baby 8 mnd drinkt slecht en slaapt niet meer door

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by jannekje, Mar 31, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jannekje

jannekje Lid

Jan 17, 2010
    23
    0
    0
    Hallo,

Mijn zoontje van ruim 8 maanden drinkt de laatste tijd zo slecht, en wil opeens wel weer 's nachts drinken. Hij sliep sinds een maand of 3 door, maar de laatste weken wordt hij steeds 's nachts wakker en houdt pas op met huilen als hij heeft gedronken (bv).
    Zijn voedingsschema ziet er nu als volgt uit:

7.00 bv
    8.00 boterham
    10.00 fruit met liga en thee/roosvicee
    12.00 1 of 2 boterhammen en bv
    16.00 broodkorst/soepstengel en thee/roosvicee
    18.30 bv + avondeten (potje of vers gepureerd aardappel/groente/vlees oid)
    23.00 bv

Het drinken doet hij alleen de laatste tijd steeds minder fanatiek. Wanneer hij een nachtvoeding heeft gehad, wil hij 's morgens vaak niet meer om 7 uur drinken en tussen de middag en 's avonds bij het eten wil hij vaak nog maar 1 borst. Maar thee en roosvicee neemt hij ook maar een paar slokjes over de hele dag. Hij zit meer te spelen met de speen dan dat hij echt drinkt. Op het kdv is dat ook zo, maar daar weten ze meestal nog wel de gekolfde melk en extra poedermelk erin te krijgen, maar thuis lukt het ons bijna niet om hem naast de bv, waar hij dus al minder van neemt, te laten drinken. Hij is wel heel vrolijk en levenslustig.
    Ik maak me zorgen dat hij niet genoeg vocht binnenkrijgt. Ik kan niet echt goed zien of hij genoeg plasluiers heeft, want er zit bijna altijd wel poep in dus is het sowieso een beetje een vieze boel. Daarnaast zou ik wel weer eens een nachtje willen doorslapen... Ik ben kapot. Hoe krijg ik er weer genoeg in zodat hij niet meer 's nachts hongerig wakker wordt?

Alvast bedankt....

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Soms drinkt een kindje tijdelijk wat minder i.v.m. het doorkomen van tanden of kiezen. Pap toevoegen aan de laatste voeding kan helpen een kindje wat makkelijker de nacht door te komen.
    Je kunt je vraag ook nog even stellen aan de lactatiekundige op dit forum.

Groeten eveline

Share This Page