van 4 naar 3 flessen, hoe?

Discussie in 'Voeding' gestart door hanna76, 8 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik denk gewoon blijven proberen en erbij zitten voor als hij echt goed moet kokhalsen.

Hij moet waarschijnlijk gewoon nog wennen, tis natuurlijk erg raar ineens zo'n brood korstje.

je zou wellicht een stukje brood zonder korst kunnen proberen.
    Dat is gemakkelijker weg te werken dan een hard korstje

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik geef hem ook een broodje zonder korst. In kleine stukjes en ik stop het zelf in zijn mond (anders knijpt ie hem fijn ;)). Ik denk trouwens ook dat het veel scheelt als je er wat beleg op doet (dan is het minder droog).

Overigens, hier een spuugkindje en hij spuugt sinds hij water krijgt ook regelmatig een klein beetje van zijn eten uit. Tsja, ik kan moeilijk nutriton toevoegen aan water...

3. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Geef nu inderdaad nog droog brood. Toch maar eens wat beleg halen dan.. Misschien gaat dat beter. Geef zelf ook wel stukjes in zijn mond maar ook dan gaat hij vaak nog kokhalsen. Vind het zo'n eng gezicht:) Nathan zelf doet het niet zo veel volgens mij;)

4. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    ik doe wat boter en smeerkaas (boter er ook bij omdat die smeerkaas zo plakt aan haar gehemelte) op de boterham en dan idd kleine stukjes in de mond doen. Is ff wennen maar toen ze het eenmaal door had was de boterham zo op!
    Geven jullie ook al pap smorgens? ik heb het vanmorgen voor het eerst gedaan en ze vond het helemaal super!
    Ik ga maandag naar het CB, overleg daar of ik die fles van 16 uur er af mag gooien...

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ja, dat wil ik gaan doen als hier de rijstebloem op is. Zodra die op is, wil ik 's ochtends beginnen met een bordje Bambix Fijne Granen-pap.

Weet iemand trouwens hoe lang je vers klaargemaakt fruit kunt bewaren in de koelkast? Een half uur, een uur, een dag, twee dagen? Want dan zou ik misschien voor 2 dagen klaar kunnen maken. Vriezen is geen optie hier. Tenminste... heeeeeele kleine vriezer. En die zit al overvol...8)

6. mootjen

mootjen Bekend lid

10 mrt 2008
    575
    0
    0
    @hanna, die fijne granen van bambix heeft Jill ook, vind ze echt heerlijk !
    Ik vries mijn fruit in, heb ook een hele la voor Jill haha. maar als ze haar fruit niet helemaal op heeft bewaar ik het nog 1 dag in de koelkast en daarna gaat het weg, ik zou dus 1 dag aanhouden.
    kijk anders eens op www.keukenkikker.nl daar staat het volgens mij ergens op...

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik heb vanmorgen voor het eerst Bambix Fijne Granen gegeven. Echt wel veel zeg. Als je 180/6 opvolgmelk doet en dan zowat 7 eetlepels Bambix erbij! Maar... D. heeft alles keurig opgegeten.
    Vervolgens heeft ie de hele morgen geslapen. Om half 12 een broodkorst gehad. Om 12 uur de fles (190/6).

Rond half 4 ga ik dan fruit geven en nog fles erachter aan.
    Om half 7 groente en om 7 uur de laatste fles.

8. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Daar is dus niet veel van terecht gekomen. Halverwege toen ik met de fles bezig was, D. had 25 ml. op, wilde ik het uit een tuitbeker gaan geven. Maar dat was dus geen succes. D. hoefde niks meer, ook niet nadat ik het weer had overgegoten in de fles.
    Z'n buik zat vast al erg vol van 200 gram fruit wat ie daarvoor gehad had.

Als ik dus deze fles ook kan laten vervallen, dan heeft ie dus nog maar 2 flessen op een dag, want 's ochtends is het geen fles meer, maar pap. (3 melkmomenten dus)

Schema van vandaag:
    08:00 uur 190/6 + 7 eetlepels Bambix Fijne Granen (pap met lepeltje)
    11:30 uur een broodkorst
    12:00 uur 190/6 fles
    15:30 uur 200 gram fruit (appel en banaan)
    (16:00 uur beetje opvolgmelk, 25 ml)
    18:30 uur groente
    19:00 uur 190/6 fles

Krijgt D. met 3 'melkmomenten' wel genoeg vocht binnen per dag? Want hij drinkt nog geen ander drinken, zoals water of thee o.i.d.

Hij heeft dan straks vandaag 3x 190 ml. gehad = 570 ml. Plus het fruit dan, maar hoeveel vocht moet je daarvoor rekenen? Wie weet dat? En hoeveel vocht moet een mannetje van 6 maanden binnen krijgen?

Groetjes,
    Hanna :)

9. patty73

patty73 Actief lid

10 mei 2008
    109
    1
    0
    lees even mee hoor!

Ons zoontje bijna 7 maanden en zitten nog op 4 flessen. Weet niet hoe ik moet afbouwen.
    Mag ik vragen hoeveel groente geef je (gram) en meng je het ook al met aardappelen ed? Maak je er nog hele fijne puree van of al iets groffer?
    Wat een uitzoekerij he? Kan nergens echt vinden hoe en wat ik t beste kan doen, lastig!!

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ hanna: is er een specifieke reden waarom jij fruit 's middags geeft? Eigenlijk wil ik het ook proberen maar ik twijfel... 's middags fruit is namelijk helemaal niet handig met het oog op uitstapjes.

@ pap 's ochtends: 1 keer geprobeerd maar het ging zo ontzettend traag... Werd er gek van! Nu geef ik wel rijstebloem door zijn fles 's ochtends. Dat kan ik wel blijven geven toch?

11. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ja, ik vind het ook een enorme uitzoekerij. 8)

Ik ga hier toewerken om de fles van 16:00 uur eraf te krijgen. Dat doe ik door op dat moment een flinke portie (170-200 gram) fruit te gaan geven. Dit deed ik eerst 's ochtends om 11:30 uur. Dus fruit is van de ochtend naar de middag gegaan.
    Als vervanging geef ik nu 's ochtends om 08:00 uur een flinke bord stevige pap (Bambix Fijne Granen). Daar redt ie het wel mee tot 12:00 uur (dus fruit is dan niet meer nodig). Dan krijgt hij fles 190/6. Eventueel als het nodig is tussendoor een broodkorst. Of een halve liga ofzo. En ik ga toewerken om 's ochtends als tussendoortje water of thee uit een (tuit)beker te gaan geven. Maar dat is op dit moment nog geen succes. (Tuit)beker moet D. nog niks van hebben!
    Om 16:00 uur krijgt ie dus een flinke portie fruit. Vandaag nog een beetje opvolgmelk erachter aan, maar dat is morgen denk ik al afgelopen. Dus dan is deze fles weg. :)
    Om 18:30 heb ik em 170 gram groente gegeven (precies afgewogen ;)). Ik wil naar de 200 gram toe. Want de 6+ mnd-potjes zijn ook met 200 gram. Ik geef potjes, maar ook vers. Het is maar net wat wij zelf eten of hoeveel tijd ik heb. Fruit geef ik trouwens wel bijna altijd vers.
    Als ik verse groente geef, meng ik eigenlijk altijd alles nog tot een prakje. Beetje half pureren. Niet helemaal glad. 'k Probeer het wel wat grof te houden.
    Misschien in de loop van de tijd aardappelen naast de groente gaan geven... , zodat ie de smaak ook apart leert eten.

Goed, dit was weer een heel verhaal. Maar zo doe ik het en ik heb het idee dat ik zo weer op een nieuw (werkend) schema zit! Binnen 2 weken van 'oud' schema naar een nieuw schema! :)

Groetjes,
    Hanna

12. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    @ MerleQ --> Dat ik fruit 's middags ben gaan geven, komt omdat ik het volgende bedacht heb. Als je uitgaat van ontbijt, lunch en diner, dan heb je 3 eetmomenten.
    Bijv.
    08.00 ontbijt
    12.00 lunch
    18.00/19.00 diner
    Dan zit er tussen 'lunch' en 'diner' de meeste tijd. Dus daar moet sowieso een tussendoortje komen. En omdat ik fruit een belangrijker tussendoortje vind dan een liga o.i.d., heb ik besloten om het fruithapje 's middags te gaan geven. ;)

Groetjes,
    Hanna

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Brood was trouwens vandaag opeens absoluut geen succes. Ik had het idee dat ie vol zit? Maar misschien dat ie ziekjes is? Ik heb geen idee...?

Nu is ons schema:
    07.00 200cc fles plus 4 scheppen rijstebloem
    9.30 ong 200 gram fruit
    11.30 brood (maar vandaag dus niet)
    12.00 200cc fles (in principe als ie brood zou eten, minder cc)
    15.00 eventueel wat tussendoor, rijstwafel bijv.
    17.00 200 gram avondeten
    18.45 200cc fles

Maar hij wilde geen brood, de fles van 12.00 uur ging er niet helemaal in en die van 18.45 ook niet helemaal. Hij wilde gewoon niet meer terwijl dat bij hem vrijwel niet voorkomt. Ik geef sinds 3 dagen 4 scheppen rijstebloem ipv 1,5 schep. Misschien dat ie daardoor meer verzadigd is? Lastig hoor... Morgen ga ik de fles van 12.00 later geven denk ik. Hij leek namelijk ook al voor 17.00 hongerig.
    In ieder geval wel al 3 dagen op maar 3 flessen! Ik ben alleen bang dat dat op het KDV maandag helemaal fout gaat, omdat ie daar veel hongeriger is (fles is een fijn troostmiddel, vooral daar).

14. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hallo dames,

Fijn te lezen dat ik niet de enige ben die zo aan het 'aanmodderen' is qua flessen en vast voedsel!
    Mijn kleine diva weigerde alle soorten fruit! Vers/potje/1 soort/meerdere door elkaar. Op het kdv nam ze het wel (vers) maar thuis moest ze het niet! Nu heb ik eindelijk iets ontdekt. Potjes van Bon Bebe (dekamarkt en plus) die ze wel moet!
    Nog niet van harte, maar er gaat tenminste iets in!
    Rijstwafeltjes als tussendoortje vind ze wel prachtig en dan s'avonds haar groente weer niet. Vers/uit een potje hetmaakt niet uit ze weigerd gewoon om vervolgens wel een toetje op te eten!
    Afijn, ik modder wat aan. Laatst was ze s'ochtends pas om half 10 wakker toen heb ik haar 3 flessen gegeven! Ging prima, maar gister was ze bijvoorbeeld weer om half 7 wakker. Haar fruit die ik s'ochtends geef die at ze niet helemaal op, 10 hapjes en dat was genoeg, dus haar fles van 11 uur kon ik niet langer rekken! Dus weer naar de 4 flessen! Had namelijk gehoopt om naar de 3 te gaan, misschien dat ze dan wel warm eten wilt! Vandaag kwam ze om 8 uur dus ik ga kijken hoe ver we komen vandaag. Als ze straks weer wakker wordt maar weer kijken of er wat fruit ingaat!

In dring in ieder geval niets op, maar blijf wel dagelijks aanbieden!

15. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje is nu 5 maand oud,
    ik ben begonnen met rijstebloem toen hij 3 maand en 2 weken was,
    en met groente en fruit toen hij nog net geen 4 maand was

ons schema is :

07.00: 210+7 + 2 eetlepels rijstebloem
    09.30/10.00: fruithapje ( zelf gepureerd, uit potje vind meneer niet zo lekker als mama's fruit ;) )
    11.00: 210+7
    tussendoor een liga( 2e stap. 1e stap vind hij echt niet lekker en 2e stap is binnen no time op !! )
    15.00: 210+7
    18.00: groente ( met de pot mee )
    20.00 210+7+2 eetlepels rijstebloem

ook heeft hij over de dag door gewoon diksap, hij vind het heerlijk, ik heb de kleine difrax fles ( 170ml) en dan die beugels erbij gekocht zodat hij het zelf kan vast houden, hij pakt het gewoon wanneer hij zin heeft,

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Kleine diva vandaag weer goed gegeten, heb haar wel brood aangeboden een paar stukjes en die gingen met smaak!
    Vandaag toch proberen om naar die 3 flessen te gaan! Even kijken wanneer ze komt!
    Vanmorgen had ze 150gr fruit! (YESSSS!), brood korstje + nog een paar stukjes brood! Net 2 rijstewafeltjes als tussendoortje dus ben benieuwd of ik het weet te rekken tot haar groente!

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hmmm ik snap er echt helemaal niets meer van. Het gaat gewoon niet zo lekker de laatste dagen. Hij drinkt zijn flessen niet leeg (alleen de eerste), zeurt tijdens het drinken, fruithapje gaat er wel goed in, maar tijdens het groentehapje is hij ZO onrustig dat dat ook heel lastig gaat (maar ik heb het idee dat het dan weer van de honger/dorst is). Diksap drinkt ie nu ook duidelijk meer van. Maar het gaat gewoon nogal moeizaam. Dat ben ik helemaal niet gewend van die kleine vreetzak van mij. Lastig hoor!
    Morgen KDV... Ik geef ze voor de zekerheid maar wel wat extra poeder mee want het zou me niets verbazen als ie daar de 3 flessen niet gaat pikken en toch meer wil...

18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Merle; zit ie niet in zijn 26 weken sprong? Schijnt een hele heftige te zijn! Hier nooit zoveel last van sprongetjes eigenlijk! (hooguit wat onrustig inslapen)

Hier is het niet gelukt om naar 3 te gaan!
    Ze at zo waar was spercibonen, ik denk dat ze niet geprakte substanties houdt, ze wilt denk ik net wat meer stukjes want nu genoot ze ervan! Vreemd! ;)

19. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Hier sinds een paar dagen op 3 flessen. We hebben de fles van 15:00 laten vallen en dit is in 1x goed gegaan. Het schema is nu als volgt:

7.30 bordje pap
    10:00 Fruit
    12:00 fles 210/7
    14.30 liga met diksap
    17:30 warm eten met toetje
    19:00 fles 210/7

20. patty73

patty73 Actief lid

10 mei 2008
    109
    1
    0
    maryloes

Heb je de fles van 15uur in een keer laten vervallen?
    En hoeveel gr fruit en groente geef je?
    Ik zie dat je om 10 uur fruit geeft. Slaapt je kleine tussen zn brdje pap en fruit niet meer?
    Mijn zoontje van bijna 7 maanden krijgt om 07.15 zn fles en om 9 uur fruit, voordat hij gaat slapen, want hij trekt het echt niet om tot 10uur te moeten wchten.
    Weet dus niet goed hoe ik het anders moet doen
    zijn schema is als volgt:

7.15-07.30: melk 180/6
    9.00: fruit 65 gram
    11.15: melk 180/6 en een broodkorst
    15.00: melk 150/5
    17.45: groente 125 gram
    19.00: melkfles 180/6 + 3 eetlepels rijstebloem

Geef ik te weinig,aan fruit en groente. Hoeveel kan ik geven? Denk niet dat hij anders de 15.oo fles laat vallen...

Deel Deze Pagina