Onze dochter krijgt hele dikke flessen vanwege het spugen, ze krijgt nu : 210 cc water met 7 scheppen voeding, 5 schepjes Johannes BroodPitmeel en 3 eetlepels rijstebloem door ELKE fles zo blijft het eten net aan binnen. MAAR nu komt het "probleem" eigenlijk wil ze geen 4 flessen meer, ik moet haar elke nacht (avond rond 21-22 uur) uit haar diepe slaap wakker maken (helemaal overstuur natuurlijk) omdat die 4e fles nog erin "moet" ze drinkt hem wel goed leeg maar van harte gaat het niet.. Ze wil eigenlijk rond 09-10 uur rond 14-15 uur en dan rond 19 uur en dan naar bedje toe, ik ben steeds aan het vechten om die 4 flessen erin te krijgen op deze manier omdat het toch "hoort" Ze krijgt nu ook al halve potjes groente van me en dat gaat redelijk (het is nog leren eten natuurlijk) Nog tips, ik heb geprobeerd om bv vroeger wakker te maken (8-12-16-20 uur maar dan is ze de hele dag huilerig en niet lekker in haar vel) en de rijstebloem vult natuurlijk heel erg maarja anders spuugt ze alles weer eruit.. Ikzelf ben een vreetzakje gewend qua mijn eerste (zoon) dit meisje eet al vanaf het begin af aan veeeeeeeel minder als jij doet dus is voor mij onbekend terrein haha
Waarom krijgt ze 210/7+de rest? Dat is wel een heel grote plens ineens lijkt mij. Je zou kunnen proberen om 180/6+ de rest te geven? Misschien heeft ze er dan minder moeite mee? Na de 19.00 fles komt de volgende er wel erg kort op lijkt me, misschien heeft ze er daarom zoveel moeite mee? Als je die nu eens wat later geeft, maakt dat verschil?
ze heeft geen moeite met de hoeveelheden maar met de tijden, ze drinkt een fes van 210 (das iets van 240-250 voeding met alles erin) binnen 5 minuten leeg hoe dik die ook is.. maar als ik die 4e niet geef is het ook goed (het maakt geen verschil zeg maar of ik de 4e wel of niet geef) en ze weegt 8,6 kilo dus ze moet van het CB deze hoeveelheid minimaal hebben, ik heb wel geprobeerd om er minder in te doen maar ze lijft op dezelfde tijden komen, dat zijn gewoon HAAR tijden haha daarbuiten wil ze er niets van weten, ze eet supergoed en eigenlijk kan je er niet over klagen, vind het alleen zo sneu om haar wakker te maken terwijl ze niet wil wakker worden..
Ik doe nu trouwens 9-10 dan 13-14 uur en dan 17-18 uur en dan gaat ze haar avond slaap in om 19 uur maar moest ze dus nog een fles je rond 21-22 uur ergens (wij gaan namelijk slapen rond 10 uur maximaal) anders komt het idd te dicht bij elkaar de tijden die ik noem geeft ZIJ aan als ik ze niet aanpas..
Dan zou ik zeggen, probeer het op 3 flessen. Ik vindt het nog wel een beetje aan de vroege kant, maar als ze goed blijft groeien dan is ze er misschien aan toe?
ja ik moet erbij zeggen dat ze ook al heeeeeel erg vroeg op de 4 flessen zat, met 2,5 maand ergens al en dat kwam ook omdat ik maar bleef doorgaan met 5 flessen terwijl ze eigenlijk niet wou anders was het met 2 maanden al, apart hoor om zo verschillende kids te hebben..
Elk kind is anders Ook broertjes en zusjes. Goed naar je kindje kijken, als hij/zij iets aangeeft even volgen en gaat het goed zo laten, gaat het niet goed kun je altijd nog terug naar wat je eerst had.
Ik dacht gisteren ik ga het nog nakijken van mijn zoontje en die zat met 5 maanden ook al op 3 flessen (en woog iets minder zelfs!) alleen ik zag wel in zijn boekje dat die al meer bijvoeding at dus misschien daar wat aan werken.... ik dacht echt dat ie veel meer dronk, hij dronk wel 3 flessen van 240 cc met 8 scheppen misschien is dat ook nog een idee.. maar doe het voorlopig eerst even op gevoel / verzoek..
Ik ben er van overtuigd dat kindjes zelf heel goed aangeven hoeveel ze willen drinken. Als je dochtertje het op 3 flessen goed doet, dan zou ik dat lekker zo laten. Ze krijgt flinke flessen (250 x 3 = 750), dus dat zit wel goed.
ja ik ben gisteren nog even naar het CB geweest en die vonden het ook niet nodig om haar wakker te maken ze is zeker zwaar genoeg, ik moet alleen wat meer aandacht gaan geven aan bijvoeding dan.. (als ze dat toelaat uiteraard) want niet in haar hum of wakker maken uit haar diepe slaap vond ze ook erg sneu voor haar. Gisteren 3 flessen gegeven en de laatste om half 7 en vanmorgen kwam ze pas zelf om half 9 en heb haar meteen een fles gegeven maar eigenlijk was ze nog niet wakker genoeg haha (onze diva wil altijd eerst een uurtje wakker worden maar ik dacht ze zal wel mega honger hebben) viel wel mee eigenlijk, ik heb gisteren wel bijvoeding over 2 keer verdeeld, dus 1 keer een beetje fruit en 1 keer een beetje groente en dat gaat super ze heeft niet goed door hoe eten moet maar vond het wel leuk en lekker dus das een begin.. als ze vandaag meer flessen wil is dat ook goed, ik laat haar gewoon nu aangeven.. is wel zo relaxt..
Heey heey Mooi dat het goed gaat haha het happen hebben ze heel snel door Liam had na 1 week door dat als de lepel eraan kwam de mond los moest Succes!! Liefsz