van 3 naar 2

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door ohmydarling, 15 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ohmydarling

ohmydarling Actief lid

15 jan 2015
    175
    6
    18
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn zoon is inmiddels 1 jaar en we hebben net de middagfles vervangen met normale melk. Ik vermoed dat mijn zoon niet uit zichzelf een fles laat vallen en drinkt nog vrolijk een volle fles (180cc) weg.

Nu hebben we dus de middagfles vervangen met koemelk en krijgt hij ook twee kunstvoeding flessen van 180cc.
    Doe ik hier goed aan om hem alsnog een middagfles met koemelk te geven (zonder wil hij nml niet slapen)?
    En hoe en wanneer bouw ik de andere flessen af?

Ik wil eigenlijk niet dat die andere twee flessen ook vervangen worden met melkflessen.

Bijvoeding begint nu pas een beetje ergens op te lijken dus wil niet al te snel gaan voor hem.

Alvast bedankt.

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Goedenavond,

Dank voor je vraag op het forum.
    Kindjes hebben vanaf de leeftijd van 1 jaar dagelijks minimaal 750 ml vocht nodig. Geef bij voorkeur water of slappe thee. 300 ml van dit vocht is afkomstig van melk, dit zijn 2 bekertjes melk(producten) per dag. Kies zelf de meest geschikte momenten en bouw de andere fles(sen) rustig af door deze bijvoorbeeld eerst te verdunnen met water. De voorkeur heeft om de laatste fles voor het slapen af te bouwen, deze fles heeft je kindje vanaf 1 jaar niet meer nodig om een nachtje door te kunnen slapen.

Vanaf 1 jaar komt er een hoop te veranderen in het dagmenu van je kindje. Niet ieder kindje is hetzelfde en daarom is het altijd belangrijk de introductie van een nieuw dagmenu af te stemmen op de ontwikkeling van je kleine.

Mocht je nog vragen hebben over het afbouwen of het dagmenu van je zoontje neem dan gerust contact met ons op via ons gratis telefoonnummer 0800 022 2626 (gratis).

Groetjes,
    Ginger – Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina