Bijna 9 maanden, en meer brood geven

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door sweetchocolate, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hallo,

Vanmiddag zijn wij bij het weegmoment geweest. Zoon wordt 8 oktober 9 maanden.

De laatste dagen heeft hij meer honger en brood lust hij wel. Pap daarintegen moet hij écht niks van weten. Maar hoe doe ik dat in zijn schema? Kan ik al 3 sneetjes brood geven (als hij dat wilt)? Of is dat nog een beetje te veel van het goede?

Schema van vandaag zal er zo uit komen te zien:
    06:50 (zoon heeft "uitgeslapen", krijgt normaal om 06:30) Fles 180+6+2.5-3 eetlepels bambix licht volkoren. Huilen na de fles dat het op is! Echt gewoon honger waarschijnlijk want hij komt steeds eerder voor zijn eten.
    09:00 Fruit (vers, 1 stuk)(wat normaal pas om 09:30 is! Hij is dus gewoon 1 uur te vroeg dus met eten, omdat hij 's ochtends honger heeft, ook na de fles) en wat sap/water/thee (met beetje opvolgmelk, anders wilt hij het niet)
    11:00 Rijstewafel (kleine), meneer had honger (normaal krijgt hij niks, maar nu was het wel extreem)
    12:00 2 broodjes. 1 met beleg die ik hem vanaf een vork geef, andere geef ik "droog" om mee te "smeren" waarvan hij alles op heeft gegeten. En flesje na 150+5
    15:30 Koekje/soepstengel/rijstenwafel met sap/water/thee
    18:00 Groente (1 hele aardappel, 2 eetlepels groente en beetje vlees). Yoghurt toe
    19:15 Fles 180+6+2eetlepels pyamapapje

Hoeveel cc opvolgmelk is het advies met 9 maanden? Ik hoor echt tegenstrijdige dingen. De een zegt dat 2 flessen (400cc kant en klare opvolgmelk) voldoende is, de ander zegt 3 flessen (600cc kant en klaar) en weer een ander zegt 500cc kant en klaar).

Het is een heel druk mannetje, die echt wel zijn energiebehoefte (eten) nodig heeft. Kan ik om die reden 3 broodjes geven? En kijken hoe het gaat? En als ik brood bij ontbijt geef, hoeveel cc melk is voldoende?

Hoop vragen, maar weet het ook eventjes niet meer.

Hij zakt overigens in zijn groeilijn (zowel in gewicht als lengte), dus hij mag best wel wat hebben. Ik hoef hem niet te laten verhongeren, zei CB;)

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

3 boterhammen per dag is prima hoor, het is daarnaast wel belangrijk dat je kindje nog 500ml opvolgmelk drinkt.

Groetjes Eveline

3. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hoi Eveline,

Hij krijgt zo'n 565-600cc melk. Is het de bedoeling dat dit terug wordt gebracht naar de 500cc al of kan het zo blijven?

Groet,
    Marijke

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo Marijke,

Nee hoor, het is geen probleem om hem die 600 ml opvolgmelk te geven.

Groetjes, Petra

Deel Deze Pagina