzelfde. Cb wil laatste fles eraf hebben nu, maar dat is siems rust moment voor het slapen gaan. Dus wil ik aanhouden. Zodra de ochtend fles ook goed gaat in rietjesbeker en gewone melk dan gaan we de laatste fles ook afbouwen, de flesvoeding dan.... De difrax fles blijf ik avonds gebruiken voorlopig
Ik ga geen nummer 3 voeding geven. Blijf gewoon tot aan 12 maanden nummer 2 geven en begin met 11 maanden met combineren met gewone halfvolle melk.
Mijn dochter zat toen al op 2 flessen. Die werden al snel steeds kleiner want ze was er gewoon klaar mee. Ik heb nooit nummer 3 gegeven, dat vind ik puur commerciële onzin!
Als ik het zo bereken krijgt m'n dochtertje ook minstens 600ml binnen en dan nog als toetje een beetje yoghurt. Wel veel dus. Ze is ook aan de zware kant; met 9mnd woog ze 10.2kg met 74cm Maar vind het lastig omdat ze alles zo goed eet en drinkt. Als ik haar nog een fles zou geven zou ze die ook nog wel opdrinken denk ik. Misschien toch naar 3x 180/6 ipv die 2x 210/7? En dan langzaamaan die middagfles afbouwen? Ze eet sowieso 1,5 boterhammen, soms 2 boterhammen
In België wordt peuter/dreumesmelk geadviseerd, maar voor kindjes die al aan de zware kant zijn is dat misschien niet aan te raden (want meer calorieën). roos85, ik vind 180/6 beter dan 210/7... 210/7 is een grote hoeveelheid en dat rekt haar maagje ook op. Ik zou bijv. 2 x 180/6 geven en dan in de middag 150/5... kijk of ze dat pikt.
ja we zijn toen met 210/7 begonnen omdat ze toen een periode wel veel honger had. Maar nu eet ze ook gewoon fruit en brood, maar we zijn gewoon doorgegaan met 210/7. Waarom, geen idee. Idd maar terug naar 180/6.
Als ze het zo goed doet zou ik het lekker zo laten hoor Ze gaat het vanzelf wel aan geven wanneer ze wat anders wil Ivan drinkt zijn middag fles regelmatig niet meer leeg. Hij krijgt op een dag; 2x 180/6 en 1x 70/2 De kleine fles gaan we binnenkort dus vervangen voor gewone melk en dan langzaam aan de ochtendfles vervangen voor een beker gewone melk met een boterhammetje.