koemelkallergie en nutriton

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door bulldog, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hoi dames,

mijn zoontje heeft waarschijnlijk kma en heeft nu de voeding nutramigen m nu spuugt hij veel waaronder ook veel maagzuur ook nog 3 uur naar zn fles.
    ik gebruik hier nutriton (johannesbroodpitmeel) bij in de fles maar hij blijft buikpijn houden en spuugt ook nog steeds ik gebruik dit al weken maar de buikpijn blijft.

nu zat ik op het pak van nutriton te kijken en er zit maar 30% johannesbroodpitmeel in en verder andere ingeredienten ook lactose zag ik staan.

kan ik mischien beter de echt johannesbroodpitmeel halen bij een natuurwinkel ?

ik heb ook gelezen dat 99% van de kindjes met koemelkallergie ook een lactose intolerantie kunnen hebben zou hij er misschien daarom zo op kunnen reageren?

groetjes bulldog

2. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Wij hebben johannesbroodpitmeel van natufood (heb ik besteld bij onze plaatselijke gezondheiswinkel, als je daar op googled kan je voor jou de dichtsbijzijnde vinden). heb voor je op de pot gekeken maar alleen maar johannesbroodpitmeel geen sporen van wat anders.
    Maar als hij zo´n last heeft is het misschien beter om naar je kinderarts terug te gaan, want de buikpijn kan natuurlijk ook door de johannesbroodpitmeel komen. Misschien is medicatie dan een optie.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op zich, een koemelkallergie is iets compleet anders als een lactose-intolerantie!
    Maar een kindje dat gevoelige darmen heeft kan inderdaad op een van de hulpstoffen in Nutriton reageren en dan is pure jpbm van bijvoorbeeld natufood beter.

4. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Idd is heeft lactose niks met koemelkallergie te maken. Maar ja, mijn zoontje kan absoluut niet tegen johannesbroodpitmeel (in welke vorm dan ook) dus dat kan ook nog. Maar bij hem zwellen zijn ogen ervan op EN gaat er heeeel veel van spugen.

5. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Hier ook nutramigen in combi met nutriton maar geen problemen mee..

Deel Deze Pagina