Mijn nachtmerrie....

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door nazli21, 13 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Zijn Luizen.. Bah bah bah mijn zoontje zat zijn haar te krabben en dacht laat het mij is kijken. En zag witte kleine (roosjes) in zijn haar en probeerde het te pakken, maar het kwam niet los. Dus zei oh jee ajb geen neten en luizen. Heb de luizenkam gepakt in de badkamer gekamt en jaa hoor luizen.

Nu heb ik alles wat ik in huis vond in de vuilniszakken gedaan rn dichtgenoopt. Kindjes haar eerst met cremespoeling gekamt en daarna met luizenschampoo gewassen. En ik begin nu ook te jeuken dus ga mezelf nu ook behandelen.

Ik ben wel zwanger en heb een luizenschampoo, maar mag ik die wel gebuiken. Staat niks op de verpakking.

Het is de 1e keer dat we luizen hebben gekregen. Dus ajb geef enkele tips dat ik zeker moet doen.

Alvast bedankt dames

2. ellenvz1984

ellenvz1984 Actief lid

3 mrt 2012
    196
    54
    28
    mijn gezin :-)
    veluwe
    Wij zijn er net vanaf en ik gruwel er ook van.
    Ik heb mijn dochter twee keer gewassen met luizen shampoo en voor de rest kammen kammen kammen.

3. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Gebruik een middel waar dimethicon in zit. Dit zit in XTluis bijv maar ook in slechts één van de prioderm producten.
    Ik zou de vk even bellen of je wel of geen antiluizenspul mag gebruiken.

Het is ook mijn nachtmerrie... brrrrrrr het feit dat het nu in de klas van mijn zoon heerst doet mij al kriebelen.

4. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik heb gisteren de luizenschampoo van Kruidvat gekocht. Ik heb nu ook luizen😫. Bij het kammen bij mijn kindjes komen er kleine dode luizen uit. Ik had ze al eerder al behandeld met de luizenspul. Bij mij waren het levende luizen:(. Ik heb gisteren mij ook gelijk goed behandeld met die spul.

HEt vreemde is wel ik zie helemaal geen neten in ons haartjes. Vanwaar komen die kleine luizen nou?

5. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
  6. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Ik zal is kijken of ze deze ook hier in Belgie verkopen..

Bedankt

7. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama

Mijn dochter heeft een heel bos golvend haar.. Ik probeer echt overal bij te komen.. Hoe lastig en pijnlijk dit ook is voor haar... Hopelijk gaat het snel weg. Ik vind dit zo smerigg.

8. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
  9. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Wij zitten er ook midden in, al hebben wij het in de beginfase getroffen: 1 dode luis en een paar neten bij mijn dochter, jeuk en een paar neten bij mij. Andere dochter had nog niks. Heeft mij er echter toch niet van weerhouden om ons alle 3 al 3x in het spul te zetten en elke avond nat te kammen....zoooooo erg dit! Ik heb de eerste keer Prioderm gebruik, paar dagen later Nyda en gisteren XTluis. Nu nog een paar dagen kammen en dan zijn we 2 weken bezig en dan zou het weg moeten zijn. Als het dan niet weg is, gooi ik er mijn vakantiegeld tegenaan en ga ik naar de luizenkliniek. Dat mag trouwens wél als je zwanger bent. Ik ga dan iig zelf want ik kan wel mijn dochters goed kammen, maar mijn eigen hoofd is moeilijker. En ik heb minder vertrouwen in het kammen van mijn man...;)

10. Eva2011

Eva2011 Niet meer actief

He bah wat naar...
    Het heerst echt overal geloof ik.

Ik ga voor de tondeuse als het ons treft... Dan maar even een kale kop...

11. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Wat is een luizenkliniek?

12. Kittehs

Kittehs Niet meer actief

Ai wat rot :( geen tips helaas.. Heb ze vroeger als kind (12) gehad en gruwelde er van. Krijg meteen weer jeuk, jakkes. Veel succes!

Deel Deze Pagina