Hebben jullie de laatste fles van 19.30 ineens laten vervallen of hebben jullie deze afgebouwd? Mijn zoontje kreeg eerst hele dunne pap 's avonds. Ik dacht dat hij daar lekkerder op zou slapen maar dat was dus helemaal niet nodig. Nij krijgt nu sinds een week gewoon opvolgmelk 180/6 en daar doet hij het ook prima op. Maar ja over een tijdje mag deze fles er helemaal af... Is het niet te snel om dan ineens van pap naar helemaal niks te gaan? Gr. Marieke
Zolang ze hem nog opdrinken,zou ik hem lekker geven. Bij Sophie ook gedaan,later kreeg ze gewone melk en nog steeds voor het slapen gaan,drinkt ze een flesje melk,de ene keer meer als de andere keer.
Helaas wil die van mij nog steeds een flesje melk s'avonds. Anders wil ze niet slapen..... Als jouw zoontje het heel goed zonder kan zou ik het zeker doen.
Ben ik het niet helemaal mee eens, dat moet je per kind bekijken. Mijn zoontje geeft niet zo goed aan wanneer hij vol zit, of hij zit gewoon niet zo snel vol. In ieder geval heb ik altijd grotendeels op mijn initiatief flessen moeten afbouwen en dat ging altijd in 1 keer goed. Ik zou beginnen met een kleinere fles aan te bieden. Mijn zoontje krijgt nu 's avonds nog maar 150cc (plus scheppen) flesvoeding. Zo'n fles is wel een goed slaapmiddel. Je ziet hem namelijk helemaal ontspannen als ie deze fles krijgt. Maar wellicht slaapt ie ook prima zonder de fles, ik zou het niet weten. Een kwestie van uitproberen denk ik. Ik heb geen idee wat gebruikelijk is qua leeftijd overigens. Hoeveel flessen krijgt ie verder?
Je kindje is 8 maanden, dan is het nog heel normaal om die avondfles te geven. Hoeveel flessen geef je in totaal nog? Misha liet vanaf 9 maanden zelf die laatste fles vallen en zat vanaf die tijd nog op 2 melkvoedingen per dag, waarvan 1 een bordje pap was. Voor het naar bed gaan gaf ik haar nog wat water, thee of sterk verdunde diksap te drinken. Daarna sliep ze gewoon de hele nacht door.. In principe mag je vanaf 10 maanden over naar 2 melkvoedingen en vanaf een jaar naar ongeveer 300cc zuivel (dit is inclusief het toetje, boter, kaas en andere zuivel).
Hij krijgt 's ochtends een papfles van 108/6 met 3 grote scheppen Bambix fijne granen. Bij zijn boterhammetje 's middags krijgt hij een fles van 150/5. Die gaan beide helemaal op. En dan de fles 's avonds 180/6. Hij geeft zelf heel goed aan wanneer hij vol zit. Hij houdt zelf zijn fles vast (al een paar maanden) en wanneer hij genoeg heeft, haalt hij hem eruit en gooit hem aan de kant. Duidelijker kan bijna niet Wil hem voorlopig ook nog even zo houden hoor, maar als afbouwen voor hem de beste optie is dan wil ik daar toch op tijd mee beginnen. Hij drinkt hem nu trouwens nog op.
Lekker nog even laten drinken en als hij het voor die tijd zelf nog niet aangeeft, vanaf 10 maanden af gaan bouwen. Tenminste, zo zou ik het zelf doen Mss dat iemand anders nog met tips komt, die jij handiger vind klinken
Als je zoontje die fles gaat laten vervallen, krijgt hij pas later zijn warme maaltijd. Tenminste, zo ga ik het doen. Hij krijgt nu zijn warme maaltijd rond half 5/5 uur, maar die gaat dan een uur later. Dan kan ie net voordat ie naar bed gaat nog wel een beetje melk of water krijgen (mocht hij daar behoefte aan hebben). Maar als hij verder niet erom vraagt, zou ik het niet doen. Of je af moet bouwen, hangt van je kindje af. Ik ga dat niet doen (nooit gedaan en gaat altijd goed). Dat weet je zelf het beste. Jayden slaapt trouwens ook niet beter van pap 's avonds (eigenlijk alleen maar slechter).