Hallo Ik mag gaan oefenen met Bv in een flesje te geven maar wanneer kan ik dit het beste doen? Voor de voeding als hij honger heeft en daarna aanleggen? of gewoon tussendoor als hij rustig is? Ik lees verschillende verhalen. Iemand een idee of ervarng? Groetjes Danielle
Ik heb 't gewoon gedaan ipv een andere voeding. Hier ging het meteen goed, maar anders zou ik 'm daarna nog aangelegd hebben. Ik denk dat als je 't na een gewone voeding doet, hij misschien geen honger meer heeft of moe is, waardoor hij niet meer wil drinken.
Je geeft bijv. eerst 60 ml in een flesje met een newborn speen, daarna leg je je kind nog even aan, eventueel 2e borst als toetje. Zo leren ze goed oefenen. Oja, de voeding door iemand anders laten geven ( misschien even de kamer uit), en de voeding die je niet Live geeft, wel even afkolven.
Hoi bedankt. Hij mocht gisteravond om 21:00 eigenlijk weer maar tegen 20:30 had hij al trek, Ik had niet zoveel in een flesje.. ong 50 cc. M`n man heeft dit gegeven en t was in mum van tijd zo op! wow was er verbaasd van hij had het meteen door! Alleen toen wou hij nog meer haha dus lekker aangelegd en nog 2 borsten gedronken. Dus nu ben ik aan het "sparen" voor vanavond.. voor iets meer en doen we het weer proberen dan met iets meer! Wanneer kan ik nu het beste gaan kolven? tussen de voedingen door? of direct na een voeding? (dan komt er niet veel meer uit) Als ik kolf tussen een voeding door krijgt hij dan wel genoeg? En word je productie dan niet meer? Bij mij loopt het net lekker omdat ik eerst te veel voeding had.. Graag een reactie! Groetjes Danielle
Hoi Danielle, je kunt, zeker als je al zoveel productie had, beter niet tussendoor of na een voeding kolven, maar in plaats van. Als je dus vanavond BV uit flesje wilt geven en je voedt normaal om 8 uur, moet je die voeding gewoon afkolven het beste... Is natuurlijk wel even goed inschatten wanneer hij zich komt melden, maar op zich kun je die voeding rustig een uurtje van tevoren afkolven. In principe kolf je ongeveer af wat je zoontje normaal gesproken zelf uit de borst drinkt, dus dat zou genoeg moeten zijn.
Hoi Bedankt Rozemarijke Ik heb vanmiddag toch een klein beetje tussen de voedingen doorgekolft 2x en had toen zo`n 125 cc bij elkaar. Dit heeft hij net opgedronken en ipv die voeding aan de borst te drinken heb ik deze af gekolft en voor morgen bewaard. als hij morgen weer flesje drinkt kan ik dat tijdstip weer afkolven.. Nu dronk hij de 125 cc bijna op op nou ja 5 na.. t is niks haha maar ik kolfde maar 100 cc uit mijn beide borsten.. Is dit dan wel genoeg? Als ik dat rekensommetje doe 125c x lichaamsgewicht delen door het aantal voedingsmomenten kom ik ook rond de 100 a 125 uit. groetjess
Ja dit is genoeg, je kan hem altijd nog even aanleggen als hij het flesje op heeft. Daarnaast kan je hem altijd extra aanleggen, van BV kan je nooit teveel geven. En kijk vooral niet op de klok, als hij om 20.30 wil eten dan maakt het dat echt niet uit.