Ik ben deze week weer op het cb geweest. Nu gaf de arts aan dat we van 4 naar 3 flessen moeten maar hoe is het handig om dit te doen? Mijn schema ziet er nu als volgt uit: 07:00 fles 210/7 met granenpap 10:30 fruit (1 stuk) 11:30 fles 180/6 beginnen met een broodkorst 15:00 fles 180/6 16:30 groentehapje (potje van 4 maanden gaat helemaal op) 20:00 fles 180/6 De fles van drie uur zou ik dan achterwege moeten laten. Wat geven jullie in plaats daarvan te drinken? Doe je dan eerst minder in de fles zodat hij rond 12:00 meer brood gaat eten en om 16:30 meer warm? Hij drinkt de flessen van 11:30 en 15:00 niet helemaal leeg. Ik denk dat we binnenkort wel 150/5 kunnen doen. Maar om 15:00 heeft hij toch wel honger. Hij weegt nu 7500 gram. Wie heeft er tips? Gr. Suus
dit is mijn reactie in een ander topic, ik moest ook naar 3 flessen vanwege de opvolgmelk door dit schema is het ons gelukt eigenlijk zonder enig moeite (tijdens fruit tussendoortje en groente krijg hij ook diksap te drinken)
Hoi, Ik ben het fruit in de middag gaan geven, omdat ze na de papfles echt nog geen honger had. Heb dus ineens de fles van 15.00 laten vallen. Geef fruit en daarna wat thee/water/diksap. Het 6 maanden potje groentehap vult ook meer als de 4 maanden potjes. Om 15.00 uur zou je kunnen geven:liga,soepstengel,rijstewafel en wat drinken. Met het brood ben ik aan het oefenen (eerst brood, daarna fles)denk dat als ze meer brood gaat eten,de fles om 12.00 uur ook langzaamaan minder wordt.
Hoe geven jullie die liga dan? Gewoon op laten sabbelen? Zelfde idee als een broodkorst of soepstengel? Gr. Suus
ik geef een halve liga trouwens en ik geef hem indd gewoon in de hand en dan lekker op sabbelen, beetje diksap erbij... (of iets anders te drinken)
Mijn zoontje is bijna 6 maanden maar ik merkte dat toen ik 2 stuks fruit ging geven en ook de warme maaltijd ging uitbreiden met rijst of een aardappeltje dat het eten een beetje tegen heug en meug ging... Zeker nu ik 's morgens pap geef lukt het om de fles van ca 15 uur weg te laten. Ben dit nu sinds 3 dagen aan het doen en geef in plaats daarvan 2 stuks fruit. Daarnaast nog wat thee oid en hiermee redt ie het wel tot het avondeten! 's morgens fruit lukt me niet ivm zn slaapje en ook na de pap zit ie te vol net als bij natas23 dus. Ons schema is nu: 7:30: 200 + pap 12:30 200 (hier wil ik 240cc van maken omdat ik het anders tot de vlg fles te lang vind duren. Weet niet of ie hjet echt nodig heeft? 15:30: 2 stuks fruit 18:00 warm eten 19:30: 200cc Verder heb ik soepstengels en diksap in huis gehaald om evt aan te bieden als tussendoortje in de ochtend of begin van de middag, maar vlgs mij heeft ie dat niet echt nodig?