Dochtertje 5 weken oud flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Joostemans, 15 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joostemans

Joostemans Actief lid

20 aug 2014
    162
    0
    0
    Hallo,

Vorige week op het CB woog mijn dochtertje 3690 gram.
    Ze zit nu op 6 flessen van 120/4.
    Schema:
    8:00
    12:00
    16:00
    20:00
    00:00
    04:00
    Ze drinkt alle flessen volledig leeg.
    Nu komt ze sinds 2 dagen elke 3,5 uur en rekken wil bijna niet. . Dan zit ik dus op 7 flessen.
    Wat kan ik nu het beste doen? Ik durf ook niet op te hogen want ze krijgt al eigenlijk teveel voor haar gewicht!

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. .

2. Is het tussen elke fles dat ze er maar 3,5 uur tussen laat zitten of vooral 's middags?

Hier begon ons zoontje rond die tijd ook korter tussen de flessen te laten, maar dan alleen 's middags. 's Nachts begon hij rond die tijd juist langer door te slapen.... Dus overdag dronk hij meer, waardoor hij 's nachts minder vaak kwam.

Misschien de moeite om eens uit te proberen? :)

3. Joostemans

Joostemans Actief lid

20 aug 2014
    162
    0
    0
    Nee hier juist andersom. Overdag slaapt ze vaak langer en moet ik der wakker maken en s nachts komt ze juist dik binnen de 4 uur. .

4. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Ik zou niet zo letten op wat ze voor haar gewicht mag in dit geval. Zou enkel de litergrens in de gaten houden, maar daar zit je gelukkig niet zo makkelijk aan. Eerder komen voor een voeding is gewoon honger, dus zou daar lekker aan toegeven. Overigens, rond de 6 weken willen ze vaak ineens meer drinken. Misschien kun je eens proberen om de flessen overdag wat groter te maken (150+5, eventueel kun je daar dan nog wat van afgieten als je dat teveel vindt) en de nachtfles gewoon 120/4.
    Mijn zoontje dronk op die leeftijd ook veel meer dan ie volgens de regeltjes van het cb zou mogen, maar hij kwam ieniemini ter wereld (2800 gr & 46 cm), dus hij had het blijkbaar gewoon nodig. Gewoon op je gevoel afgaan hoor :)

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hoe lang duurt een voeding?

Deel Deze Pagina