Mijn zoontje krijgt nu 5 flessen van 180 + 6 met 10 cc extra water vanwege harde ontlasting. De laatste 2 dagen drinkt hij 2 flessen helemaal leeg en dat is meestal als er 4 uur of meer tussen zit. De eerste voeding na de nacht drinkt hij de ene keer wel leeg de andere keer niet. De andere flessen laat hij tussen de 50 cc en 20 cc staan. De laatste fles geven wij om 22.30 uur en daar moeten we hem voor wakker maken. We verschonen hem eerst, want anders drinkt hij helemaal niet. Meestal drinkt hij maar tussen de 80 cc en de 100 cc. Ik doe er een theelepel rijstebloem in. De laatste 2 nachten komt hij om 4.10 uur al dan geef ik de speen en valt hij weer in slaap en ik geef hem tussen 6.00 uur en 6.30 uur de eerste fles dan heeft hij ook echt honger. Hij slaapt ook wel is langer door tot 5.10 uur maar langer meestal niet. Mijn vraag is of ik die laatste fles kan laten vallen? De ene laatste moet ik dan proberen iets op te schuiven anders wordt het wel een hele lange nacht. Hij krijgt nu tussen 18.30 uur en 19.30 uur de ene laatste fles dat zal dus 20.30 uur moeten worden en dan tot 6.30 uur 's ochtends. Ik ga het vanmiddag ook op het consultatiebureau vragen, maar zou ook graag jullie mening willen weten. Hij woog vorige week 6.3 kilo.
Ik ben bij het consultatiebureau geweest en ik mag overgaan op 4 flessen. Ze dacht omdat hij zo weinig 's avonds dronk dat hij overdag genoeg krijgt. Nu moeten we de laatste fles wel iets verschuiven, maar vandaag lukt dat en krijgt hij tussen 20.00 uur en 20.30 uur de laatste fles en dan maar afwachten hoe hij het dan gaat doen.
succes! Het zou wel lekker zijn als hij op 4 over gaat, en dus die hele late fles niet meer nodig heeft. Hopelijk wordt hij vanacht niet wakker!
Als ze 6 kilo wegen mogen ze over naar 4 flessen zeggen ze hier op het CB. Dinja zit er nu een beetje tegenaan te hikken, ze weegt nog geen 6 kilo (5750 gram), maar heeft de ene dag wel 5 fleseen en de andere dag maar 4...hier wisseld het dus nog.
Eef weegt nu 5940 en mij is vandaag op het cb afgeraden om al over te gaan naar 4 flessen.. ze drinkt hier nu 5 flessen gekolfde melk van 180/190 cc.. ik moet eef ook wakker maken voor de laatste fles, maar wacht nog wel tot mnd 4..
Het is goed gegaan vannacht. Hij heeft om 20.15 uur de laatste fles gehad met ander halve theelepel rijstebloem en sliep om 21.15 uur. Hij kwam de eerste keer om 4.40 uur heb toen de speen er in gedaan en daarna kwam hij om 5.55 uur. Heb hem toen de fles gegeven. Daarna nog geslapen tot 8.45 uur, dus ik vind dat hij het goed heeft gedaan
Heeft ie inderdaad goed gedaan! Het is altijd even uitzoeken als er een fles vanaf gaat maar de kleintjes passen zich vaak wonderbaarlijk er zelf op aan.
Ik vind het ook nog moeilijk, soms slaapt ze tot 08.00, dan kom ik uit op 4 flessen en soms slaapt ze tot 06.30, dan kom ik uit op 5 flessen. Soms wil ze helemaal niets als ik haar wakker maak voor de laatste fles (ja soms 30 cc) en soms drinkt ze de hele fles leeg Ik kom dus de ene dag op 4 en de andere dag op 5 uit.