Op dit moment krijgt mijn zoontje nog 4 voedingen. Ik zou graag naar 3 willen, omdat ik het idee heb dat dit teveel voor hem is en omdat ik op mn werk in principe alleen nog tussen de middag kan kolven. Zijn schema is nu ong. rond 7.00 BV tussen 9-10 fruit rond 11 uur BV rond 13 uur een boterham met wat sap (bekertje oefenen) rond 15 BV (maar kan ook gerust 17 uur worden) rond 18 uur, warme maaltijd rond 20 BV Nu komt hij eigenlijk steeds later voor de voedingen en dan komt hij net voor zn boterham of warm maaltijd uit. Dus is zat te denken om 1 van die 2 voedingen (van 11 of van 15 uur) te laten vallen. Maar stel dat ik hem dan om 12 uur BV geef, hoe doe ik het het dan met zn boterham? Ik wil hem dan 's middags nog wat yoghurt gaan geven en eventueel een boterham extra. Krijgt hij dan nog wel genoeg vocht binnen of moet ik hem extra drinken bij gaan geven?
2 melkvoedingen voor een baby van 8 maanden vind ik wat weinig. 3 voedingen levert ongeveer 500cc, dat hebben ze nu nog wel nodig. (Jij kolft, dus je weet ongeveer wat 1 kolfbeurt oplevert). Ik zou ook wat ander vocht anabieden, dat kan gewoon hoor, want ze mogen best 800 - 1000cc totaal aan vocht binnen krijgen.
Thee is ook wel idee. Heb ik nog niet gegeven. Gewoon thee zetten en dat dan af laten koelen? Met 3 voedingen zit ik denk inderdaad aan de 500-600cc. Maar waar ik een beetje mee zit is dat als ik hem bijvoorbeeld om 12 uur BV geef, hij geen brood hoeft om 1 uur. Zal ik dat gewoon verder opschuiven dan?
ja je kan het verschuiven 12bv daarna boterham...mss 18u warm en dan als toetje btj bv? trouwens waarom draai je het fruit en boterham niet om?
Dat omdraaien is ook wel een optie idd. (alleen zit hij dan eigenlijk weer te vroeg aan zn boterham ). En warm met toetje BV. Ik ben bang dat hij zichzelf gaat overeten (en vervolgens spugen) dan. Als het om eten gaat zit er namelijk geen rem op onze kleine man. En als ik om 12 uur voor het laatst gekolfd/gevoed heb, kan hij aardig wat eten
maar weet je ...aangezien hij nu steeds aan het verschuiven is ...denk ik dat je het nu per dag moet bekijken..en wanneer hij er echt een vast ritme in krijgt..maak je er een schema van... ja tenzij het elke x een chaos bijft.. dus wakker worden met 700 BV... dan 900/1000 een boterhammetje met thee 12 BV 15 fruit?+mss koekje+thee zoiets 18 warm 20 bv? zou dit kunnen
Hier krijgt ze slappe rooibosthee. Ik doe de helft gekookt water met theezakje en de andere helft koud water erbij. HIer vindt ze het heerlijk.
Je kan iedere thee zonder cafeine gebruiken. Rooibos of kruidenthee dus. Ik zet deze op normale sterkte en doe er de helft koud water bij, is het meteen afgekoeld. Ik zou 's middags eerst brood geven en daarna borst. Slaapt je kleine nog in de ochtend? Anders doe je als ontbijt borst, dan spelen/wakker/fruit en daarna borst en dan na het slaapje boterham en dan een uur na de lunch/ergens in de middag weer borst, dus niet vlak voor het avondeten.
Hij gaat in principe na zn fruit naar bed. Hij eet ongeveer 200gr fruit, dus zit dan echt wel voor. Als ik hem dan nog BV geef, gaat hij spugen. Rond 11 uur wordt hij pas weer wakker.
Dan ga je dan om 11.30 brood eten en geef je om 12.30/13.00 borst. Je zoon is al 9 maanden, dan kan je zonder productieproblemen na het vaste eten de borst geven hoor! En dan geef je eind van de middag nog een keer borst.