Ons zoontje eet nu sinds een paar weken brood; hij eet nu een heel broodje. Ik weet eigenlijk niet of ik meer moet aanbieden.... Hij krijgt na zijn broodje nog een fles van 150+5. Wat doen/deden jullie rond de 8 maanden? en wat gaven jullie erbij te drinken?
Mijn zoontje (nu 2,5 ruim) heeft eigenlijk altijd 1 boterham (wel met korsten) gegeten. Heel soms twee. Dochterlief eet er één (meestal) Toen de boterham goed ging (met zoonlief was dat heel snel. Met dochterlief ging dat iets langzamer). Heb ik de melk terug gebracht naar 90/3 (wij lunchen met brood, fruit en melk)
ik geef em altijd brood vòòr de fles, soms drinkt ie em op soms niet, tijdens het brood eten paar slokjes water
Wij hebben altijd net zoveel brood aangeboden als ze wilden. Toen ze goed 1 boterham aten heb ik de fles teruggebracht naar 120/4. Bij 2 boterhammen gaf ik geen fles meer. Nu eten ze met de lunch 2, soms 3 boterhammen.
Ik geef de boterham zonder korstjes, dus is hij iets kleiner. Ga het vandaag eens proberen met korstjes... Geef er een fles van 150+5 bij, misschien is een 120+4 ook wel voldoende... Maar helemaal geen fles? gaf je dan iets anders in plaats van melk? ze hebben evengoed toch wel dorst?
Hier waren ze bijna 11 maanden toen ze echt 2 boterhammen aten met de lunch. Sindsdien krijgen ze een (tuit)bekertje thee erbij. Maar veel mensen geven dan een klein bekertje melk bij de lunch, dat kan natuurlijk ook. Maar dan praat je over 80-100cc ongeveer.
Hier ook tussen de middag 2 boterhammen. Ene keer met korst, andere keer zonder (als het heel vers brood is, met een hele harde korst, dan zonder). Na de boterhammen krijgen ze dan nog een bekertje/flesje melk van ongeveer 100 ml. Toen wij net begonnen met boterhammen, toen keek ik gewoon hoeveel brood ze wilde eten, en daarna bood ik een volledige fles aan. Je ziet dan op een gegeven moment vanzelf hoeveel ze eten en/of drinken...
Hier een halve boterham, meer wil ze niet op het moment.Het CB adviseerde me wel om extra granen te geven, maar pap wilde ze niet dus nu moet ik wat anders verzinnen.
Mijn dochter eet nog steeds 1 boterham tussen de middag en s morgens een halve of een hele. Op die leeftijd van TS een kwart stukje en BV gedurende de dag. Heeft tijden geduurd.
Finn at al vrij snel 2 boterhammen, en dat doet hij nu nog steeds..(al is hij nu een beetje aan het miepen met zn eten, en eet soms echt bijna niets...) Sinds dat Finn 2 boterhammen eet krijgt hij al geen middagfles meer (8/9 maanden) eerst kreeg hij thee of water bij de boterham en vanaf 11 maanden een beker melk...
ryan eet 1 boterham met korst en opvolgmelk 150+ de melk kan hij vaak niet helemaal op. cb zei dat ik naar 2 boterhammen moest gaan, nou dat kan hij nog helemaal niet op. het komt vanzelf wel. ze moeten al zoveel van het cb
Ze eet in de ochtend en middag 1 boterham. Tijdens haar boterham krijgt ze thee. Daarna nog een fles waar ze ongeveer 130 cc van opdrinkt.
Wij zitten op 3,5 tot 5 boterhammen per dag. Ze krijgt tijdens het brood eten een beker water of thee. Na de lunch ook nog borstvoeding.
Bij 8 mnd gaf ik 1 boterham tussen de middag en een tuitbekertje met melk. Rond de 10 maanden ben ik 's ochtends ook brood gaan geven en nu eet hij dus 's ochtends 1 tot 1,5 boterham en tussen de middag 1,5 tot 2 boterhammen. Ipv melk geef ik nu 's ochtends en 's middags karnemelk. Ik denk dat hij ongeveer 80 per keer drinkt
dan is dag toch nog hartstikke veel? max 3 boterhammen... maar goed als je kindje daarbuiten ook voldoende eet lijkt t me geen probleem hoor.. maar schrok zo van 5 .. Hier krijg ik er btw maar net 2 per dag binnen... maar ze krijgen dan 's ochtends ook 9 vd 10 keer een bordje pap
Is ook veel, maar andere maaltijden eet ze ook heel veel. Ze eet bijv zo 250 gr frambozen, of 2 a 3 bananen... Ook avondeten zowat zoveel als ikzelf. Tis gewoon een hongerlapje.