Ons kindje is nu 5weken ik merk dat die na zijn voeding nog eten zoekt. Ik ben 10-4-14 naar cb geweest en toen woog die 3770g hij drinkt nu 120cc + 10cc extra water = 130cc (4schepjes). Mag ik hem 150cc +10cc extra water = 160cc (5 schepjes)???? of geef ik hem dan teveel??
Je mag volgende aanhouden Gemiddeld 150xlichaamsgewicht is de totale ml op een dag wat je kindje drinken mag. En dan verdeel je dat over 6 - 7 flesjes denk ik... 150/5 +10 is best veel voor 5 weken...
Hoe lang doet je kindje over de fles. Kan zijn dat hij te snel doet over de fles. Minimaal 15/20 minuten is normaal... Gaat de fles te snel, mss speen gat te groot...
maar ik ga er ook niet vanuit dat hij de hele 160 opdrinkt. want nu drinkt hij 130 en met dat rekensommetje kom ik niet zover haha
Je kindje mag 570 ml op een dag. 6 flessen zou 95 ml betekenen. Ik zou zeker nog niet overgaan naar 150/5 120/4 is al veel voor een baby maagje... Mss dat ie andere voeding nodig heeft.
oh wauw 95 is wel erg weinig toen 3 weken was dronk die al 130 moest van de ggd en de wijkverpleging omdat toen ook al zocht. van cb mag ik niet van voeding veranderen hmm
Waarom niet veranderen? Er is voeding voor hongerige baby's van elk merk. Maar hoe lang doet je kindje over de fles? Kan zijn dat zijn zuigbehoefte niet bevredigd is na de fles
omdat hij last heeft van darmkrampjes mag ik van cb niet veranderen hij doet ongeveer 20 a 30 min over zijn flesje.
Ok, das lastig. Heeft je kindje dan ook echt honger of wellicht alleen de zuigbehoefte... Mss kan speentje uitkomst bieden, als je die nog niet gebruikt?
speentje wilt hij niet dus en hij heeft echt honger hy zoekt heel erg en hij begint echt heeeeeel hard te huilen terwijl hij over het algemeen eigenlijk bijna niet huilt
Nutrilon Forte voor hongerige baby's heeft bij ons wel heel goed geholpen! Je kunt eerst 1 schepje standaard vervangen door Forte, soms kan dit al volstaan en zo kunnen de darmpjes ook wennen aan deze nieuwe voeding. Indien nodig om de paar dagen telkens een schepje meer vervangen. Het is lastig, afweging honger vs kramp, maar mijn kindje honger laten lijden was geen optie want hij krijste de hele boel bij elkaar.
Dat hij geen tutje neemt, wil niet per se zeggen dat hij honger heeft Soms moeten ze ook leren wat een tutje is. Dat was bij mijn dochter toch zo. Een ander merk proberen kan ook helpen. Mijn dochter wou bv enkel MAM-tutjes
Klopt inderdaad. Wij hebben ook een paar weken lang alle merken en maten speen geprobeerd. Vasthouden, na het uitspugen er weer in, het mocht niet baten. Tot op de dag van vandaag moet hij er niets van hebben. Was toch echt de honger.
Tja, ik zou zeggen, je laat je kind geen honger lijden. Het CB dat bepaalt welke voeding je kindje mag krijgen is natuurlijk ook een beetje gek. Jij bent de moeder en jij ziet dat je kind honger heeft. Tegen honger is het beter dat je hem vaker op de dag een kleine hoeveelheid aanbiedt (bijv. 90/3) dan minder vaak opeens een grotere fles. Ik vind 150/5 ook erg groot nu. Heeft hij geen (verborgen) reflux? Dan lijkt het ook alsof ze geen genoeg hebben omdat ze willen drinken tegen het opkomende zuur. Let eens op zijn signalen na de fles. Mijn dochter wilde eerst ook geen tut, maar je moet wel even blijven aanbieden. Hier pakte ze het prematurenspeentje van Difrax wel, nadien ook alleen maar Difrax gehad.
hmmm, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen? misschien toch voeding voor hongerige babys. en het is niet dat hij zuig behoefte heeft. als die echt honger heeft merk je het heel goed! heb trouwens al verschillende speentjes geprobeerd
Dan zou ik voeding voor hongerige baby's gaan proberen. Je zou het steeds kunnen opbouwen door een schep per fles te vervangen met die voeding en elke dag of elke 2 dagen een schep meer.
Jij zal het wel beter weten wat je kleintje nodig heeft. Toch wil ik er even op wijzen zoals hierboven al gezegd dat dat "zoeken" niet altijd van de honger is. Maar een flesje biedt troost, de zuigbehoefte wordt voldaan, mama is dichtbij, etc. Dat willen ze vaak aanhouden tot ze erbij in slaap vallen. Het is gewoon lekker. Maar het is niet altijd van "honger". Je kan een kleinere speen voor de fles gebruiken, een kleine (prematuren)speen om hem na het flesje te leren gebruiken (moet je echt leren, alle babies spuwen het uit), in de draagdoek bij jou in slaap laten vallen, etc. Als hij krampjes heeft, zou ik persoonlijk een licht verteerbare voeding nemen. Daar kan je dan meerdere keren mss iets van geven en belast zijn maagje niet zo.