alleen inslapen met bv

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door xxxxx1974, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    m'n mannetje van 3 maanden is erg nieuwsgierig en wil niets missen. Als hij aangeeft moe te zijn (meestal na 2 uur wakker zijn), valt hij alleen in slaap als hij een slokje bv krijgt met een doekje over z'n ogen. Das niet handig als ik er niet ben. Z'n vader krijgt hem bijna niet in slaap (alleen als hij met hem rondloopt + een doekje over z'n ogen). Een speen wilt hij niet en in de wandelwagen slaapt ie ook niet meer. Voor de nacht circa 21.00 valt ie wel zelf in slaap soms piept hij dan een paar minuten.

Nu ga ik over 2 weken weer aan het werk en gaat hij een paar dagen naar het KDV. Moet ik hem alvast leren zelf in slaap te vallen dwz dus gewoon laten huilen? Wat zouden jullie doen? Hij zal daar toch ook moeten gaan slapen.....

2. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Ik zou het zo laten en het af en toe eens proberen. Op het kdv doen de kindje alles anders dan thuis hoor ik altijd! Zul je net zien, steek jij er twee gestresste weken werk in en dan tukt ie daar in een keer.

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik zou ook nog even niets doen en eerst afwachten hoe het op het kdv gaat. onze thijmen sliep heel goed thuis, maar heel weinig op het kdv, dus ik kon niet veel oefenen, want hij sliep al goed, maar daar wilde hij gewoon niet (wrs door teveel indrukken) en als ie dan 's avonds thuis kwam viel ie als een blok in slaap. nog steeds trouwens slaapt ie op de opvang minder dan thuis (hij is nu 2)... dus ik zou nog even lekker afwachten en je nog geen zorgen maken, kijk eerst maar hoe het gaat daar.

4. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Hier ook een borstslaper. Heb mij er van te voren ook druk over gemaakt, maar ze vinden inderdaad hun eigen manier om in slaap te vallen. Jammer dat dit niet lukt als ik thuis ben 

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op een kdv werken heel ervaren mensen die heel goed weten op wat voor manieren ze een baby zonder borst in slaap kunnen krijgen. Maak je daar maar geen zorgen over, doe thuis alles op jouw manier, en op het kdvv wordt goed voor je kindje gezorgd en doen ze het op hun manier!

6. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    alsof de kleine heeft meegelezen.... prompt slaapt ie de laatste dagen zelf in als ik hem wakker in bed leg! :)

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik wou net zeggen; leg hem wakker weg en blijf niet met hem rondlopen totdat hij slaapt, want dat gaan ze op een kdv ook echt niet doen!

8. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Mijn meisje is bijna 1 jaar en slaapt ook nog steeds alleen in met behulp van BV..

Maar als ik er niet ben dan gebruikt ze haar drinkflesje om in te slapen, maar als ik er ben dan trekt ze aan me en zeurt net zo lang tot ik de borst geef..dan slaapt ze héél snel in.

Ik vind het niet erg, maar de eerste maanden was het voor mijn moeder (die past op) en mijn vriend erg lastig.

9. xxxxx1974

xxxxx1974 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.553
    0
    0
    @assi: hoe deden jouw moeder en vriend het dan, ook met flesje in laten slapen?
    Mooie spreuk heb je staan trouwens....

Deel Deze Pagina