Wij zijn vandaag naar de Kinderarts geweest omdat onze dochter Reflux heeft en de HA denkt dat ze daar boven op ook nog KMA heeft. Klachten bij Friso melk: -onrustig drinken, zoeken naar speen als die in haar mond zit, trappelen met beentjes, gevuiste handjes. -zeer pijnlijke krampjes en heel veel -rode bultjes in gezicht en bovenlijfje deze werden roder tijdens de fles -heel onrustig slapen -binnen 5min huilen na de fles en dan minimaal een uur ontroosbaar -pijnlijke boertjes De reflux: -Oprispingen -pijnlijke gezichtjes treken -binnen 5min na de fles huilen -boeren pijnlijk -spugen zelfs 2uur na de fles nog -herkauwen -zuur ruiken -heel vaak de hik We hebben nu zantax (4dgn) gekregen en ze krijgt nu Pepti 1 (7dgn) Ze is nu wel een stuk rustiger. De vlekjes zijn nog niet minder geworden maar ze vlammen niet meer op tijdens de fles. Wel heeft ze steeds meer schilfertjes in haar gezichtje wat volgens mij duid op exceem. Wij denken (en de HA) dat het exceem is en de KA denkt dat het baby acne is. Maar als ik foto's vergelijk met mijn dochter lijkt het echt 100% op exceem en helemaal niks op baby acne. Hoe kunnen we aantonen dat het KMA is? Hoe lang zou de Pepti nodig hebben om de "schade" van de KM af te laten nemen? Moeten we een lange adem hebben hiervoor? Zouden ze haar niet kunnen opnemen voor test's? ze willen haar nu alleen opnemen om ons rust te geven....... Maar ze heeft 3wkn in het ziekenhuis gelegen met hersenvliesontsteking en ik kan haar niet uithanden geven voor een beetje rust! Als ze me gek willen hebben moeten ze haar opnemen om alleen voor haar te zorgen, dat kan ik echt niet Zou het Consultatie buro nog meer kunnen helpen? Ik weet het zijn heel veel vragen maar ik ben echt aan het zoeken nu. Oja ze krijgt nu met een Dr. Brown fles Speen2 en we dikken het in met 2schepjes nurtiton. Deze fles kost haar heel erg veel moeite om leeg te drinken maar als we een grotere speen pakken dan gaat het te snel en loopt meer als de helft langs haar kin. Nu gaan we nog meer indikken en proberen met een difrax fles en een 1-2-3 speen. Hopelijk gaat dit wel goed. Want ze was van de vorige fles en de onderzoeken in het ziekenhuis zo moe dat ze nu al 4uur slaapt op 60ml voeding! Ze weegt nu 4650gram. Ik hoop dat jullie advies hebben. De huid
Hoi, Het is belangrijk om de Frisopep in ieder geval 2-4 weken te gebruiken om een goed beeld te krijgen van de werking van de voeding. Mochten de klachten wel zijn afgenomen maar niet verdwenen, kan er nog een stapje verder gemaakt worden naar de Friso Allergy Care. Een andere test is niet mogelijk, het Cb kan je ook wel extra informatie geven. Het is belangrijk dat je kindje ongeveer 15-20 minuten over een flesje drinkt. Ik hoop dat de klachten snel over zijn, succes in ieder geval. Groetjes Eveline