Ik ben het eens met Frisbie en ik vind ook dat je het signaal van je man heel erg serieus moet nemen. Een kind kun je niet meer terugstoppen, en als je man overspannen wordt, maak je daar niemand blij mee. Ik ken meerdere voorbeelden uit mijn omgeving waarin drie of vier kinderen eigenlijk net een kind te veel bleek te zijn en een van de ouders daar niet goed mee kon omgaan. Heel erg zonde van een daarvoor zo prettig lopend en gezellig gezin.
Hij kan het wel aan maar moet nog wel lekker blijven genieten natuurlijk. Hij heeft denk ik hetzelfde als sommige moeders hier waarvan ik lees dat ze bang zijn niet zoveel van hun 2e te houden als van hun 1e. Ik heb al meerdere malen aangegeven bij hem dat ondanks dat ik het heel leuk zou vinden, ik ook prima gelukkig ben met onze 3 gezonde kinderen en dat het prima is om het zo te houden en er niet voor te gaan. Maar hij geeft aan het ook wel heel erg leuk te vinden en vraagt dan waarom we het niet later kunnen doen... En dan geef ik weer aan dat ik dat niet fijn vind omdat ik graag meer tijd in mijn bedrijf wil stoppen en een zwangerschap dan niet handig is en ik dat niet wil... Dus dan zitten we weer waar we begonnen haha. Beide willen we dus nog heel graag een kleintje en er is voldoende liefde, ruimte en financiën voor een kleine maar ik wil graag als de kindjes op school zitten investeren in mijn eigen bedrijf en mijn man wil graag meer ruimte tussen de leeftijden en verwacht dat ik in de tussentijd wel uit mn neus blijf eten thuis... Ik zie het niet zitten om thuis als gastouder verder te gaan terwijl mijn eigen kindjes op school zitten. Vind het werk onwijs leuk om te doen maar voornamelijk omdat ik mijn eigen kinderen zo zie genieten van alles. Ik denk dus dat we het gewoon lekker bij onze 3 heerlijke kleintjes houden.