Sanne krijgt tegen 23.15 uur haar laatste fles. Alleen is ze de laatste dagen zo moe dat ze om 23.00 uur niet wakker te krijgen is met als het gevolg dat ze maar weinig drinkt, 100 ml. Hierdoor wordt ze tegen 4.00 uur weer wakker met een honger gevoel, denk ik. Wij geven haar dan gewoon de speen, wel moeten we een paar keer heen. Heeft er iemand tips om haar wakker te krijgen zodat ze meer drinkt en dus in een keer de nacht weer door komt?
ik zou haar of voeding geven die wat meer verzadigd als ze echt niet meer wil, maar je zou ook kunnen kijken wanneer ze komt als je de laatste fles weg laat en de voorlaatste misschien iets verhoogd en de ochtendfles iets verhoogd? (zo pik je van die laatste wat terug0 vaak zie je dat ze evengoed doorslapen ondanks dat ze niet zijn wakker gemaakt...omdat ze dan in diepe slaap zijn... gr.smoekie
Sanne krijgt altijd meer aangeboden dan wat ze drinkt. Dus ze kan net zoveel drinken als ze zelf wil. Dus dat ze wat meer drinkt van de voorlaatste fles lukt niet. Als we de laatste fles "weg laten" dan komt ze s'nachts tegen 2 uur voor een fles. Ze sliep zo mooi door s'nachts en nu wordt ze wakker tegen 4.00 uur. De voorlaatste fles krijgt ze tegen half 8. Ze moet eigenlijk sowieso nog een laatste fles hebben anders krijgt ze te weinig.
Ik zou me aan haar schema aanpassen en niet wakker maken. Een flesje 's nachts is toch niet zo'n punt? Ben er niet zo voor om een baby in een schema te proppen wat jouw past...
Een flesje s'nachts is op zich niet zo erg. Maar als ik me helemaal aan haar ga aanpassen dan kan ik nooit even weg of wat dan ook. Sanne heeft echt regelmaat nodig, anders is ze helemaal van slag. En als ik eerlijk ben vind ik het wel heerlijk om s'nachts even door te slapen, maar het is evt geen punt. Maar als zij om 4 uur/half 5 komt voor een flesje zit er voor de eerste fles weer te weinig tijd tussen, die krijgt ze tegen 7.00/7.15 uur. Een tijdje ging het goed om elf uur en nu slaapt ze weer als een roos
Ik zou eerst eens een paar dagen kijken of ze echt om 4 uur blijft komen voor een flesje. Dat ze dan om 7 uur alweer krijgt is toch niet zo erg? Desnoods geef je dan in één van beide flessen wat minder.
Ik kijk het eerst ook ff aan, kan het nog met de speen rekken. Misschien was er iemand bij wie dit ook zo is en had diegene tips. Er s'nachts een keer uit moeten is niet erg maar als het niet hoeft.......... En beetje een schema voor de fles vind ik niet erg, als ze honger heeft wijk ik echt wel van het schema af hoor mar heb wel richtlijnen.
Is met Lune net zo. Ze slaapt heel diep om 23u. Maar ze drinkt overdag zo weinig dat de laatste voeding wel nodig is. Denk ik, want laatst had ze maar 4 flessen gehad overdag. Haar hele schema was in de war doordat ze veel huilde bij het drinken en dus niks meer dronk. Uiteindelijk heeft ze om 21 gedronken en vertikte het om om 23u nog wat te drinken en ze heeft gewoon doorgeslapen tot 7u Als ze het kon doen met zo'n 400/450cc op een dag zou ik haar niet wakker hoeven maken denk ik
Hier precies hetzelfde. Ik moet haar gaan verschonen om dr uberhaupt wakker te krjgen voor de laatste voeding, ook al heeft ze een droge luier, en dan temperatuur ik ook maar even, en dan wordt ze halverwege wel een beetje wakker. Dan even drinken, om daarna weer helemaal in slaap te vallen. De laatste dagen had ze een paar keer dat ze dan maar 50cc dronk, en dus weer om 4-5 uur wakker werd. Dan schuift ze dus gewoon haar hele ritme op. Hartstikke fijn voor haar, maar ik wil graag dat ze doorslaapt. Moet namelijk ook vroeg op, en als ze om 5 uur drinkt, verschuift het hele ritme. En dat komt gewoon niet uit hier ivm werken en kinderdagverblijf. Ze is nog te jong om de laatste fles te laten vervallen, en dat doet ze dan dus ook niet. Omdat we de voeding indikken met nutriton, moet ze harder werken en kan ze niet te snel drinken. Vooral een probleem van overdag, want s avonds drinkt ze zowiezo rustiger. Maar als ze nu in slaap valt, drinkt ze geen druppel meer, ze sabbelt nog wel maar krijgt er dus niks uit van die dikke voeding. Wat ik nu doe, is met de laatste voeding er toch maar een schepje minder nutriton in. Aangezien ze stilligt want niet speelt en wel met het hoofdeind omhoog, spuugt ze dan toch ook niet, en dan drinkt ze in halfslaap toch nog wat meer. Gisteravond dus weer 150cc en sliep ze weer door vannacht.. Misschien is het voor jou een idee om er voor de laatste voeding een wat groter speentje op te zetten, zodat ze in halfslaap toch nog wat meer binnenkrijgt?
Ze heeft al een grotere speen. Ze heeft al een tijdje de medium speen omdat de voeding dikker is. Nou gisteravond hebben we de fles om 12 uur gegeven, mw was toen wel wakker en heeft 190 ml gedronken! Gelukkig slaapt ze wel door want ik moet s'morgens ook vroeg en het ritme verschuift ook. Als ik nou niet werkte wilde ik me stil houden maar daar komt ook bij Sanne is wel gebaat bij rust en regelmaat.