Van 5 naar 4 flessen en weer terug? Oplossing?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Druif78, 29 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mn meisje is rond de 11/12 weken over gegaan van 5 naar 4 flessen omdat zij rond 23 uur in een coma lag, nauwelijks dronk en daarbij de flessen op de dag ook niet meer leegdronk. Dit ging uitstekend en ook het CB vond het prima! Nu zijn we 3 weken verder en op de dag merkte ik al sinds een dag of 2 dat ze wat moeite heeft om de 4 uur tussen de flessen te redden en nu kwam ze vannacht ook weer rond 3:30!
    Ik denk dat ze dus niet genoeg heeft aan 4x200cc.
    - Moet ik nu de fles van 23 uur weer in gaan voeren? ( wat ik stiekem toch best zonde vind...)
    - Moet ik haar slapende misschien 50cc in bed geven om 23 uur?
    - Moet ik om 20 uur ( laatste fles) meer gaan aanbieden? 240cc vind ik echt TE groot, en had van de week al 215cc gegeven en dit ging wel op, maar de volgende morgen spuugde ze een deel terug van haar fles van 200cc dus waarschijnlijk is het dan toch te veel geweest? Of kan dat niet daarvan komen na een nacht ca 12 uur?
    - Even aanmodderen en rond 16 weken starten met rijstebloem in de laatste fles?
    - En wat is handig: ik heb dr vannacht wel 200cc gegeven, of kan ik dan beter minder geven? Ze was wel echt hongerig en alles ging ook op en ze kwam daarna netjes na 4 uur weer voor de "eerste" fles.

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik zou de 23:00 uur fles weer voor een tijdje invoeren. Mijn dochter dronk het altijd slapend op, op deze manier hoefde ik haar niet wakker te maken. Ze werd wakker op de commode, maar sliep meteen zodra ik haar in haar bedje legde. Het kan zijn dat ze nu weer tijdelijk behoefte heeft aan de 5de fles. Ze is nog maar 3 maanden, dus ik zou het haar niet afnemen. Over een een paar weken kun je het weer proberen te laten vervallen.

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik zou ook gewoon de fles van 23.00u weer gaan geven. Ze heeft hem denk ik echt nodig. Beter om 23.00u dan om 3.30u lijkt me. Rijstebloem zou ik persoonlijk nog even mee wachten en met grotere flessen ook, want 240cc is wel een hele plons in zo'n klein maagje.

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Omdat we al een nachtvoeding hadden gegeven heb ik ervoor gekozen om vanavond niet om 23 uur nog te voeden, anders zouden we op 6 flessen van 200cc zitten, veel te veel dus.
    We hebben 240cc aangeboden met het idee dat ze vanzelf aan zal geven als ze genoeg had. Ze dronk hem op tot ca 230cc!! Hopelijk redt ze het ermee tot morgenochtend.
    Als we nu toch een nachtvoeding hebben ga ik haar denk ik rond 23 uur een fles aanbieden die ze dan waarschijnlijk slapende krijgt. Is idd beter dan snachts en ze is nog zo jong!
    Misschien even een groeispurtje.

5. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Herkenbaar! Hier ook naar 4 flessen gegaan rond 3 maanden omdat ze vanaf 8u doorsliep tot 's ochtends. Werd steeds wat vroeger, daardoor haalde ze bedtijd niet meer met 4 flessen, toen kwam er een halve fles (hele fles is 200ml) bij. Nog wat aangeklooid met rijstebloem maar daar kreeg ze krampjes van en sliep erg onrustig. Nu weer 5x200 ml, schema vanaf moment dat ze wakker wordt om de 4 uur ongeveer, 4e fles rond half 6 en laatste fles rond 8 uur.
    Dus hoeveelheid per dag is wat meer geworden, onze dochter slaapt prima en is lekker vrolijk overdag, dus dit is prima wat ons betreft.
    Oja, avondvoeding werkte hier totaal niet, ze viel steeds in slaap en niet wakker te krijgen. Dan maar wat meer overdag en 's nachts lekker slapen, vinden wij ook niet verkeerd :)

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nou, vannacht kwam ze weer, ze hield het maar een uur langer vol op die 30cc extra. Ze heeft er echt niet genoeg aan! Dan maar weer een extra fles voor de nacht.
    Tegen de tijd dat ze rijstebloem pap mag ofzo dan is het misschien weer haalbaar om te kijken of ze zonder die laatste fles kan?

AnkeM: Hier niet echt het probleem dat ze veel eerder wakker werd ( ja, 7:30 ipv 8 uur bijvoorbeeld) en gaande weg de dag soms een kwartier eerder voor een voeding, we kwamen in ieder geval altijd nog wel tussen 19:30 en 20 uur uit voor de 4e en laatste fles. De 5e fles zal nu dus echt rond 22/23 uur gegeven moeten worden ( 24 uur vind ik zelf niet zo geslaagd, lig rond 22:30 uur echt op apegapen..). Mijn ervaring was ook dat ze dan half doorsliep, 30 minuten deed over 100cc etc. Dus zal mij benieuwen hoe het vanavond gaat. Nog eerder geven lukt natuurlijk niet, dan zitten we echt te dicht op de 4e voeding. Ze is natuurlijk nu wel weer een week of 3/4 ouder en heeft waarschijnlijk ook meer voeding nodig nu. Misschien dat het nu wel weer opgaat?

Na de voeding van vannacht dronk ze vanmorgen slechts 160cc met pijn en moeite vanmorgen. Hoop niet dat het een voorbode voor de rest van de dag! Dit was mede de reden waardoor we destijds ook naar 4 flessen waren gegaan!

7. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Druif, zo hebben wij dus ook zitten modderen en uiteindelijk ons maar overgegeven aan het voeden op verzoek. Dat is dus ergens tussen 5 en 8 in de ochtend. Nu dan wel wat later maar ook regelmatig om 5 uur een fles staan maken. En daarna weer lekker slapen, soms wel tot 9 uur.

Overigens vandaag geslapen tot half 8 en dan drinkt ze minder op een dag, zal mij benieuwen hoe laat ze morgen wakker is. Kortom nog niet helemaal te sturen, so be it.

Hopelijk kom je er een beetje uit, succes

Deel Deze Pagina