Sinds een aantal weken kan Vera vreselijk gaan krijssen als er een luier verschoond moet worden. Dan gaat het met name om het feit dat je beide beentje omhoog moet tillen om bijv. schoon te maken of er een nieuwe luier onder te leggen. Afgelopen week waren we ziek en ben ik gaan kijken wat wel prettig voor haar is, maar dan knijpt ze toch nog met beide handjes in mijn arm (anders het aankleedkussen). Omdat de wildste gedachten door mijn hoofd spoken, heb ik toch een afspraak gemaakt om morgen hier door de huisarts eens naar te laten kijken. Zijn er kindjes die dit ook hebben gedaan? En zo ja, wat was er dan aan de hand? Groetjes, Danielle :
hier een tijdje sven niet mogen verschonen ergens anders dan thuis. dik verdriet en compleet overstuur. ook de laatste twee weken waren een ramp ivm compleet kapotte billen. nu gaat dat beter, maar hij zet zich automatisch nog steeds schrap. hier is het wel weer gewoon over gegaan.
Mijn zoontje is net 1 jaar geworden en maakt er ook steeds vaker een probleem van. Gillen en huilen alsof we iets heel ergs doen met hem. Daarbij maakt hij ook van die krokodillenrollen (fijn als ie gepoept heeft (not!) ). Hopelijk is het maar een fase.....
Als we ons dochtertje ook verschonen begint ze ook te gillen en zegt ze NEE NEE NEE.... Weet ook niet wat er aan de hand is. Bij ons is het gekomen dat wij een oppas hadden ( mannelijk) die haar een keertje verschoond heb toen wij uit eten waren.
Vanmiddag had ze haar derde diaree luier voor vandaag. Toen kon je duidelijk zien dat alles heel erg geïrriteerd is. Maar goed, het is eerder ontstaan en toen had ze geen diaree... Morgen maar even kijken of ze duidelijk iets laat zien aan de arts. Zal je zien, is ze een voorbeeldig en vrolijk meisje morgen
Fleur vind het ook niets en gaat ook hard huilen en rollen. Ze is zich ook steeds meer bewust van haar luiers en begint het vies te vinden en roept dan bah naar een opgevouwen luier. Ha ha. Ik denk dat het een fase is. Alles rechtopstaand gaat beter met een luierbroekje maar met een poepbroek lukt dat dus niet. Succes dames en hopelijk gaat het snel beter. Marijn
Hai dit komt bekend voor! Mijn dochtertje had dit ook en heeft het eigenlijk nog steeds zo nu en dan. Ik werd er ook wanhopig van omdat je er automatisch vanuit gaat dat ze pijn hebben. Ook krabte mijn kleine zich daarbij enorm. Ik ben ermee naar de huisarts gegaan en dat krabben dat scheen te komen omdat ze een droge huid had. Dus veel met bodylotion insmeren heeft geholpen. Wat het huilen betreft tijdens het verschonen; haar veel afleiden tijdens het verschonen heeft geholpen bij mij. Ik geef haar dan meestal een flesje, spelletje of laat haar kijken naar iets wat ze fijn vindt. Daarvoor was ze niet stil te krijgen! Succes!
Thanks voor het meedenken dames! Gister door de huisarts naar haar laten kijken. Ze heeft inderdaad pijn bij haar anus en de huisarts geeft aan dat er eerder bij obstipatie een scheurtje kan zijn ontstaan. Nu heeft ze vaseline met een pijnstiller gekregen. Dit smeren we driemaal daags een beetje erin. Ook heeft ze geen zetpillen meer als pijnstiller, maar vloeibaar. De zetpillen kunnen ook irriteren. Nu maar hopen dat ze het snel wil vergeten (ook als de pijn weg is).
Goed dat je er toch mee naar de huisarts bent gegaan! Nu maar hopen dat je kleine er supersnel weer bovenop zit!