Hallo meiden , Sinds een week of 3 eet mijn kleine man ineens uit het niets super goed. En dan heb ik het over vast voedsel. Dit was een probleem en we zijn bij de logepodie geweest en dat heeft dus goed geholpen. Maar nu zit ik een beetje te klooien met de flessen. Hij drinkt er 3 maar de middag fles wilt hij niet meer. Dus dan komt hij vaak op 2 flessen. Maar ik lees overal dat de avond fles "moet " vervallen en niet de middag fles. Weet iemand of dit kwaad kan ? De avond fles drinkt hij meestal helemaal leeg of hij laat 50 cc staan. Hij eet namelijk zijn warme hap meestal om 16.30/17 uur en dan laatste fles 19 uur en hij is daarna ook echt kapot. Ik wil dat hij in de toekomst gewoon met ons mee eet rond 18 uur maar dat is op dit moment nog geen optie. Of misschien moet ik hem rond 3 uur zijn fles geven , 18 uur avond eten en dan toetje iets voor 19 uur en dan naar bed. Hoe hebben jullie dit gedaan ??
Nou ja, niks moet hè. Ik heb de fles van 19uur voor het slapen gaan nooit laten vervallen. Vanaf dat ze 1 jaar is is het wel een bekertje met 100ml melk geworden.
Wij hadden de middag fles weggelaten want daar dronk hij amper van. Vooral omdat hij in de middag een broodje krijgt en een tussendoortje. Rond 17:00 warm eten en rond 20:00 zijn flesje.
Hier precies hetzelfde hoor. Rond de 8/9 maanden ging hij tussen de middag steeds minder van z'n fles drinken en uiteindelijk weigerde hij 'm zelfs. Sinds die tijd krijgt hij 's morgens en 's avonds nog een fles, overdag wil hij ook echt niet meer. De ochtend en avondfles krijgt hij ook in het donker op z'n kamertje anders drinkt hij gewoon niet. Dus ik zou gewoon de middagfles laten vervallen hoor.
Euh....mijn zoontje is ruim 1,5 en krijgt nog steeds een avondfles! Gewoon omdat wij dat nog zo'n lekker intiem momentje vinden voor het slapen gaan..... Hier zij. Dus ook de middagfles die verviel
Hier hetzelfde, middagfles is eerst vervallen, daarna de ochtendfles vervangen door gewone melk. Nu is dochter 1 jaar en drinkt alleen avondfles nog voor het slapen. Gewoon doen wat voor jullie goed werkt!
Hier zijn ze bijna 3 en 4,5 en wij geven 's avonds ook nog warme melk. Dochter uit een beker, zoon nog heerlijk uit een fles. Tussen de middag drinken ze wisselend melk, sap of limonade. 's Ochtends en 's avonds drinken ze (haver)melk omdat we dan meestal thuis zijn.