Dochtertje 11 maanden te licht??

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door liebrando, 15 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liebrando

liebrando Niet meer actief

Mijn dochter moest na de bevalling 7 voedingen drinken maar ze dronk er maar 5. Ineens begon ze na 3 weken nog slechter te drinken, en enorm te hoesten en kokhalzen. Bleek dat ze het RS virus had. Ze is een week in het ziekenhuis opgenomen daar begon ze langzaam weer wat te drinken, maar niet wat ze moest hebben officieel, maar daar maakte zij zich niet zo druk om. Naderhand heeft ze nog 2 keer in lichte mate gelukkig het rs virus gehad, maar drinken deed ze erg slecht tijdens de virussen. Nou is ze zowiezo al niet zo drinker. Nu lopen ze vanaf haar geboorte al te zeggen dat ze licht is en klein, maar verder doen ze er niks aan omdat ze enorm pienter is voor haar leeftijd.

Nu hebben we nieuwe mensen op het CB zitten en heb ik haar tussendoor zonder afspraak gewoon eens laten wegen, ze woog 7845 gr en was 69 cm en hoofdje was 43,1. Nu vraag ik me af, is ze nu echt te licht?? ze was bij de geboorte 3660 gr, maar is veel afgevallen daarna en duurde een poos voor ze er weer boven was. Als ik zoek naar kindjes van 11 maanden zie ik dat ze veel zwaarder en groter zijn dan haar. Op zich maak ik me niet zo zorgen omdat ze verder alles eet.

ze eet 2x daags 2 stukken brood
    ze krijgt 3x daags nog een fles van 230 die meestal leeg gaat
    warm eten en fruit krijgt ze en een toetje.

Pap wil ze niet hebben moet ik haar nu nog meer voeden? kan ik haar meer geven? ik weet het echt even niet meer! Ik heb me eerst niet druk gemaakt want ze is me 3e kindje en id verder bijdehand genoeg, maar als je verhalen hoort en ziet prent het toch wel automatisch in je hoofd en ga je je toch zorgen maken. Misschien dat jij me wat meer kan vertellen???

alvast bedankt!
    ps sorry voor het lange verhaal hoop dat je er een beetje van snapt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Volgens mij eet je kindje goed genoeg hoor, of ze te licht is kan ik helaas niet voor je beoordelen. Wanneer het consultatie bureau aangeeft dat je kindje te licht is kun je gerust een verwijzing naar een dietist vragen, deze kan dan samen met je bekijken hoe je de voeding wat meer energie kunt laten bevatten zonder dat het voor je kindje te belastend wordt.

Groeten Eveline

3. liebrando

liebrando Niet meer actief

hallo

Ja dat dacht ik zelf ook al, ben blij dat jij daar ook zo over denkt, want meer krijg ik er ook echt niet in bij haar.

Ze zat onder de onderste curve, maar in mijn boekje die van de CB afkomt zit ze boven de curve dus dat snap ik niet, daarom vind ik het ook zo verwarrend of ze wel of niet te licht is, maar ze moet in november weer dan vraag ik wel even hoe het zit.

Bedankt voor je antwoord iniedergeval!!
    groetjesss

Deel Deze Pagina