Als het aan meneertje ligt.....

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door teigetje1, 1 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    ..... dan hoeft hij maar 3 voedingen per dag :$.

Onze man doet het meer dan perfect en is altijd vrolijk en allert. Ik voed al vanaf het begin op verzoek en laat hem alles bepalen. Vanaf dat hij 2 maanden sliep ie al meer dan het klokje rond en overdag nog eens een uur of 6. Wij kwamen daardoor op 4 voedingen (in overleg met cb mogen we dit zo laten omdat hij gewoonweg goed groeit, maar echt niet minder dan 4 voedingen).
    Maar nu sinds een week of 1,5/2 moet ik hem iedere keer wakker maken om maar aan die 4 voedingen te komen, dus echt op verzoek is het niet meer helaas.
    Zijn schema is nu ongeveer zo
    10.00 wakker, bv en meteen verder slapen
    12.30 wakker maken en spelen en bv
    13.15 slapen
    16.30 wakker maken en bv en spelen
    18.30 bedritueeltje
    19.00 bv en clusteren tot 19.30/20.00 en slapen tot de volgende ochtend.

En als het aan het ligt gaat het zo:
    10.00 wakker, bv en verder slapen
    13.30 wakker, bv, spelen
    14.30 slapen
    18.30 wakker en bv en spelen
    19.00 bedritueel
    19.30 clusteren (drinkt niet echt) en slapen.

Het moet toch niet gekker worden met onze man, hij is nog geen 4 maandjes oud ;).

Sorry, jullie hebben hier niets aan, maar moest het ff kwijt.

2. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    tja.... als hij goed groeit en de nodige plas (en poep) luiers heeft is er niets aan de hand lijkt mij toch?

Heerlijk dat het zo goed gaat!

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Nee nee, er is ook niets aan de hand. Maar ik ben van het voeden op verzoek, en dat is nu een beetje verdwenen. En ik vind het zo sneu om hem 2x per dag echt wakker te moeten maken. Ik vind dat je slapende kinderen niet wakker moet maken en nu moet ik dat juist wel doen.

4. Einneh

Einneh Fanatiek lid

2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Dat kan ik me helemaal voorstellen!
    ik voed ook op verzoek maar hoef Mark helemaal niet (lees gelukkig niet) wakker te maken. Dat heeft trouwens ook geen zin want dan drinkt hij nauwelijks....
    En hij slaapt overdag eigenlijk ook helemaal niet (maxc 2 uurtjes) zou af en toe wel willen dat hij wat langer en vaker sliep.

5. fafje

fafje Niet meer actief

ik heb wel es gelezen..dat als kindjes te snel doorslapen..ze lui worden(doro te weinig suiker)..en dus veel willen slapen en niet eten...
    maar kan het niet zijn dat je zoontje meer drinkt en dus hetzelfde binnen krijgt als met 4 voedingen...

je zou ook de laatste voeding af kunnen kolven en slapend geven?

Deel Deze Pagina