Nav topic in de lounge over hoe je savonds je tijd doorbrengt met (of zonder) je partner ben ik wel benieuwd hoe vaak jullie een oppas (opa/oma, buurmeisje, nichtje etc) regelen om samen met je partner iets leuks te doen? En wat doen jullie dan bijvoorbeeld? En zou je vaker wat willen doen of Is het goed zo? En hoe komt het dan dat het niet vaker gebeurd als je dit wel zou willen? In onze situatie... De laatste keer dat We samen naar de bioscoop gingen Is nu ruim 4 maanden geleden. Dat was het laatste uitje samen met mijn man. Het gebeurd ongeveer 1x per half jaar dat We weg gaan en dan meestal bioscoop. Niet uit eten ofzo terwijl ik dat juist heeeeel graag zou willen. Helaas ken ik niemand die ik zou kunnen en willen vragen om met onze kinderen te eten en ze op bed te leggen, dit doe ik altijd zelf. Ik wil anderen er niet mee belasten merk ik. Ook een logeeradresje voor de kinderen hebben we niet. Dus als We weggaan dan vraag ik een buurmeisje om op te passen vanaf 20u. En dan zijn We om 00u wel weer thuis omdat ik haar ook niet te laat naar huis wil sturen...maar wat zou ik graag gewoon eens de kinderen ergens gewoon op zaterdagochtend te logeren brengen en dan zondagmiddag ophalen ofzo. Gewoon de tijd te hebben om samen uit eten te gaan, rustig wakker te worden enzo, lijkt me wel weer eens lekker!
Bijna nooit... mijn dochter heeft 3 enthousiaste oma's en opa's die graag dingen met haar doen. En ik heb zussen, één heeft een dochter van dezelfde leeftijd, dus oppas genoeg. Maar het is nooit onder het mom van 'oppassen' maar meer omdat zij en mijn dochter het leuk vinden. Eigenlijk doen wij de leuke dingen met zijn drieen, mijn dochter gaat overal mee naartoe, totaan de opera toe ( echt gebeurt) Dus een avondje samen weg gebeurt wel hoor, maar niet vaak, eens in de drie maanden ofzo. En dan is het meestal een feestje, een concert of naar het theater.
Veel te weinig! Wij hebben ook niet echt een handige oppas/logeeradres. Mijn moeder woont te ver weg. Dus als ze bij ons is (logeert) dan wil ik met haar zijn. Schoonouders worden te oud. Ze kunnen een avondje oppassen maar ik merk dat dat een zware belasting is. Laatste keer was een concert in juni. Daarvoor zeker een jaar geleden. Ik ben nog op zoek naar een fijne oppas in de buurt. Maar vind het erg lastig. Ik zou graag vaker met mijn man samen lekker uit eten, naar de sauna of theater/concert.
Minstens 1x per week. Dan gaan we samen uit eten, naar de bios, drankje drinken of naar een feestje. Soms ook vaker en soms brengen we de kinderen voor een weekend weg. Is nu wel moeilijker aangezien wij in het buitenland wonen en we ze dus niet zo makkelijk naar opa en oma kunnen brengen haha.
Mijn man werkt regelmatig in het buitenland en ik ga ca. 2x per jaar een paar daagjes mee. Hij gaat dan werken en ik de stad verkennen. Maar wel lekker samen uit eten, samen in een hotel slapen enzenz. Mijn moeder is dan bij onze kindjes in huis. In NL doen we niet vaak iets echt samen, wel met vrienden erbij, uit eten of een avondje borrelen. We hebben een paar oppasmeisjes en eventueel onze ouders daarvoor.
Uit eten is 2 weken geleden, meestal doen we dat eens in de 2 a 3 maanden ofzo. We regelen dan een oppas vanaf half 7, dan hebben de kinderen al gegeten en ligt de jongste er al in. Maar de oppas is zo gewend bij ons thuis (nichtje) dat ze ook met gemak ze alledrie in bed legt. Verder winkelen we 2 keer per jaar samen een dag, dan gaan de kinderen naar opa's en oma's. En 1 weekend per jaar gaan we samen 2 nachtjes weg. Dan gaan de kinderen naar of een opa en oma of 2 naar de ene opa en oma en de derde naar de andere ofzo, of naar een schoonzus.
Wij gaan wekelijks stijldansen en dan komt de oppas en legt hem in bed. Inmiddels kennen ze elkaar zo goed dat het een feestje is als zij komt. Wij kennen haar via haar ouders. Aan het begin kwam ze alleen 's avonds als hij in bed lag. Toen onze dansles vervroeg werd is ze een paar keer s middags geweest zodat ze aan haar kon wennen. (Ik ging even de stad in) @ts, je kunt toch zelf je kinderen eten geven, klaar maken voor bed (of op bed leggen als je dat fijner vind) en dan uit eten gaan?
Onze dochter gaat ongeveer 1 keer in de 6 weken logeren, dan gaan we met z'n 2tjes uit eten, bios, soms een hotelletje. Of met vrienden een avond weg.
We gaan 1 keer per maand sowieso wel uiteten of naar de bioscoop. Dan past meestal een oppasmeisje op (nu nog even niet omdat ik een newborn heb haha) Daarnaast zijn er regelmatig ook wel feestjes/stappen of festival/verjaardag dingen waar we zonder kids heen willen. Afhankelijk hoe en wat gaan ze dan meeetal logeren bij mijn (schoon)ouders of m'n zusje. Die laatste wil sowieso af en toe oppassen. Soms hebben we dan niks en moeten we juist iets bedenken haha.
Wisselt een beetje 1x per maand ofzo. Kan uit eten zij. Samen naar een feestje de bios etc. Heb meerdere oppassen dus er kan altijd wel iemand. Meestal leg ik onze dochter zelf op bed dus zij krijgt er niks van mee dat wij er niet zijn. Binnenkort gaan we voor t eerst samen een weekend weg dan komt mijn beste vriendin bij ons in huis oppassen.
Zou misschien best kunnen hoor, maar dat vind ik zelf gewoon spannend haha! Oppasmeisje en de kinderen kennen elkaar verder ook niet omdat ze altijd komt als ze al op bed liggen. En helaas geen opa's of oma's in de buurt aan wie ik het zou toevertrouwen. En dan ook nog het gevoel dat ik anderen ermee belast als ik het ze zou vragen. Het probleem ligt dus wel bij mij
Het probleem lag hier ook bij mij hoor dus ik begrijp je goed! Maar het zou ook wel fijn zijn als de kinderen de oppas zouden kennen toch? Wat als ze ineens wakker worden s avonds? Hoe oud zijn je kinderen? Hier werd het ook makkelijker toen zl wat ouder werd. Een middagje oppassen was voor ons de oplossing. Zij kwam even wat drinken, en na een half uurtje ben ik weggegaan. Zoon was toen heerlijk met dr oppas aan het spelen. En toen ik twee uur later terugkwam nog steeds . Toen bleek dat zoon echt dol op haar was, was het ook niet meer zo moeilijk om hem achter te laten.
Veel te weinig, laatste keer is alweer bijna 1 jaar geleden! Binnenkort opa en oma lief aankijken, eten ze lekker samen en stort hij van zelf daar in. Kunnen wij samen uiteten, geen bioscoop als het donker is val ik zo in slaap
Wij hebben toevallig komend weekend 'vrij'. Voor het eerst in ruim een jaar. We weten nog niet wat we gaan doen want het is nogal onverwacht. Uit eten doen we een paar keer per jaar. We laten de kinderen dan gewoon thuis eten. De jongste stop ik dan vroeg zelf in bed (kan toch nog geen klokkijken) en de oppas let op de oudste twee die zichzelf wel in bed kunnen stoppen. Ze kennen de oppas goed maar ik wil het haar niet aandoen om ze alle drie te moeten regelen.
Dank voor alle reacties dames. (Kan ik mn alleenstaand zijn en mn zoon moeten delen nu even goed relativeren)
Ze zijn 5 en 2. De oudste kent haar wel van naam en gezicht. De jongste eigenlijk niet maar Is weleens gebeurd dat hij wakker werd toen ze er was. Ze Had hem even uit bed gegaald, geknuffeld en weer teruggelegd en hij vond het allemaal prima en sliep daarna weer lekker verder. De oudste heeft haar 2x overdag gezien ofzo, wel maar eventjes bij ons thuis omdat ik echt niet anders kon en dat ging goed. Maar gewoon het idee dat ik iemand anders ermee belast...Ik vind het erger voor de oppas dan voor de kinderen geloof ik haha
Euhm... Niet? 1x hebben we 's avonds een paar uurtjes oppas gehad ivm een jubileum verjaardag. Maar dat is alweer een jaar of 3 geleden
Eigenlijk nooit. We gaan heus wel eens samen weg. Dan past een van de oudste kinderen op. Maar als we samen weg gaan is dat naar een verjaardag van broer, zus of aanhang.
Alle opa's en oma's van mijn zoon wonen te ver weg voor een avondje oppassen. Hij gaat daarom zo'n 5 à 6 x per jaar een weekend logeren bij mijn ouders. Die van mijn man wonen in het buitenland. Daarnaast hebben we een hele lieve oppas, via een oppas bemiddelaar gevonden, die past denk ik elke 1 á 2 maanden een avondje op. Zo hebben we dus nog vrij regelmatig een avondje samen. Op die manier blijft ons huwelijk ook nog een beetje leuk
Vrij weinig, mijn man is maar 1 weekend in de 5 weken vrij. We proberen in ieder geval 1 keer per jaar samen een weekend weg te gaan en ongeveer 1 keer in de 3 maanden naar de bioscoop en uiteten o.i.d. te gaan (soms ook met vrienden dus niet perse samen).