Baby 17 weken inneens HELFT minder drinken en hele schema door de war.. help?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door asmama, 23 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo mama's. Ik heb een zoontje van 17 weken die sinds een week oppeens maar halve flessen drinkt hij dronk altijd 5x 180/6( Bij elkaar 200cc) die dronk hij ook altijd goed leeg. Liet wel eens 30 of 40 cc staan maar niet meer. Nu drinkt hij nog maar halve flessen laat steeds rond de 110 cc staan. Hij is ook helemaal niet hongerig. Eerder huilde hij echt ook zijn flesje en dronk hem dan goed leeg. Nu maak ik de fles zonder dat hij er eigenlijk om vraagt. Maar anders krijgt hij toch te weinig :( En hij neemt dan een paar slokken, Wacht dan weer even dan weer een paar slokjes.. uiteindelijk dan de helft op. Maar ook niet echt dat hij er echt zin in heeft. Een schema heeft hij helemaal niet meer want ik ben gaan schuiven langer tussen laten enzo. Dan dronk hij wel beter en had hij wat meer honger maar dan zat er ook 6 uur ofzo tussen en dat kan ook niet de bedoeling zijn.. Hij heeft steeds een temp rond 37.5 Maar maakt ook geen zieke indruk huilt niet enz. Ik weet niet wat ik moet doen ik ben bang dat hij zo weinig drinkt enniet goed aankomt.. Herkent iemand dit?

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Zit hij niet in z'n 19 weken sprong? Hier is het in de sprongentijd elke keer een drama met drinken (én slapen). Dat duurt dan 1-2 weken en dan is alles weer als normaal.
    Hou de plasluiers goed in de gaten, als hij goed plast krijgt hij ook voldoende binnen. Zolang hij geen zieke indruk maakt zou ik me niet teveel zorgen maken. Succes!

3. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    ja daar dacht ik in eerste instantie ook aan. Maar als ik me niet vergis heeft hij die met 16 weken al gehad want toen was het een paar dagen huilen huilen en kwam oppeens weer voor nachtvoeding om de 10 min wakker voor speen. Hele dag op de arm.. Dat was zijn sprong tenminste dat denk ik ;)

4. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn zoontje heeft vanaf die leeftijd ook weken de helft gedronken van wat hij normaal dronk. Hij groeide als kool en was supervrolijk. Volgens de arts is dat het belangrijkst, ze mogen niet uitdrogen 500cc was het minimale wat hij naar binnen moest krijgen en dat lukte elke keer net.
    Nu is hij 7 maanden en eet als een bootwerker :) Je kindje goed in de gaten houden en als je het niet vertrouwd naar de dokter.

5. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Als hij qua gewicht goed zit, mag hij toch al 4x180+6 ???

Misschien als je dan 4x 180 geeft dat hij ze wel leeg drinkt.

6. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hij weegt nu net iets over de 6 kilo.. zou dat dan al kunnen?

7. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb hem gisteren trouwens ook een paar hapjes fruit gegeven gewoon om eens te proberen hij vond dat heel lekker en vrolijkte helemaal op zou het kunnen dat hij daar al iets meer aan toe is?

8. asmama

asmama Bekend lid

22 mrt 2011
    525
    0
    16
    NULL
    NULL
    niemand meer?

9. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Het zou kunnen hoor. Jasper kreeg toen hij bijna 4 maanden was al fruit, en een papfles. ( wel 4x180+6, en soms een 5de flesje, als hij daar om vroeg)

Maargoed ze adviseren ergens tussen de 4-6 maanden daarmee te beginnen. En als je kindje meer kans heeft op allergie, omdat het in de familie zit, dan pas laat beginnen met bijvoeden.

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'flesvoeding'

Deel Deze Pagina