Hallo allemaal, Ik zoek een paar dames die, net als ik, met behulp van Clomid zwanger proberen te worden en hier gezellig over willen kletsen. Graag zou ik het groepje klein willen houden, ongeveer 6-8 dames, zodat je wat persoonlijker op elkaar kunt reageren. Veel bestaande clubjes hebben al voldoende leden, gebruiken andere medicatie/behandelingen of hebben geen medische hulp nodig bij het zwanger worden, vandaar deze oproep. Kort over mij: Ik ben 25 jaar, we gaan voor ons 1e kindje en sinds deze maand ben ik gestart met Clomid. A.s. vrijdag heb ik mijn eerste follikelmeting, vanavond slik ik mijn laatste Clomid. Ik merk er niet heel veel van, alleen opvliegers 's nachts en redelijk humeurig Ik hoop dat het hier gauw een fijn groepje wordt!
Hallo! Ik zou graag meekletsen Ben 26 jaar en gaan voor eerste kindje. Ik ben net een aantal dagen gestart met provera om menstruatie op te wekken, daarna starten met clomid. Lees wel goede verhalen over clomid, vind het erg spannend!
Gezellig dat je meekletst! Spannend! Wanneer hebben jullie besloten voor een kindje te gaan? En wanneer kwam je erachter dat je eisprong niet vanzelf kwam?
We zijn vanaf maart bezig en heb in die tijd twee keer een bloeding gehad. Eerst hebben we het even op z'n beloop gelaten omdat ik dacht dat het nog ontpillen was. Na de tweede afspraak bij ha doorverwijzing gekregen voor gyn, hij was gelukkig heel begripvol! Echo was goed; eierstokken en bm zagen er goed uit en hormoonwaarden waren goed. Wat dus precies de oorzaak is van missen eisprong weet ik niet. Waarschijnlijk is alles gewoon wat lui en heeft het een zetje nodig Zag ik goed dat jij waarschijnlijk pcos hebt? Wanneer hebben jullie besloten voor een kindje te gaan? Leuk om hier ervaringen te delen!
O zie net dat je januari bent gestopt met de pil! Ik ook Dit om lijf weer te laten wennen het zelf te doen.
Fijn dat jij ook vrij vlot bent doorgestuurd! Dat geeft je tenminste het gevoel dat je serieus genomen wordt! Ik weet eigenlijk nog steeds niet zeker of ik pcos heb. Ik heb in augustus heb ik een echo gehad. Daaruit bleek dat ik nog geen eisprong gehad had sinds het stoppen vd pil. Ze zag meerdere onrijpe follikels, dus mogelijk pcos. Eerste bloedonderzoek was goed, waarden voor schildklier, ontstekingen en bloedsuikerspiegel waren allemaal normaal. Ik heb verder ook geen symptomen als overgewicht, overbeharing of acne. In de fertiliteitspoli hebben ze weer bloed afgenomen om te kijken naar de hormonen of het pcos is, maar ik hoefde niet te wachten op de uitslag omdat ik, onafhankelijk van de oorzaak, toch hulp nodig heb bij de eisprong. De laatste dagen heb ik me wel afgevraagd of het nou pcos is of niet, dus ik ga morgen toch even bellen voor de uitslag. Eigenlijk hoop ik dat ik ook gewoon "in slaap gevallen" eierstokken heb, die het na 10 jaar pilgebruik gewoon even niet meer weten. Er zitten namelijk wat risico's aan pcos... Morgen weet ik hopelijk meer Wanneer heb je je laatste pilletje Provera?
Hoi! Ik klets ook graag mee. Ik ben 29 en Sinds december gestopt met de pil en sindsdien zeer onregelmatige en oplopende cyclus. Zonder eisprong. Ben door huisarts verwezen naar de gyn. Al vrij vlot bleek dat ik pcos heb, door echo en bloedwaarden. Mocht dus beginnen met provera en toen clomid. Heb tussentijds echo's gehad en er groeide een eiblaasje en die is gesprongen! Ik moet morgen bloedprikken waarmee ze zien of het een goed eitje was of niet. Mijn nod is ongeveer 15 september. Daarnaast krijgt mijn vriend nog zaadonderzoek omdat de samenlevingstest negatief was. Ik ben dus nog lang niet gerustgesteld!
@boogy Ik hoop voor je dat je geen pcos hebt en je eierstokken even wakker geschud moeten worden. Heb wel goede hoop aangezien je verder geen symptomen hebt..? Weet dat het dan alsnog zou kunnen maar maakt de kans voor jou iets kleiner hoop ik! Laat je het hier weten morgen? Aanstaande zaterdag heb ik m'n laatste pilletje provera dus ben pas net begonnen @shia Gezellig dat je komt mee kletsen! Wat fijn dat je in ieder geval resultaat hebt bereikt met de clomid wanneer krijg je uitslag van het zaad onderzoek? Leuk dat we allemaal rond dezelfde tijd zijn gestopt met de pil!
Welkom Shia, gezellig! Wat fijn dat de eerste ronde Clomid meteen een gesprongen eitje betekende! Het is inderdaad even afwachten op de test van je vriend. We duimen gewoon dat jij eerder een test in je handen hebt, een positieve! @ Eems : Ik wilde inderdaad ook de pil uit mijn lijf voor we voor een kindje gingen starten. We zijn pas in mei met de andere anticonceptie gestopt. Oh nog even wachten tot je kuurtje voorbij is dus. Op welke dag van je cyclus moet jij starten met Clomid? Ik hoor verschillende verhalen: de 1 moet op de derde dag, net als ik, de ander op de 5e? Hier: Goed nieuws! Ik heb geen pcos!! Ik heb vandaag het ziekenhuis gebeld voor de bloeduitslagen. Alle hormoonwaarden waren normaal, behalve dan het hormoon wat laat zien dat er een eisprong zou zijn geweest, die lag te laag, omdat er dus geen eisprong is geweest (volgen jullie me nog?) Dat betekent dus inderdaad 'in slaap gevallen' eierstokken door pilgebruik. Ik ben eerlijk gezegd wel heel erg opgelucht, ondanks het feit dat ik dacht dat ik de diagnose pcos wel redelijk snel had geaccepteerd. Het verandert verder niets aan de komende behandelingen ofzo, maar toch!
Ook ik zou graag mee willen kletsen Ik ben nu bezig met mijn 4de ronde clomid en de volgende echo afspraak staat weer gepland op woensdag 17 september. Ik ben 27 jaar en wij gaan voor ons eerste kindje!
Ik klets ook graag mee als het mag! Ik ben 22 jaar en sinds kort gediagnosticeerd met PCOS. Ik heb twee weken terug mijn eerste ronde Clomid gebruikt. Zie handtekening..
Welkom Sanne en Sweetnesz! Gezellig! Weet jullie omgeving dat je zwanger wilt worden/je hulp krijgt bij het zwanger worden?
Boogy ik ben in mijn omgeving naar close vrienden en familie wel heel open over de situatie. Zo weet dit groepje dat ik we bezig zijn met Clomid, maar we hebben wel verteld dat we vanaf nu (nu we ook daadwerkelijk zwanger KUNNEN raken) wel wat meer voor onszelf houden, bijvoorbeeld wel/geen eisprong / wanneer NOD / etc. Het zou natuurlijk niet leuk zijn als ze het te vroeg weten mocht het raak zijn!
Naar goede vrienden en familie ben ik wel open, en die weten dan ook dat ik in de mm zit maar steeds er naar vragen doen ze gelukkig niet. En jij?
Welkom Sanne en sweetnesz! Hier weten eigenlijk alleen zus en moeder het. Dit omdat ik heel close met ze ben en wisten dat ik naar de gyn ging kon het niet voor me houden en vond /vind de steun prettig!
Hier mijn ouders en schoonouders en 1 vriendin die ook in de MMM zit. Ik had er eigenlijk nog niet over nagedacht dat deze mensen natuurlijk wel erg snel conclusies zouden trekken als we vertellen wanneer de eisprong is geweest. Toch maar wat geheimzinniger doen dan Het lijkt me zo leuk om ze te verrassen! Hoe doen jullie het met de ziekenhuisbezoeken en jullie werk? We worden toch best vaak verwacht in het zh.. Ik zit daar nog een beetje mee... Heb trouwens sinds gister wat druk linksonder in mijn buik.. Zou dat mijn ei kunnen zijn? Voelen jullie dat? Ik zit pas op cd 9, maar het zou kunnen natuurlijk..
Dat vind ik ook nog steeds lastig, ik zeg nu maar dat ik naar de dokter / tandarts moet maar dat kan ook niet lang meer en ik heb nog geen vast contract dus zeggen waar ik mee bezig ben is geen optie. Trouwens vraagje als je pcos hebt kunnen ze dat dan altijd via een inwendige echo zien? Hmmm lastig is wel aan de vroege kant. Ik weet niet of ik ooit mijn eisprong heb gevoeld maar ik zag staan dat je 12 september een echo hebt op welke dag zit je dan? Meestal beginnen ze daar op dag 10 mee tot dag 16.
Ohja boogy, ik moet op de derde cyclus dag beginnen met clomid. Hoop wel dat vlug een bloeding krijg na provera dan weet ik zeker dat ik juist start met clomid.. Voor onze vrienden en andere familieleden zou het wel echt een verassing zijn want zij weten van niets sterke ben ik wel manieren aan het bedenken hoe ik het zou zeggen. Jullie ook leuke fantasieën en dromen? Ik ben nog niet heel vaak naar het ziekenhuis geweest alleen enkele keren bloed prikken maar dat kon ik zelf een beetje plannen. Wel belafspraken met gyn tijdens werktijd. Dat was wel wat lastiger! Weten jullie werkgevers van kinderwens en mmm? Dat is voor mij ook nog een grote vraag hoe het gaat als we tijdens werktijd naar ziekenhuis moeten. Heb echt geen idee.. Boogy die druk die je voelt kan denk ik best ei zijn hoor! Ik heb sinds gisteren wat geborrel en soort menstruatie gevoel in onderbuik. Kan dat van provera komen?
Wat fijn boogy dat je geen pcos hebt!! Hier weet niemand in mijn omgeving het. Ik wil niet dat iedereen er naar vraagt, vind het moeilijk genoeg. De ziekenhuis bezoekjes heb ik de afgelopen tijd nog kunnen plannen voor of na m'n werk. Dus dat is wel fijn. Cd 9 is denk ik wel vroeg. Ik heb deze ronde voor het eerst een eisprong gevoeld, overduidelijk! Dat ga je vast ook merken. Ik had tijden clomid gebruik vaker wat steekjes ofzo in eierestokken.
Pcos kun je zien door inwendige echo door cystes (kralenkrans) in de eierstokken. Daarnaast doen ze bloedonderzoek en checken ze andere symptomen.