van 4 naar 3 dagen werken, werkgever doet moeilijk

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door suusje1979, 17 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suusje1979

suusje1979 Bekend lid

22 nov 2010
    844
    0
    0
    midden van het land
    Goedenmorgen, ook ik heb een vraag.

Ik werk als enige werknemer bij een bedrijf.
    Ik werk nu 4 dagen (30 uur) maar wil na de bevalling 3 dagen gaan werken ( 24 uur en 6 uur ouderschapsverlof).

Nu heeft mijn werkgever een ongeluk gehad en kan niet meer volledig meewerken.

Ik heb aangegeven minder te willen werken en daar heeft hij nu 2 weken over nagedacht. Gisteren zei hij tegen mij dat het waarschijnlijk niet kan dat ik 3 dagen ga werken en dat ik gewoon 4 dagen moet werken. Omdat hij denkt dat we het anders niet gaan redden qua werk. En hij heeft geen ZIN om iemand erbij aan te nemen.

Kan dat zomaar?

En als ik daar niet mee akkoord ga moet ik dan ontslag nemen?

Ik wil daar graag blijven werken maar wel 3 dagen.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

[FONT=&quot]Beste Suusje1979,[/FONT]

[FONT=&quot]Je wilt weten of je werkgever je een dag ouderschapsverlof mag weigeren. Ik kan je daar geen antwoord op geven. UWV is geen partij in dergelijke zaken. Ouderschapsverlof wordt in overleg door werkgever en werknemer geregeld.[/FONT]

[FONT=&quot]Ik adviseer je voor arbeidsjuridisch advies contact op te nemen met één van onderstaande instanties. [/FONT]
    [FONT=&quot]- juridisch loket [/FONT]
    [FONT=&quot]- vakbond[/FONT]
    [FONT=&quot]- rechtsbijstand[/FONT]
    [FONT=&quot]- arbeidsjuridische dienst werkbedrijf [/FONT]

[FONT=&quot]Ik wens je veel succes met deze lastige situatie en hoop dat je er met je werkgever uitkomt.[/FONT]

[FONT=&quot]Met vriendelijke groet,[/FONT]

[FONT=&quot]Ella [/FONT]
    [FONT=&quot]UWV Webcare Team[/FONT]

[FONT=&quot]www.uwv.nl/webcare[/FONT]

Deel Deze Pagina