Ben vandaag bij het cb geweest en we mogen een fles laten vallen. Hoe ging dat bij jullie? Ging dat meteen goed,of duurde het eventjes? Hoogden jullie de andere flessen op?
mijn dochter kreeg 150/5 en dan 5 flessen, maar ze sliep steeds langer, toen ben ik op een dag gewoon naar 4 flessen van 180/6 gegaan. sochtends gewacht tot zij kwam en gewoon wat langer tussen de flessen laten, ben je 's avonds ook gelijk van die hele late af. op een gegeven moment kreeg ze toch wel weer honger en nu krijgt ze pap e.d. dus gewoon proberen. succes!!!
5 flessen en dan al 1 eraf? dan is het dus de bedoeling dat je de late fles eraf haalt? hier was dat geen succes. die is er pas een week of 2 af. wij hebben eerst de fles van 1500/1600 eraf gehaald, omdat ze anders te veel melk kreeg en de fles van 2300 geminderd... Ik zou goed naar je kindje kijken of hij inderdaad al zonder de late fles kan.
We gaan het vandaag proberen. Alle flessen nu opgehoogd en hij laat nu overdag wat langer ertussen. Waarsch komen we vanavond om half 9 uit op de laatste fles. Hopelijk redt ie het tot 7 uur morgen....
ja dat zou je verbazen. of ik nou om 23:00 of om 21:00 de laatste fles geef ze slaapt meestal tot 7:00, dacht ook dat ze vroeger zal komen, niet dus...
Dat zou fijn zijn idd. Het nadeel is wel dat ze nu overdag ook meer slaapt omdat ze nu minder honger heeft. Hopelijk heeft dat geen invloed
Wij zitten nu al 2 weken op 4 flessen, en dat gaat erg goed. Ons jochie krijgt om 06.30u - 10.30u - 15.30u en dan om 20.30u de laatste. Hij slaapt dan lekker door tot 06.00u.
Bij ons verviel de late fles uiteindelijk, omdat ze ging doorslapen na haar 4e fles. We moesten haar uit een steeds diepere slaap halen rond 23:00. Uiteindelijk heeft het wel bijna 2 maanden geduurd voordat ie er echt helemaal af was. We hebben best een tijd lopen worstelen. Een tijdje werd ze bijv. om 01:00 wakker. Of dan maakten we haar wakker om 23:00 voor de fles en was ze zo diep in slaap dat ze de rest van de nacht slecht sliep. Ook hebben we geprobeerd om de fles dan maar om uiterlijk 21:30 te geven... Qua slaapritme zat ze op een gegeven moment op 4 flessen, maar een tijd lang was dit gewoon nog niet genoeg (te merken aan het vele jammeren om dr speentje 's nachts). Eigenlijk pas sinds ze ook goed bijvoeding begon te eten, was de 5e fles echt niet meer nodig.
Hier ging het gelijk goed. Ik wilde eigenlijk nog wat langer wachten dan 4 maanden, maar het werd steeds lastiger om hem wakker te krijgen voor die laatste fles. Dus toch maar gedaan, wel iets gerekt die dag (dat kon vooral begin van de avond altijd goed). Dus de laatste fles tussen 8 en 9. Ging prima! Binnen een dag of 2/3 kreeg hij de fles om 19:00 uur. Nooit problemen gehad. Het is een kwestie van proberen denk ik!
Het is gelukt! Laatste fles was rond half 9 en hij werd om half 7 wakker. Weten te rekken tot7 uur. Ik heb een erg hongerlapje, dus we zijn nu ook al begonnen met een beetje groente en fruit
goed man, zie nu dat jou kleine maar paar dagen jonger is dan mijn meid hier ook sochtends tussendoor fruitje en smiddag paar hapjes groente de fruit gaat er echt snel in, ze word echt boos als de lepel niet snel genoeg terug is ook savonds een btje rijstebloem aan de melk toegevoegd... doet ze het ook goed op
Het gaat hier momenteel super! Hij slaapt overdag beter en langer omdat zijn buikje voller is van een grotere fles en gisteravond half 8 de laatste fles en vanmorgen heb ik hem om half 8 wakker gemaakt!
Ging hier prima! Eerst was het 5x 150/5 (eerste fles ca 7u, laatste ca. 23u). Nu sinds n week terug naar 4 flessen van 3x150/5 + 1x 180/6 met rijstebloem). Eerste fles gewoon nog om ca 7u en de laatste nu om ca 20.30u, die we van lieverlee ook naar voren willen hebben, maar ja, hij laat er momenteel zelf nogal wat tijd tussen zitten overdag (slaapt de laatste tijd nogal veel en lang), dus ik laat het nu maar even zo.. Eind van de week ga ik ook beginnen met een fruithapje (Hij krijgt nu misschien ietwat weinig voeding, maar hij is tevreden, ik mag de voeding nog ophogen, maar ja hij spuugt nogal makkelijk, dus dat moet ik heel langzaamaan per fles op gaan bouwen)
Mijn kereltje is drie maand oud. Hij krijgt 4x 150/5 en 1x180/6 van Friso Extra. Hij groeit ontzettend hard, een keer 1kg in 2 wkn, en nu 700gr in 2 wkn. Hij weegt nu 6 kg. Hij krijgt niet wat hij eigenlijk zo mogen hebben en toch groeit hij zo hard. Wel heeft hij snel weer honger, vandaar de Friso Extra. Er zit vaak maar 3 uur tussen en soms redtie dat niet eens.. Voor de laatste voeding moet ik hem vaak wakker maken. Als hij van lieverlee een keer om 20.30 de laatste fles krijgt, slaapt hij ook rustig door tot 8.00 's ochtends. Ik snap er soms niks meer van!! Zou ik over kunnen gaan op 4x180/6 of zou dat nog te vroeg zijn? Volgens mij is hij er wel aan toe, dan krijgt hij overdag iets meer, zodat zijn buik wat voller is en dan hoef ik hem niet wakker te maken voor de laatste fles.. Wat denken jullie??
Misschien kun je het cb daarover bellen? Bij ons werkt het wel beter nu ie overdag meer krijgt en de late fles niet. Wij hebben ook een hongerhalsje. Hij is ook enorm groot en heeft meer nodig dan eigenlijk mag. Gelukkig doet het cb niet zo moeilijk
Hoi, heb inderdaad het cb gebeld en ik mag 4 flessen van 180/6 gaan geven. Alstie dan toch nog een 5e nodig heeft dan kan dat, maar ik hoef hem niet meer wakker te maken. Ons ventje mag zijn ritme nu zelf regelen. Ben benieuwd! Gewoon uitproberen maar .
mijn meisje krijgt nu ook fruithapje(wat er met veel plezier ingaat) maar moet der wel elke keer wakker maken voor fles, anders komt ze op 3 uit en dat is echt te weinig
Wij gaan donderdag beginnen met een fruithapje erbij.. Hij zit soms het eten uit onze mond (of van onze lepels/vork) te kijken
Vanaf hoeveel weken mag je naar 4 flessen toe. het cb heeft niks tegen ons gezegd ze is nu 14 weken. en al 6600
Geen idee, maar ons zoontje is morgen 12 weken, en zit al vanaf dat ie 9 weken was op 4 flessen. Zit nu ook richting de 6,5 kg. Hij doet het er super goed op, dus vind het wel prima Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt.