Koemelk allergie?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Balou, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Kan Sanne koemelkallergie hebben?
    Sanne drinkt sinds een week erg slecht, de afgelopen 3 dagen maakt ze het helemaal bont, ze drinkt 70 cc en wil dan helemaal niets meer en weigert de fles, maar ze huilt wel en heeft ook wel honger maar weigerd verder de fles. Ook begon ze toen ze 2 weken oud was met spugen.
    Deze symptomen heeft ze nog meer:

*sinds 2 weken soms pukkeltjes in het gezicht,
    *altijd al veel niezen
    *regelmatig de hik tijdens, na de fles
    *spugen
    *veel last van winderigheid
    *last van verstopping, al heel veel geprobeerd
    *last van krampjes.

Ik heb natuurlijk wel op het net gezocht naar koemelkallergie en als ik dat lees komt er toch wel veel overeen. Wat denken jullie?
    Zou ik gewoon eens Nutrilon Pepti proberen om te kijken of het helpt?

Edit moderator: verplaatst naar flesvoeding.

2. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Wij hebben toen wel pepti geprobeerd op "eigen houtje"en dat pakte heel goed uit. Als je dat gaat doen, moet je het wel 4 weken volhouden wil je zeker weten of het iets doet. Officieel hoor je dat in samenspraak te doen met een arts. Wij werden zo gek van het gehuil dat we het zelf hebben gedaan en werd het ook meteen vergoed door de verzekering.

Huilt je kindje ook heel veel? Heeft het veel krampjes? Merel had pukkeltjes, huilde zo'n 10 uur op een dag van de krampjes, sliep niet/nauwelijks, veel niezen, veel hikken (al weet ik niet of dat er iets mee te maken heeft?) Binnen 2 dagen was de uitslag op haar gezicht weg en hadden we een heel andere baby.

Als je het "volgens de regels" wilt doen, moet je het eerst even overleggen op het CB

Dat je kindje de fles weigert kan ook "gewoon" een sprongetje zijn, die hebben ze namelijk rond de 2 maanden. Slecht eten, huilerig, hangerig en humeurig zijn ze dan.....En ze heeft maar soms pukkeltjes zeg je. Dat kunnen ook best hormoonpukkeltjes zijn.....

Wacht het anders nog even een week of 2 af, dan xzou het sprongetje over moeten zijn en Merel dronk dan ineens weer heel goed.

Succes in elk geval.

3. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    J maar ze heeft wel honger. Ze huilde altijd heel veel, wij zijn toen naar een osteopaat gegaan. Dit heeft wel geholpen.
    En overleggen met het CB.......nou daar kom ik geen steek verder mee. We zitten al zo lang met haar te "klooien".
    En een sprongetje, ja daar zaten wij ook aan te denken. Ze is nu 9,5 week, daar zou ze nu dan toch midden in moeten zitten? Sinds een week drinkt ze slecht en sinds 3 dagen houd ze er met 70 cc voor gezien, draait haar hoofd weg, gaat druk doen.
    Toch heeft ze symptomen die er wel op lijken, ik weet het zo ook niet meer. Ik heb al vaker aan KMA gedacht.
    Ik maak me nu toch wel zorgen omdat ze slecht drinkt, hiervoor lag zij na de geboorte ook in het ziekenhuis dus we willen graag dat ze goed drinkt. En ik weet echt wel dat ze soms iets mindere dagen hebben. Maar ik krijg toch sterk het vermoeden dat ze KMA heeft.
    Kunnen ze van de pepti ook beter poepen of krijgt ze daar juist harde ontlasting van?

4. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

Mijn zoontje moest de eerste 2 a 3 maanden ook vaak niezen. Had regelmatig de hik, zelfs in mijn buik al. Spuugt na elke fles, zelfs met Nutriton nog een mondje. Heeft last van eczeem. Had ook last van winderigheid. Had geen last van verstopping, maar juist dunne ontlasting.
    Wij dachten dus ook aan een koemelkallergie. Toen Pete 4 maanden was zijn we in overleg met het CB 4 weken Pepti gebruikt, maar dat heeft dus niks geholpen.
    Met 5 maanden zijn we begonnen met bijvoeding en sindsdien heeft hij normale poepluiers. Het spugen is ook minder geworden. En de winderigheid, niezen en hikken is ook minder.
    Ik denk dat zijn klachtjes gewoon een fase zijn geweest.
    Bij een koemelkallergie zie je trouwens vaak onrustig gedrag, daar had Pete dus helemaal geen last van.

Ik zou in overleg met het CB of anders de huisarts even 4 weken Pepti proberen. Hou er wel rekening mee dat de meeste verzekeringen pas vergoeden na provocatie. Dus mocht er niks aan de hand zijn, dan heb je wel even 4 weken dure voeding moeten aanschaffen. Maargoed, voor mij was dat de moeite waard, nu weet ik in ieder geval dat het geen koemelkallergie is.

5. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Je leest idd dat veel last hebben van diarree en dat heeft Sanne helemaal niet. ze kan haar ontlasting juist helemaal niet kwijt. Sanne is tijdens de fles erg onrustig, vooral als ze ongeveer 70 ml heeft gehad. Ze rekt en strekt en zwaait met haar armpjes en huilt wat. Maar geef je haar de fles dan spuugt ze de voeding weer uit.
    Het kan misschien idd wel een fase zijn, maar ik weet het nu even niet meer.

6. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    bovenstaane symptonen had marit ook als baby zijnde maar heeft echt geen allergie.

Fles weigeren...Hoeveel en hoevaak krigjt ze de fles? Wellicht kun je minder flessen gaan geven maar de flessen die je geeft wat meer cc in doen? of gaan mengen met hongerie babies voeding? hebben wij heir ook gewoon gedaan en was echt een uitkomst!

Kijk ook even of ze geen spruw heeft in haar mondje...dit verklaard wellicht ook waarom ze de fles weigerd..

7. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ze krijgt 6 x daags de fles. Meestal dronk ze rond de 130/140 ml, soms iets meer.
    Minder flessen en meer cc in de fles, ik wou dat ze meer dronk en op 5 flessen zat! Ze heeft echt geen honger, ja nu ze opeens de helft drinkt van de flessen.
    Ze drinkt nu ongeveer 70 cc heel snel en spuugt dan de fles eruit. Ze is dan erg onrustig. Als we de fles dan weer aanbieden wordt ze erg onrustig en gaat huilen. Met pijn en moeite drinkt ze uiteindelijk 100/110 cc. Dat is dus echt niet genoeg.
    Ze heeft geen spruw.
    De fles geven is niet leuk meer! Ik word er onzeker van, dat verneemt zij natuurlijk ook.

8. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    niezen is mij verteld dat ze dat doen omdat ze nog geen neus haartjes hebben in t begin.

9. sassie1980

sassie1980 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Misschien een andere speen en/of fles proberen? Ik heb een Difrax fles met een S-speen, dat werkt hier prima.
    Misschien dat ze te snel voeding uit de speen zuigt, waardoor ze gaat spugen? Misschien een kleinere speen proberen?
    Ik weet niet of je halverwege pauze houdt? Toen we dit bij mijn zoontje deden, werd het spugen ook wat minder.

10. Grassprietje

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    als ik lees lijkt ze me misschien eerder een reflux te hebben...ga anders langs de ha en vraag om een doorverwijzing naar de ka! dan weet je ook waar je aan toe bent, en voel jij je je ook weer wat zekerder in je vel!

Je doet het super hoor!

11. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sinds 2 dagen spuugt ze het er weer uit, ze blaast het gewoon uit haar mondje. In het begin drinkt ze heel erg gretig en dan zo opeens is het gebeurd. Ze weigert dan gewoon en wordt erg druk. Als je haar de fles dan aanbied dan begint ze of te huilen of haar hoofdje heen en weer te schudden.
    Ze had eerst Friso Comfort, dit hielp erg goed tegen het spugen alleen niet tegen de verstopping. Nu krijgt ze sinds 1 week Nutrilon Omneo, dit is wat dunner als de Comfort, misschien moet ik er wat Nutriton aan toevoegen?
    Waar ik nu gewoon mee zit is dat ik denk dat ze niet genoeg krijgt, ze heeft wel voldoende natte luiers.
    We gebruiken trouwens de 3 standen speen van Dodie. Ook hebben we wel een Difrax fles in huis maar deze gebruiken we niet. Sanne had in het begin niet de energie om zelf uit een "normale" fles te drinken daarom werd vanuit het ziekenhuis geadviseerd een 3 standen speen. Dit ging ook erg goed.

12. Grassprietje

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    als ze genoeg natte luiers houd is er niets aan de hand meid! en idd je zou nutriton (johannesbroodpitmeel) kunnen gaan proberen..

en wellicht andere fles of speen uittestten?

13. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Zou ze nu dan opeens te snel uit de fles drinken? Ze dronk eerst ongeveer 45 min over 130 cc en nu binnen 10 min heeft ze 70 cc binnen.

14. Grassprietje

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    dat is mijn inziens wel snel idd! tussen de 20 en 30 min is mooi

15. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ik ga straks de voeding op stand 1 proberen en wat jhbp toevoegen. En anders doen we vanavond een andere fles. Heb ook nog een Advent fles in huis, maar ga dan eerst de Difrax maar proberen.

16. Grassprietje

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    difrax gebruiken wij ook ...en nog steeds gewoon de smaal van 0-3 mnd...de m gata ook veels te snel voor marit..alleen haar laatste papfles krijgt ze met de m speen..

succes!

17. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Heb haar voeding iets verdikt met Nutriton, nu was en bleef ze rustig maar viel ze in slaap:) Dus heeft ze maar 85 cc gedronken omdat ze sliep, ze was niet wakker te krijgen. Straks maar weer even proberen.

18. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Het blijft een en al ellende hier, ik word er radeloos van! En boos. Ze heeft nu net maar 85 cc gedronken, het is net of ze mij plaagt. Morgen moet Sanne sowieso naar de HA dus ga ik dit ook voorleggen, ik word er gek van en onzeker!

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met allergie kun je ook last van verstopping hebben.

20. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Ja ik weet dat het ook kan maar je leest dat veel juist diarree hebben.
    Misschien heeft het ook wel met het sprongetje te maken, ze lacht dan gewoon tegen me als ze de fles eruit duwt. Maar goed ik zal morgen met de HA overleggen.

Deel Deze Pagina