Wanneer vlees en vis?

Discussion in 'Voeding' started by RoAn1981, Feb 8, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Onze dochter is nu bijna 8 mnd en sinds 5,5 maand zijn we begonnen met hapjes. In het begin ging het niet zo lekker maar nu gaat het super: naast haar 4 flessen (die ze nu niet altijd meer allemaal leegdrinkt, dus denk dat we binnenkort 1 kunnen laten vallen) eet ze fruit, een boterham tussen de middag, soepstengel en 's avonds aardappel/rijst en groente. Ik maak alles zelf.

Tot nu toe heeft ze nog geen vlees of vis 's avonds gekregen, puur omdat ik eigenlijk niet zo goed weet a. of ze dat al mag c.q. nodig heeft en b. ik niet weet hoe ik dat voor haar moet maken. Ik heb de Avent stomer/blender. Stoom ik dan kip, en pureer ik die dan? Want ik neem aan dat ik de kipfilet niet mag bakken in olie oid? Wie heeft tips?

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Siem eet 5 vd 7 keer mee in de week, dus eet al het vlees en vis wat wij ook eten. En ja we bakken het in olie of bak en braad...

Scheutje olijfolie mocht ik maanden terug gebruiken in de fles om het poepen te bevorderen, dus waarom niet gebruiken

3. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Hier zijn we rond 9 maanden gestart met vlees/vis.... Ze kreeg dit dan 1 a 2x per week en vanaf 1 jaar vaker.
    Waarom zou je het nog willen malen op die leeftijd?
    Je kunt gewoon wat gehakt rul bakken, stukje kipfilet bakken oid
    Natuurlijk mag je dit gewoon in de pan bakken met olie, zou niet weten waarom niet??

4. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

Jul 21, 2013
    1,164
    0
    36
    NULL
    NULL
    En snij je die kip dan in kleine stukjes neem ik aan?
    En geef je dat dan los van de aardappel + groente die je door elkaar prakt? Hier wil ze nog geen rapley. Brood en soepstengel eet ze wel ondertussen zelf en bied nu ook fruit af en toe in stukken aan, maar daar moet ze nog niks van hebben.

5. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Tja, ik gaf hier sowieso alles in stukken... maar je kunt hem ook gewoon fijn snijden en de stukjes door de prak doen??
    Of los laten eten naast de prak?

6. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

Sep 27, 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 10 maanden krijgt al een paar maanden vlees en vis. Ik deed het samen met de rest in de mixer. Nu krijgt ze het in stukjes, en ze heeft het altijd heerlijk gevonden.
    Ik denk dat ze gemiddeld 5 dagen in de week vlees eet. Mager gehakt, kipburger, kipfilet, rundertartaartje, tonijn.
    Kipfilet en tartaartje kookte ik altijd, nu bak ik het.

Share This Page