Mijn zoontje wordt bijna 1 jaar. Hij heeft een koemelkallergie, maar boodschappen met een koemelkallergie blijft lastig. Heeft iemand ervaring met alpro ofzo? Mag dit wel? Of andere tips qua broodbeleg, drinken, toetjes enz? Alvast bedankt!!
Hoi Christiana, Ik kan me voorstellen dat het lastig kan zijn boodschappen te doen voor je zoontje, omdat hij een koemelkallergie heeft. Je moet dan toch extra op alle producten letten, om zeker te zijn dat ze wel echt koemelkvrij zijn! Op deze leeftijd mag je zoontje producten eten waar soja in zit. Een toetje op basis van soja is bijvoorbeeld helemaal geschikt voor hem. Er zijn verschillende soorten broodbeleg die koemelkeiwitvrij zijn. Je kunt denken aan vleeswaren, smeerworst (geef dit echter niet vaker dan 2-3 keer per week, vanwege het hoge gehalte vitamine A), of appelstroop. Of probeer zijn boterham eens te beleggen met wat gepureerd fruit, dat vindt hij vast ook erg lekker! Qua drinken kun je denken aan water, slappe (vruchten)thee of diksap. Succes! Groetjes Leonie Nutricia voor jou